SILNIKI 1.5 i 1.3 w LADZIE 2107 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odgrzebałam ten wątek, żeby nie mnożyć nowych, chociaż nienajlepiej pasuje mi do pytania. Otóż przede wszystkim chodzi o Samarę naszego Kolegi z Poznania. Prosił, żebym poruszyła w jego imieniu następujący temat (cytuję):
"...Chodzi mi o możliwość zrobienia z orginalnej jednostki 1300 cm 1500 cm czy jest to możliwe skoro silniki 1500 jest taki sam jak 1300 tylko posiada większe otwory pod tłoki itp. I jaki jest koszt takiej przeróbki?..." (koniec cytatu)

PS: Ja wiem, że taki temat już chyba gdzieś kiedyś był, ale nie zdołałam go odnaleźć. Więc nie bijcie!!!
  
 
Taką przeróbkę najlepiej wykonać przy okazji remontu silnika. Koszt wtedy będzie minimalny. Poprostu szlif nie zostanie wykonany na nadwymiar, a na 1500 nominał. Pozatym w blokach silnika nie ma żadnych różnic. Ponadto należy zaopatrzyć się w komplet tłoków, pierścieni i sworzni do silnika 1500 nominał, koszt tych elementów w porównaniu z silnikiem 1300 jest praktycznie taki sam. Gaźnik - należy wymienić część dysz - grosze. Głowica - tu jest większy problem - inna średnica zaworów. Ale silnik z głowicą 1300 powinien chodzić .
Krajnik
  
 
A ja przeprowadziłem mini analizę dotyczącą zrobienia z oryginalnego silnika 1300 silnika 1600 (1569 ccm). Na pierwszy rzut oka wystarczyłoby zastosować wał korbowy z silnika 1500, którego korba ma promień o 7 mm większy od korby korbowodu silnika 1500. Średnica cylindrów w jednostce 1300 wynosi 79 mm, a skok tłoka 66 mm, w 1500 średnica cylindra wynosi 76 mm, a skok tłoka 80. Zatem łatwo policzyć. Niemniej jednak jest kilka ale...

1) Oryginalnie w 1300 mamy pasek rozrządu, więc należałoby przerabiać układ rozrządu.

2) Przeróbki wymagałaby również głowica, gdyż wydedukowałem, że pozostawienie oryginalnej oznaczałoby kolizję zaworu z tłokiem.

Wyżej przedstawiony tok rozumowania ma luźny charakter. Ale przez moment miałem nadzieję na większą moc...

Zakończę tak, jak brzmi sygnaturka Deamona:

... ale oczywiście mogę się mylić.

(Mam nadzieję, że nie zostanę posądzony o plagiat )

Ciekaw jestem jak odniesiecie się do w/w toku rozumowania.
  
 
Witam, taka przerobka jest nie do zrobienia chyba, musisz pamietać, ze wymiana wału to nie wszystko, musisz zmienic, takze blok silnika, przerobic na 1600 da sie, ale sinik 1500
  
 
Potwierdzam!
Inna jest wysokość bloku silnika .
Krajnik
  
 
Ale mówicie o silnikach do 2107 czy do Samary? Chyba się trochę pogubiłam...
  
 
Anetko!
Moja odpowiedź na twój post dotyczyła Samarki (rozwiercać i gaz w podłogę), później wątek przeszedł na Żiguliki.
Krajnik
  
 
Cytat:
2003-04-09 11:45:07, sheriffnt pisze:
Witam, taka przerobka jest nie do zrobienia chyba, musisz pamietać, ze wymiana wału to nie wszystko, musisz zmienic, takze blok silnika, przerobic na 1600 da sie, ale sinik 1500


Cytat:
Potwierdzam!
Inna jest wysokość bloku silnika .
Krajnik



Ale pomarzyć można