Problem z Autronic AL-700 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy gaz nie przełącza sie na benzyne automatycznie z autroniciem gdu się skończy?
  
 
Ja Panowie z kolei mam problem z przełączaniem automatycznym.
Mianowicie: Zawsze działało poprawnie, teraz coś nie działa.Przy 2. tyś obrotów zawsze przełączał się na gaz i np. gdy już sie ruszyło, czuć było wyraźnie przez moment, że silnik nie dostaje paliwa, nie ciągnie i zaraz po małym momencie jechał już normalnie (na gazie). Co jest sprawą całkiem normalną, lecz ostantnio coś się stało i zielona dioda przy 2. tyś obrotów z migania - zaczyna świecić, a dołka w obrotach nie ma, co oznacza (i jest ot wyczuwalne również w dynamice auta) że samochód jedzie na benzynie.

Paliwo jedno i drugie jest
Przełącznik działa, bo można przełączać i dioda reaguje, jak pisaliście wcześniej (miganie, świecenie...)


Zpomniałem dodać, że czasem działa narmalnie, i czasem przełączy się na gaz niespodziewanie w czasie normalnej jazdy. Ale momenty te występuję sporadycznie (oczywiście dioda już świeci wcześniej),


A i od początku samochód przy ruszaniu na gazie, przy naciśnięciu pedału do dechy (1. i 2. bieg) nie ciągnie. Tzn. Jakby chciał, ale nie może, trzeba dawać mało gazu. Przy kolejnych biegach to już nie występuje...
Czy może wiecie co jest nie tak z moją instalacją??
Bardziej nurtuje mnie sprawa pierwsza, bo po co mam jeździć na benzynie, skoro mogę na gazie.
  
 
Ja Panowie z kolei mam problem z przełączaniem automatycznym.
Mianowicie: Zawsze działało poprawnie, teraz coś nie działa.Przy 2. tyś obrotów zawsze przełączał się na gaz i np. gdy już sie ruszyło, czuć było wyraźnie przez moment, że silnik nie dostaje paliwa, nie ciągnie i zaraz po małym momencie jechał już normalnie (na gazie). Co jest sprawą całkiem normalną, lecz ostantnio coś się stało i zielona dioda przy 2. tyś obrotów z migania - zaczyna świecić, a dołka w obrotach nie ma, co oznacza (i jest ot wyczuwalne również w dynamice auta) że samochód jedzie na benzynie.

Paliwo jedno i drugie jest
Przełącznik działa, bo można przełączać i dioda reaguje, jak pisaliście wcześniej (miganie, świecenie...)


Zpomniałem dodać, że czasem działa narmalnie, i czasem przełączy się na gaz niespodziewanie w czasie normalnej jazdy. Ale momenty te występuję sporadycznie (oczywiście dioda już świeci wcześniej),


A i od początku samochód przy ruszaniu na gazie, przy naciśnięciu pedału do dechy (1. i 2. bieg) nie ciągnie. Tzn. Jakby chciał, ale nie może, trzeba dawać mało gazu. Przy kolejnych biegach to już nie występuje...
Czy może wiecie co jest nie tak z moją instalacją??
Bardziej nurtuje mnie sprawa pierwsza, bo po co mam jeździć na benzynie, skoro mogę na gazie.
  
 
Olo_ak z Twojego opisu wnioskuję, że zamiast emulatora wtrysku Masz zamontowany przekaźnik odcinający wtrysk. W związku z tym zacząłbym od sprawdzenia tegoż przekaźnika, bo może on sterować również zaworami LPG. Inna możliwość to "pad" sterownika, który nie podaje na wyjściu napięć na elektrozawory i przekaźnik. Ewentualnie elektrozawory i przekaźnik "zgubiły" gdzieś masę albo zasilanie.
  
 
Moim zdaniem tylko ostatni post (ten przed moim) zajął się odpowiedzią na pytanie. Autor ma problem z przełącznikiem a reszta
rozwodzi się nad mruganiem diody.
Wracając sprawdź mikro styk w tym prostokątnym przycisku, połączenie z centralką i jeżeli to jest ok to i to o czym mówił mój poprzednik to niestety pozostaje centralka. U mnie była zalana wodą i miałem podobne problemy nie przewodziły wszystkie ścieżki w centralce i miałem ciekawe problemy z przełączeniem.
  
 
Orzech, miałeś wczoraj imieniny czy cuś ? Przecież to Olo pyta o radę, a ja mu odpowiadam, a pierwszy post z wątku został napisany rok temu
  
 
Tak czytam posty i nie moge doczytac czegos zwiazanego z moim problemem/przypadkiem.
Mam gaz Autronic AL-700 i ......mam problem ze wskaznikiem zuzycia gazu (mrygajaca dioda)
Jak zatankuje gaz do pełna to swieci ciagle nieprzerwanie...ale tylko przez pare chwil....pozniej mryga....stopniowo coraz szybciej i szybciej......co to sie moze dziac ??? Ale pomimo tego ze mryga (tak jak by zostalo przelaczone z Pb na gaz i jeszcze nie przeszlo calkiem na gaz) auto jezdzi na gazie....a teraz ostatnimi czasy nawet jak zatankuje do pelna to i tak ciagle mryga.......poczatkowo wydawalo mi sie ze moze sie nie nagrzal albo cos ale mryga nieustannie niezaleznie czy zrobie 10 km czy np 100....bo ostatnio sprawdzalem........i jeszcze jedno....nie przełacza mi sie sam na gaz nawet jak podkrece go do 2 tys obrotów
nie wiem co jest grane...POMOCY!!!!
  
 
witam,
mam emulator wtryskiwaczy, przejście z lpg na benz. jest w porządku (jak działa),
problem polega na tym, że:

-czasem nie reaguje na przycisk
-czasem przełączy się z lpg na benz. sam
-czasem odpalenie stacyjki to od razu to niby praca na gazie (zielona pali się ciągle) ale silnik nie zapala w ogóle (moze za zimno w odparowniku)
-obroty biegu jałowego są raz w porzo (równe), a raz bliskie zeru (pulsują)

instalacja chodziła dobrze i ekonomicznie przez 1,5 roku, później wystąpiły te objawy, sam nie wiem, trzeba chyba po kolei podmieniać moduł-komp. a jak to nie pomoże przyłącza sprawdzić,
albo lepiej:
czy może ktoś wie, jak najłatwiej przejść na inną (niebadziewną)instalację z tej instalacji ?

pozdrowieńka!
LET
  
 
Ameryki nie odkryłem:

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=205821&c=0&f=38
  
 
Panowie, a ma ktoś schemat podłączenia AL 700 ? I zasadnicze pytanko, czy nadaje się on do silnika na mono wtrysku ? babinicz76@o2.pl
  
 
Witam kolegów
To może ja miałbym pytanie.

Od niedawna posiadam samochód też z tą centralką. Wszystko niby pracuje normalnie, zgodnie z zamieszczonym tu opisem, ale do pewnego momentu.

Zbiornik pojemności 34 l (toroidalny). Jak jest pełny, to nie mam żadnych zastrzeżeń. Ale jak ilość gazu w zbiorniku spadnie do około połowy (15-17 l), to zaczynają się dziwne rzeczy.
Uruchamiam na benzynie (dioda nie świeci), jadę i rozgrzewam silnik – tak do około 50st. Przełączam się na gaz – dioda wolno pulsuje (stan gotowości). Zwiększam obroty – dioda pulsuje szybko i w pewnym momencie przełącza się na światło ciągłe – czyli od teraz jadę na gazie. I od teraz dioda powinna świecić światłem ciągłym bez względu na obroty. A u mnie nie jest to prawdą. Jazda miejska to przede wszystkim korki I gdy tak sobie samochód stoi lub się toczy na wolnych obrotach, to dioda zaczyna migać (wolno – tak jak w czasie gotowości). Gdy zwiększam obroty to czasami – ale nie zawsze – zaczyna świecić światłem ciągłym aby znowu migać, gdy obroty spadną. I teraz nie wiem czy w czasie tego migania ja jadę na benzynie czy gazie. Początkowo myślałem, że mam mało gazu ale napełnienie do pełna zawierało się w 17-19 litrach – więc to nie to. Jak to wytłumaczyć i co może być przyczyną takiego zachowania? Bo raczej nie jest to chyba działania prawidłowe.

Bardzo proszę o radę.
pozdrawiam, Andrzej
  
 
Witaj Andrzeju.
Czy aby te migania w 100% są takie same?
Postawił bym raczej na to, że masz źle ustawioną rezerę w zbiorniku.
Sprawdź czy przy zbiorniku "pokrywka" jest prawidłowo zamocowana, może tam są jakieś przekłamania.

Tak na odległość bez oględzin to trudno coś doradzić.

A swoją drogą to strasznie długo czekasz z tym przełanczaniem na LPG.
Może warto by było zainwestować parę złoty w czujnik temp. na parowniku i taka czynność jak przełanczanie na LPG po osiągnięciu odpowiedniej temp. robiła by się sama?
  
 
cześć

Absolutnie taka sama częstotliwość migania jak przy gotowości. Mógłbym ewentualnie polemizować, ze ciut, ciut wolniej ale chyba raczej nie.
Oprócz tego migania silnik pracuje rytmicznie i w czasie jazdy bez zauważalnej zmiany mocy. Żadnych zastrzeżeń ani wzrokowych, ani słuchowych, ani innych organoleptycznych

Co do przełączania, to tak zasugerował poprzedni włściciel. "Jak wskazówka temperatury się lekko uniesie, tp przełączaj" - to przełączam i jest to na moje oko 40-50st.
To co sugerujesz - wcześniej? A kiedy?
  
 
Ja u siebie przełączam na LPG zwykle po przejechaniu 0,5-1km.
W upalne dni niekiedy nawet po przejechaniu 100m
  
 
CZESC!
Kupilem mondeo 2.5 V6 z instalacja i nie wiem co jest na poczatku dzialalo,ale wczoraj cos zrobilem i juz mi sie nic nie swieci. Mianowice

-pozycja gaz(awaryjna)-trzymajac wcisniety przycisk uruchomic silnik

tak wlasnie zrobilem i k0niec. Dioda mi sie juz nie pali, i pod maska jak jest ten sterownik to cos w nim jak gdyby sie zalacza tak delikatnie pyka i w bytli tam z tylu przy gazie tez. Co to moze byc??
  
 
Co do sygnalizacji LED-em są dwie różnice w miganiu o których nikt nie mówił:
- krótki błysk, dłuższa przerwa ( -__-__-__ ) - oczekiwanie na przejście na LPG przy osiągnięciu nastawionych obrotów
- długi błysk, krótka przerwa ( ---_---_---_ ) - rezerwa paliwa.
I taka jest różnica między oboma rodzajami migania.

Jest jeszcze jedna sygnalizacja o której też nikt nie wspomniał : miganie bardzo szybkie (ok. 5 błysków na sekundę!). Jest to sygnalizacja gotowości przełączenia z nPb na LPG po osiągnięciu ustawionej temperatury i obrotów, ale TYLKO gdy sterownik ustawiony jest na przełączenie przy spadających obrotach, a nie rosnących - jak to zwykle ludzie mają ustawione.

PS: ustawienie na spadające daje całkowity brak szarpnięcia przy przełączeniu

[ wiadomość edytowana przez: Felicja-n dnia 2009-11-23 12:47:15 ]
  
 
Witam
Ja również mam problem z ta instalacją, może ktoś pomoże.
U mnie niby wszystko działa poprawnie, ale gdy próbuje przełączyć na gaz to na chwile sie przełączy i zaraz wraca na benzynę. Kompletnie nie wiem o co chodzi.Na początku podejrzewałem czujnik temperatury na parowniku,ale on działa poprawnie. Dodam że problem pojawia sie tylko przy niskich temperaturach(w zimie nie ma jazdy na LPG).Wymieniłem przekaźnik odcinający benzynę( silniczek krokowy),wyczyściłem wszystkie styki i cewki na parowniku, sprawdziłem układ ogrzewania parownika.
Ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić, bo ja już zwątpiłem.
  
 
Witam

Odgrzebuję kotleta
Mam podobny problem z tą instalacją w Punto 1.2 , świeci się dioda że niby ma już chodzić na gazie , a wcale nie chodzi na LPG tylko cały czas wciąga drogocenną benzynkę , wyciągnąłem centralkę - poprawiłem zimne luty , popsikałem kontaktem po wszystkich bezpiecznikach , konektorkach , masach i innych i ni h**a , nie będzie chodził na LPG
Pomóżcie , bo za chwilę wyciągnę wszystkie kable i wyrzucę na śmietnik ....
Możliwe , że padło to czarne i trzeba będzie kupić nową centralkę , ale jak to mam sprawdzić ???

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi .

Pozdrawiam . Piotrek.