Da sie przepompowywac gaz z domowej butli ? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co to za przejściówka ?
podłączamy to pod zawór wlewowy ?
gdzie to można kupić ?
  
 
Tak podłancza się pod zawór wlewowy.
Namiarów Ci nie podam bo nie znam i wątpie zeby dało się to kupić w sklepie (gotowy zestaw) ale każdy sprawny tokarz ci to zrobi. Z jednej strony jest kocówka nakrecana na butle z drugiej na zawór wlewowy wszystko połączone jest przewodem gumowym.
  
 
Co do koncówki to kazdy tokarz dorobi ja za max 20 zł.
Butla owszem ma 27 dm3 ale skad wziales te 85 % ???? gaz jest towarem w tym przypadku sprzedawanym na "wage" a butla jest opakowaniem zwrotnym-powinno byc 11 kg gazu (najczesciej jest 10.4-10,7 kg. Gdybys niewiedzial to do podstawowych obliczen przyjmuje sie ze 1 kg lpg= 1,78 dm3 . 11 kg = 19,58 dm3.To co napisales ze napelnia sie do 85% by dawalo 22,95 dm3 tj 12,89 kg.taka masa butli kwalifikuje ja jako butla przepelniona.
  
 
Witam.
Guttek ma rację, popieram jako znawca tematu w 100%.
Mam tylko małe uwagi jako dodatki:

Jeśli ktoś chce zrobić taki wąż, to kupuje wąż z reduktorem, bierze końcówkę od butli, wywala sam reduktor, podłącza do węża, i jeden koniec - ten od butli - gotowy. Drugi koniec, to MOSIĘŻNA śruba o gwincie zgodnym z tym w gnieździe wlewowym w samochodzie. Przewiercić wzdłuż, wcisnąć do węża, opaski na obu końcach, śruba na gwincie mosiężnym do dociskania po wkręceniu w gwint zaworu+uszczelka - taka z butli, i wąż gotowy.
Wąż nie powinien być dłuższy, niż potrzeba, tak, żeby sięgnął od odwróconej butli do zaworu.
Butla ciepła - gaz przeleje się w 2/3. Wstawić do ciepłego pomieszczenia, po kilku godzinach znów podłączyć - zleci reszta, a jak nie, to pomóc gorącą wodą.

Przelewanie WYŁĄCZNIE na otwartym terenie, chyba, że komuś się życie znudziło.
Co do ceny butli - kupić u znajomego stacyjniaka taniej. Przy zakupie kilku w miesiącu da na pewno zniżkę.
Miłego kombinowania
  
 
to czy przelejesz jednorazowo 1/2 czy 2/3 czy tez cala butle do zbiornika zalezy od pojemnosci zbiornika LPG w aucie.Tym sposobem co opisujesz jesli masz zbiornik lpg 45 dm3 spokojnie wejdzie cala butla.W jakiej cenie mozesz kupic taka butle na malej stacyjce ?
  
 
He, he, to dość śliski temat...
Tanio, to znaczy, dużo taniej od ceny detalicznej.
  
 
wcale nie sliski ten temat - nie ma sie czego bac - po prostu mysle ze min cena za jaka kupisz butle to 34 zl na malej stacyjce uwzgledniajac duuuuzy upust tzn ze kupisz butle po cenie zakupu stacji. Wiem to bo pracuje w tej branzy i znam biezace ceny dla stacyjek.Powazni kontrachenci moga liczyc na cene hurtowa w okolicach 30 zl.
Podziele sie ciekawostka z ostatnich dni - przewazylismy butle kilku wiadacych w tej branzy (czyt renomowanych) firm i to co sie okazalo daje wiele do myslenia -w tych butlach bylo od 9 do 10,3 kg gazu......... o czym to swiadczy to kazdy juz chyba wie..
  
 
Co do przelania to dla chcącego nic trudnego
ja generalnie nie polecam ale jak już to na stacjach są też dostępne butle z samym prpanem ( nie mieszanka protan-butanu ) propan jest o wiele bardziej kalorycznym gazem więc jak już przelewać to czemu nie propan wasze maszyny zarobią dodatkowo jakieś 10% mocy.
Pozdrawiam
  
 
Kolego Kosa1022 jestes w 100 % pewien tego co napisałes ??? Sprawdz parametry propanu i butanu .
Masz racje ze sa butle z propanem tyle ze sa to butle o masie propanu 10 kg - 1 dm3 propanu jest lzejszy od mieszaniny.Wartosci energetyczne z reguły sa podawane dla kg masy a nie dla objetosci.Lejac czysty propan zauwazysz wieksze zuzycie gazu , lepsza dynamike auta oraz jezeli uruchamiasz auto "z gazu" latwiejszy rozruch w niskich temp bo propan ma temp wrzenia na poziomie -40 st C.
  
 
Kosa, wszystko pokręciłeś
Propan ma mniejszą kaloryczność od butanu. Jedyna wyższość propanu na butanem to niższa temperatura wrzenia co jak zauważył Guttek pozwala na w miarę bezproblemowe odpalanie auta w niskich temp. bo propan szybciej przechodzi w stan gazowy.
Właściwości cieplne gazu płynnego
Wartość opałowa jest podstawą do prowadzenia wszystkiego rodzaju obliczeń cieplnych. Jest to wartość ciepła (energii) jaką można uzyskać w wyniku spalania całkowitego i zupełnego z jednego kilograma (lub 1 m3) gazu płynnego. Dla gazów płynnych wynosi ona:

Gaz faza gazowa faza ciekła
kcal/Nm3 kJ/Nm3 kcal/kg kcal/kg
propan 21.790 91.260 11.070 46.360
butan 29.280 122.570 10.920 45.720
Aby należycie ocenić kaloryczność propanu i butanu należy porównać ją z kalorycznością innych paliw gazowych, np. z gazów ziemnych. Użytkowa wartość opałowa gazu ziemnego jest równa około 37 300 kJ/Nm3. Wartość opałowa gazów płynnych przewyższa więc kaloryczność gazu ziemnego.

* Propan: 91.260/37.300 = 2,4 krotnie wyższa
* Butan: 122.570/37.300 = 3,3 krotnie wyższa.
I to by było na tyle
A poza tym to jak wam życie niemiłe to przelewajcie , tylko z daleka od ludzi, co by innym krzywdy nie zrobić .
Dzisiaj znowu jeden gostek wyleciał w kosmos przy przelewaniu .


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-01-14 22:45:40 ]
  
 
taki maly offtopic:
ogladaliscie dzisiaj tj sobota 14.01.2006 wiadomosci jakies? podawali jak skonczyl koles ktory tak przepompowywal gaz, tyle ze on nieco na szersza skale, podgrzewal butle palnikiem chyba i jak pierd... to niewiele z niego zostalo, takze radze uwazac z takimi eksperymentami
  
 
Glupota ludzka nie zna granic....tak koncza osoby ktore nie majac pojecia bawia sie materialami niebezpiecznymi.
  
 
Cytat:
2006-01-12 22:43:21, guttek pisze:
[...]prostu mysle ze min cena za jaka kupisz butle to 34 zl na malej stacyjce uwzgledniajac duuuuzy upust tzn ze kupisz butle po cenie zakupu stacji. Wiem to bo pracuje w tej branzy i znam biezace ceny dla stacyjek.Powazni kontrachenci moga liczyc na cene hurtowa w okolicach 30 zl. Podziele sie ciekawostka z ostatnich dni - przewazylismy butle kilku wiadacych w tej branzy (czyt renomowanych) firm i to co sie okazalo daje wiele do myslenia -w tych butlach bylo od 9 do 10,3 kg gazu......... o czym to swiadczy to kazdy juz chyba wie..



No i znowu muszę się z tobą zgodzić w 100%. Widać, że z branży

Co do przeważania butli... Kiedyś jeden znajomy diler z Pomorza przeważył transport butli z firmy na O.... (dodajmy, że nie chodzi o Orlen). No i najpełniejsza butla miała nieco ponad 9 kg gazu. Masakra
  
 
Cytat:
2005-12-14 21:54:55, PeLPG pisze:
Zastanawijąc sie nad tym dłuzej i sprawdzając experymentalnie oczywiscie jezeli zkrcimy zawór na zbiorniku sam nie mogli bvysmy ani wlac ani jechac na gazie to tylko przypuszczenie przedchwilą cos sprawdzilem jechac na bank nie mozna no i takze nie mozna wypuscic gazu poprzez kurek wlewowy ta kulka co zabezbiecza przed jego wyplywem po zakreceniu i wcisnieci jej prezez chwile co było w przewodzie zeszlo(gaz) i wiecej nie idzie wiec jesli to przypuszczenie wyjezdzamy do końca gaz dotąd az nie jedzie auto i nastepnie nie zakrecamy tego zaworku tylko upuszczamy troche cisnienia z zbiornika wciskając ta kulke i dop wtedy tnkujemy co wy na to ?????????? jak myslicie da ten pomysł wprowadzic w życie????????



Rekord jesli chodzi o dlugosc zdania Ale ja z niego nic ale to nic nie rozumem
  
 
Cytat:
2006-01-14 16:26:06, kosa1022 pisze:
[...]więc jak już przelewać to czemu nie propan wasze maszyny zarobią dodatkowo jakieś 10% mocy. Pozdrawiam



Tak, ale propan, najprościej rzecz ujmując, powoduje spalanie stukowe. Mieszanka propan-butan dlatego została opracowana, aby można było ją stosować do silników benzynowych bez specjalnych regulacji i przeróbek.
  
 
Witam
co do przepompowania to raczej nieda rady no moze z polowe butli a dlatego ze na stacji sa pompy ktore tlacza gaz do naszych zbiornikow pod cisnieniem a to tylko samoczynnie .

a zalozyc butle napewno by sie dalo na allegro widzialem przejsciowki aby odlaczyc orginalna a podlaczyc butle domowa.

co do prawa to jest nielegalne po pierwsze mandat za przerobki w samochodzie na takim stopniu bez pozwolenia butla bez homolokacji , sprawa przez urzad sakarbowy (brak akcyzy) i pewnie jeszcze jakis sad za narazanie innych osob na SMIERTELNE niebezpiecznestwo
Ja bym nieryzykowal przy wypadku tragedia murowana SZKODA ZYCIA za 10zeta
  
 
Cytat:
2006-01-22 12:19:17, organo pisze:
Witam co do przepompowania to raczej nieda rady no moze z polowe butli a dlatego ze na stacji sa pompy ktore tlacza gaz do naszych zbiornikow pod cisnieniem a to tylko samoczynnie [...]



Organo, zaręczam ci ze stuprocentową pewnością, że da radę. Poczytaj zresztą uważnie cały wątek, masz tu wszystko na temat.

A gdybyś się upierał przy jakiejś pompie, to są i ręczne pompki do gazu p-b. Mają je w ofercie firmy produkujące osprzęt do gazu.
  
 
Cytat:
2006-01-21 22:49:38, Ramboost pisze:
Tak, ale propan, najprościej rzecz ujmując, powoduje spalanie stukowe. Mieszanka propan-butan dlatego została opracowana, aby można było ją stosować do silników benzynowych bez specjalnych regulacji i przeróbek.



Przepraszam, ale bzdury piszecie.
Propan jest lżejszy i ma wyższą liczbę oktanową niż butan. Ma też wyższe ciśnienie par, niższą temperature wrzenia i niższą kaloryczność. Google nie gryzie.
Może sam butan dałby w jakimś doprężonym silniku stuki, ale na pewno nie propan.
  
 
Propan jest lżejszy i ma wyższą liczbę oktanową niż butan. Ma też wyższe ciśnienie par, niższą temperature wrzenia i niższą kaloryczność. Google nie gryzie.
Może sam butan dałby w jakimś doprężonym silniku stuki, ale na pewno nie propan


To sobie, kolego, sprawdź. Zatankuj czysty propan i pojeździj.
Co do właściwości propanu i butanu, to Google nie jest mi potrzebne, ja to mam na codzień w pracy.
  
 
Ramboost, to po primo przeczytaj sobie artykuł z motoru, secundo weź leksykon (skoro Ci google nie pasuje) i poczytaj o właściwościach obu gazów, ich kaloryczności i zastosowaniu w praktyce. I nie pisz bajek.