[MKV] Jechałem i nagle silnik zgasł!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. miałem parę godzin temu przykre zdarzenie, jechałem moim fordem i poprostu zgasł, myślałem że zabrakło paliwa, bo wskazówka mi nie działa, ale jak dolałem to jest to samo, poprostu odpala na parę sekund i gaśnie, wogóle nie wchodzi na obroty. inna sprawa jest taka że samochód wcześniej stał ok 1 miesiąc. mam mk5. clx 1,8
proszę pomóżcie!!! może zapchał się filtr paliwa? może to co innego?

[ wiadomość edytowana przez: Maylan dnia 2009-11-16 23:14:22 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-23 20:55:39 ]
[ powód edycji: Edycja tematu ]
  
 
ale kręci rozrusznik-akumulator dobrze? Jak odpali na chwilę, to chodzi dobrze, czy kuleje?
przyczyn może być wiele...
1. sprawdź stan i ładowanie aku, jak się da zaraz po odpaleniu (na włączonym silniku powinno być około 14,4V)
2. Możliwy filtr paliwa, albo woda w paliwie. Na wszelki wypadek odpal z odkręconym korkiem wlewu.
3. Sprawdź wszystkie wtyczki, zwłaszcza przy Edis, cewce i MAP.
To co mi przychodzi do głowy...
  
 
Sprawdz cisnienie paliwa na listwie wtryskowej taki zaworek czy paliwo "sika" Mozliwe rze padla pompka paliwa .
Sciag kabel ze swiecy i zobacz czy iskra skacze.
Ale jak mowisz ze cos tam odpala i gasnie to obstawiam Paliwo
  
 
a zaraz po odpaleniu jak wciszniesz "gaz do dechy" to wkręca sie na obroty?
  
 
witam. jak wcisnę do dechy to natychmiast gaśnie, a na chwilę obecną wogóle nie odpala tylko kręci. postaram się jak najszybciej sprawdzić to co napisaliście.

pozdro
  
 
Tak jak radzi kolega artiko, sprawdz cisnienie paliwa. To moze być objaw zatkanego filtra albo padającej pompki. A iskra na świecach jest?? Masz tam założoną instalację LPG???
  
 
Witam
Kieruj się raczej ku ciśnieniu paliwa czyli tak jak koledzy napisali - sprawdź czy paliwo dociera do listwy - jeżeli nie to odepnij przewód przed filtrem i po włączeniu zapłonu prze krótką chwilę powinno siknąć paliw(do bańki oczywiście) - jeżeli paliwo nie siknęło to albo sama pompka dała ciała albo coś z elektryką - aha no i oczywiście sprawdź czy przez przypadek nie zadziałał wyłacznik bezwładnościowy pompy paliwa - a gdzie on sie mieści znajdziesz w wyszukiwarce - ten wyłącznik to nawet na samym początku mozesz sprawdzić.
Pozdrawiam
  
 
witam. dziś troszkę pogrzebałem przy moim fordzie i zauważyłem że chyba nie działa pompa paliwa, bo gdy przekręcę kluczyk to słyszę jak zaciągnie trochę paliwa, a dziś tego nie usłyszałem.
  
 
a sprawdzales przekaznik? poruszaj zielonym i sprobuj zakrecic
  
 
to ja jeszcze dodam od siebie - w mk7 mialem problem z wylacznikiem bezwadnosciowym... razu pewnego poprostu przestal dzialac... tzn wylaczyl pompe i nijak niechcial zalaczyc.... po paru kopnieciach, walnieciach i upadkach na ziemie powrocil do zycia... Maylan ja tez bym lecial raczej po "braku paliwa"... po kolei - czy dochodzi wogole do silnika? jesli nie, to albo zatkany przewod, albo padnieta pompa... jak sprawdzic pompe? wystarczy jej podac 12V i odrazu wiadomo... tylko niestety ciezko sie dostac... ale to moim zdaniem w pierwszej kolejnosci....
  
 
no spoko jutro zobaczę wszystko co się da. a gdzie znajduje się filtr paliwa? w okolicach pompy?
  
 
aha. i przypomniałem sobie że przed tym jak zgasł to usłyszałem jakby pykniecie, ale nie ze strony komory silnika, i za ok 1km zgasł.
  
 
Cytat:
2009-11-20 22:15:38, archivi pisze:
, albo padnieta pompa... jak sprawdzic pompe? wystarczy jej podac 12V i odrazu wiadomo... tylko niestety ciezko sie dostac... ale to moim zdaniem w pierwszej kolejnosci....



dojście do pompy paliwa w każdym benzyniaku masz pod tylną kanapą wystarczy ją odchylić i odsunąć wykładzinę do podania prądu na krótko wystarczy. Jeżeli nie zaciągnie paliwa to pod auto i bak w dół
Do sprawdzenia:
bezpieczniki i przekaźnik w skrzynce
wyłącznik bezwładnościowy (masz go za osłoną z lewej strony w nogach kierowcy)
no i sama pompa
tak naprawdę 1 piwo i fajeczka roboty

A filtr paliwa masz komorze silnika zamocowany na ścianie grodziowej (najlepsze dojście z kanału tj. od dołu) - jak wejdziesz pod auto to od razu się kapniesz gdzie on się schował


[ wiadomość edytowana przez: michu07 dnia 2009-11-20 23:20:01 ]
 
 
mozna tez wyciac troche blachy aby miec ladny dostep
  
 
ale to już po wszystkim - po tym zabiegu następna wymiana pompki już bez zdejmowania baku (wystarczy podciąć niecałe 5cm)
 
 
witam. dziś od rana grzebałem przy aucie, i moje spostrzeżenia są takie:

1. ma iskrę, ale sprawdzałem na innej świecy bo nie miałem odpowiedniego klucza, ale za godzinkę jadę taki kupić.

2. pompę już ktoś wcześniej wymieniał, bo jest wycięta ta blacha i jest swobodny dostęp, ale nie wiem jak ją wykręcić? jest taki jakby pierścień ale on ledwo co idzie, na samym przekręconym kluczyku do pompy dochodzi 6,5-7v a jak kręci to idzie 11,9-12,3 no tak mniej więcej
  
 
jakie są w nim świece? mają jakiś konkretny symbol??
  
 
Sprawdz przeciwporazeniowke,ten guzik kolo lewej nogi.wcisnij go.jest za to okragla zaslepka.
  
 
Cytat:
2009-11-21 13:14:32, lukirs pisze:
Sprawdz przeciwporazeniowke...



co?
  
 
bezpiecznik ktory odcina pompe paliwa w razie wypadku albo jak pierun trzasnie ale na naszych drogach tez potrafi go wybic,wystarczy go nacisnac wtedy.