[OGÓLNE] Opis pinów - czujnik poziomu płynu spryskiwaczy - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco





[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2007-01-07 22:24:10 ]
  
 
Tak siedzę zamiast pisac prace mgr i sie zastanawiam nad ta kontrolką od pozimou plynu od spryskiwaczy.
A moze zrobic to przy pomocy kontaktronu? Takiego ktory zwiera gdy przylozy sie do niego magnes. Wtedy niepotrzebna bedzie elektronika tylko kabelek bezposrednio od kontaktronu od kontrolki.
Wymyslilem tak:

  
 
Mozna tez zastosowac plywaki takie ja byly montowane escortach mk 3 i 4 tam były montowane zarówno w zbiorniczku płunu spryskiwacza i w zbiorniczku z plynem chłodzącym
  
 
Cytat:
2007-01-07 14:07:09, Przemm pisze:
Tak siedzę zamiast pisac prace mgr i sie zastanawiam nad ta kontrolką od pozimou plynu od spryskiwaczy. A moze zrobic to przy pomocy kontaktronu? Takiego ktory zwiera gdy przylozy sie do niego magnes. Wtedy niepotrzebna bedzie elektronika tylko kabelek bezposrednio od kontaktronu od kontrolki.



tylko po co utrudniac sobie sprawe...... moje rozwiazanie kosztuje 19zł i jest gotowe. prowadzisz 2 przewody do kabiny: czerwony podlaczasz pod stacyjke, bialy do kontrolki. Czarny i zielony podlaczasz pod maska do masy a brązowy i żółty przedłużasz i wprowadzasz do zbiornika na głębokość przy której ma zapałać kontrolke i cala filozofia Myśle że rozwiązanie proste i tanie
  
 
No tak. Ale przy kontaktronie puszczasz tylko jeden kabel np. masę.Czyli jeden kabel z kontaktrona dajesz pod masę a drugi pod kontolkę.Plus do kontroli bierzesz z zasilania po stacyjce i to wszystko.Kontaktron kosztuje kilka zł i nie jest potrzebna zadna elektronika.Pozatym kontaktron umieszczasz tak ze nawet nie bedzie go widac bo bedzie na dole zbiornika.Magnes z plywakiem tez jest malutki i mozna to zrobic w bardzo cienkiej rurce i tez tego nie bedzie widac. Pozatym gdby sie pobawic kilkoma kontaktrtonami mozna zrobic stany posrednie np Max / polowa / Min. Twoje rozwiazanie tez jest dobre.Z tym ze jak bym robil to u siebie to starałbym sie zrobic to tak zeby bylo jak naj mniej widoczne a przy moim rozwiazaniu da sie to zrobic.Bo rurka z plywakiem moze miec np 4cm i bedzie wogole nie widoczna.
I tak samo mozna zrobic z iloscia plynu chlodzącego.NIe trzeba nic dziurawic itd



  
 
tylko jest jeden problem -jak umiescisz i przymocujesz to rurke z plywakiem w srodku zbiornika??
Co do kontrole to zasilanie maja wszystkie, zeby je uaktywnic musisz tylko sterowanie masa podlaczyc....
  
 
Np zetne górę i wloze tu:

  
 
jak zetniesz to co pokazujesz i wrzucisz to tak jakbys wrzucil przez otwor do wlewania plynu bo to sie laczy i rurka z plywakiem bedzie sobie plywala po calym zbiorniku a z tego co sie orientuje to powinna byc przymocowana do boku ze magnes byl blisko kontaktronu.....
  
 
Niekoniecznie, bo dam rurkę od tego scietego na samo dno zbiornika i bedzie to sztywno siedziało.Po drugie gdyby sie pobawic mozna by to przykleic w srodku do scianki pojemnika.Po trzecie mozna zrobic dziurke od dołu,wlozyc rurke z plywakiem i zakleic to elegancko.Sposobów na zamontowanie tego jest kilka i raczej nie bedzie z tym problemów.



[ wiadomość edytowana przez: Przemm dnia 2007-01-07 16:18:14 ]
  
 
tu dziurka tam dziurka a potem trzeba kombinować z uszczelnieniem -dalej wydaje mi się że sposób z elektronika za 19zł jest prostszy. Teraz czas na płyn chłodniczy i ożywienie reszty kontrolek i będzie dobrze
  
 
Robiąc dziurke od gory,tam gdzie jest wlew plynu szczelnosc nie jest az tak wazna.
  
 
Tak odkopujac watek, dziś własnie zakładałem Blackboxa i gdyby ktoś nie wiedział dokładnie gdzie powinno to siedzieć, wklejam pogladową fotkę. Urządzonko ma na spodniej stronie metalowy klips, który nalezy założyć tu:



  
 
odkopie jeszcze raz
Wałkując temat do końca zastanawiałem sie dlaczego do urządzenia dochodzi tyle pinów.
W zasadzie pełni ono 3 zane mi funkcje sygnalizacja włączonych świateł kontrolka rezerwy i płyny spryskiwacza.
Policzyłem piny potrzebne do tego, dodatkowo mam na wzgledzie to że urządzenie ma funkcje autodiagnostyki czyli po przekreceniu zapłonu zapalają sie kontrolki po czym gasną by mieć pewnośc że obwody działają. Inna sprawa to że buzer działa po otwarciu tylko i wyłacznie drzwi kierowcy widac dostaje sygnał tylko z jednej krańcówki. Może jednak ktoś wie za co odpowiada reszta pinów doprowadzonych do urządzenia i jakie funkcje jeszcze ono pełni (zakładam optymistycznie że może jest jeszcze za coś odpowiedzialne )
  
 
Ależ nie odkopuj, bo zmusisz mnie znów do wertowania schematów Remarqu...
  
 
Cytat:
2007-01-26 22:31:19, WilK pisze:
Ależ nie odkopuj, bo zmusisz mnie znów do wertowania schematów Remarqu...


Wilku przyznam szczerze że odkopałem to dlatego że jesteś akurat na forum i wiedziałeś dobrze ze odkopuje to po to żebyś zaoferował mi schemat
To nie zostało wypowiedziane w prost ale taki miałem cel. Wiesz wstydziłem sie przyznac że nie wiem a chciałem sie spytac jak to działa tyle że nie mogłem zapytac wprost żeby nie okazało sie że nie wiem

  
 
Wzruszenie odbiera mi głos...

A schemacik jutro Ci prześlę, bo akurat zgłodniałem i się zawijam. Przypomnij się, jakbym zapomniał Maila znasz.

Aha. Widzimy się na Walnym... inaczej nie licz na schemat
  
 
Cytat:
2007-01-26 22:39:16, WilK pisze:
Wzruszenie odbiera mi głos... A schemacik jutro Ci prześlę, bo akurat zgłodniałem i się zawijam. Przypomnij się, jakbym zapomniał Maila znasz. Aha. Widzimy się na Walnym... inaczej nie licz na schemat


ooo to oszustwo jest i próba zmuszenia mnie do przybycia na walne czemu stanowczo się sprzeciwiam - mimo ze przyjade
  
 
Cytat:
2007-01-26 22:47:35, Remarq pisze:
ooo to oszustwo jest i próba zmuszenia mnie do przybycia na walne czemu stanowczo się sprzeciwiam - mimo ze przyjade



I na tym mi zależało...
  
 
podgrzeje antycznego kotleta.
do poziomow uzyl bym tego:



moze byc NC lub NO w zaleznosci od montazu (pion/poziom czy plywak uchylany gora/dol)