O tulejach raz jeszcze...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni Forumowicze! Przeczytałem kilka wątków dotyczących zawieszenia, wymiany, charakterystyk i cen. Ja chciałem sie jednak dowiedzieć konkretnej rzeczy. Otóz z przodu są po każdej ze stron zawieszenia 2 gumowe tuleje. Powiedzcie mi proszę w jaki sposób można odczuć, sprawdzić , czy zbadać ich stan jakości?
Odczuwam z przodu czasem tzw "tłuczenie" szczególnie przy najazdach na szyny lub małe dziury. Pojechałem dwukrotnie na zbieznośc i amory i w obu skrajnie innych stacjach wyszło im , że wszystko jest ok i że nie ma żadnych mechanicznych i zmęczeniowych uszkodzeń. Auto na zakretach funkcjonuje normalnie nie ma jakiś anomali w prowadzeniu jedynie wrażenia słuchowe opisane wyżej
Czy i jak to sprawdzić by owe wrażenia oddalić w niebyt?
Pozdrawiam
  
 
mysle ze to nie jest wina tuleji tylko wina laczników stabilizatora.....
pozdro
  
 
Cytat:
2005-10-27 21:52:39, _tomchis_ pisze:
mysle ze to nie jest wina tuleji tylko wina laczników stabilizatora..... pozdro



potwierdzam

pozdr.
  
 
Witam
Przerabialem ten temat niedawno. U mnie tluczenie bylo wyczuwalne tylko na wiekszych dziurach lub przy przejezdzaniu przez przejazd, ale tylko z mniejsza predkoscia. Efekt taki jak by mi ktos zaje.. pala w przednie kolo. Podczas hamowania takze dobijalo, mianowicie jak mocniej wcisnalem hamulec i kola juz stanely to slychac i czuc bylo dobicie po chwili z przodu. Po wymianie jak reka odjal.
pzdr
  
 
jedz na szarpaki i po kłopocie
  
 
ach zapomniałem odpowiedzieć na pytanie

a więc jeśli dochodzą stuki podobne do tych co opisytwałeś, a dodatkowo na pofałdowanej drodze (chodzi mi o długie nierówności - roziągnięta sinusoida ) czujesz , że samochod jakby myszkuje po drodze raz w lewo raz w prawo (tylko przód) to gumki do wymiany.
No i oczywiście jeśli na badaniu diagnostycznym pan w kanale powie luzy.....wymień gumki

pozdrawiam
  
 
Cytat:
jedz na szarpaki i po kłopocie


Fomin nie zawsze szarpaki wykryja to. U mnie diagnosta nie wykryl tego, dopiero sam do tego doszedlem jak zauwazylem sparciala gume tuleji, ktorej kawalek chwile pozniej mi zostal w rece .
  
 
chudy chłopie .. bez obrazy ale takiego diagnoste to bym zbeształ
no i na spocie sie melduj
  
 
Ja tego diagnoste mam serdecznie ... o stan swojego auta dbam sam, a u nich jestem tylko na przegladzie raz w roku. Na spocie bede.
  
 

.....wystarczy podnieść przód auta do góry, aby koła były luźne, skręcić na maksa w prawo lub w lewo kierownicą i i ruszać kołem w płaszczyźnie poziomej tzn. złapać koło z bokówi szarpać, jeśli stuka to jest wybity łącznik stabilizatora - ale koła muszą być skręcone bo wtedy łącznik jest wychylony razem z amortyzatorem i w ten sposów można sprawdzić luz wzdłużny łącznika. Stuki zdają się dochodzić z łożyska mcpersona ale to stuka łącznik stabilizatora. Szarpaki tego nie wykażą gdy jast sprawny układ kierowniczy.

pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2005-10-27 22:32:46 ]
  
 
Szanowne Koleżanki i Koledzy. Pozwalam sobie wrócić do tematu owych tulej i poinformować, że oba łączniki stabilizatora sa nowiutkie bez jakichkolwiek luzów czy uszkodzeń. Tego i amorów jestem na 100% pewien.
Pozdrawiam
  
 
Zupper w takim razie to raczej na pewno sa te tuleje. Objawy masz podobne jak w moim przypadku. Mozesz jeszcze spr koncowki drazkow (auto na wyprostowanych kolach i ruszasz kolem w lini poziomej na boki) jak sa luzy to warto je tez wymienic.
pzdr i daj znac o efektach
  
 
bez wchodzenia pod auto tuleje łatwo sprawdzic podczas najazdu na kraweznik
jezeli kolo wyraznie zostaje (cofa się) i dopiero w ostatniej chwili wskakuje na kraweznik to tuleje do wymiany. Jezeli tego nie czujecie to mozna popatrzec jak ktos inny podjezdza. Kolo ma sie trzymac sztywno. Diagnosci maja przewaznie baaardzo duza tolerancje, wiec jezeli ich nie pociagniecie za jezyk to nie powiedza. Dla nich taki stan to jeszcze ideal
  
 
Witam.
A ja mam takie pytanie. Coprawda nie jest ono odnośnie sinenbroków ani łączników stabilizatora.
Ale też chodzi o zawieszke.

W mojej omie usłyszałem ostatnio dziwne stuki, podczas skręcania kierownicą, i co się okazało łożysko na lewym mcpersonie nie obraca się płynnie tylko przeskakuje w poduszcze, co powoduje w/w stuki, i stąd moje pytanie, wymienić samo łożysko (ok. 35zł) czy całość łożysko + poduszka ??

Miał już ktoś podobny problem ??

Pozdrawiam
  
 
Prosze o usunięcie tego postu, gdyż coś zhaczyło mi się z netem i jeden post wyskoczył 2 razy, pozwoliłem sobie edytować go na taką treść, i prosze o usunięcie.

[ wiadomość edytowana przez: spychu dnia 2005-10-28 16:01:41 ]
  
 
Tuleje wachacza w omedze można w łatwy sposób sprawdzić , wystarczy zdiąć koło i sprawdzić wzrokowo tylną tuleję wachacza i jak jest cała to dobrze , ale jak ma na gumie jakieś spękania lub rozwarstwienia to do wymiany cały komplet .Można się jeszcze pokusić i sprawdzić łychą lub dużym śrubokrętem zakres ruchu wachacza na tylnej tulei przy zdięty kole.
  
 
tak jak juz ktos pisał. Tuleje sa wywalone wtedy gdy czujesz że koło cofa się przy przejeżdzaniu przez niski krawężnik np wjeżdzając na posesje. Drążki kierownicy słychać na dziurach.
diagnosta nie powie ci na 100% że masz tuleje wywalone, bo ciężar auta je przygniata i ledwo to widać. Jak masz spękane gumy(uszczelki) na tulejkach (szczegulnie ta co działa w pionie , chyba ta tylnia), to na 100% są do wymiany. Poasek + ciężar auta juz swoje zrobiły
  
 
Cytat:
Witam.
A ja mam takie pytanie. Coprawda nie jest ono odnośnie sinenbroków ani łączników stabilizatora.
Ale też chodzi o zawieszke.

W mojej omie usłyszałem ostatnio dziwne stuki, podczas skręcania kierownicą, i co się okazało łożysko na lewym mcpersonie nie obraca się płynnie tylko przeskakuje w poduszcze, co powoduje w/w stuki, i stąd moje pytanie, wymienić samo łożysko (ok. 35zł) czy całość łożysko + poduszka ??

Miał już ktoś podobny problem ??

spychu to czy wymienić łożysko razem z poduszką zależy od tego czy długo pozwoliłeś swojej omci czaskać sie na wyruchanychc łożyskach, jeżeli problem stukania pojawił się niedawno i postarasz sie o wymiane w miare jak najszybciej to myśle że poduszki bedą jeszcze git. Z reguły wymienia sie same łożysko, poduszka jest elementem nieruchomym i ciężko było by ja popsuć, chyba że jesteś bardzo utalentowanym zawodnikiem w tej dziedzinie
  
 
A i tacy się zdarzają co potrafią dobrze zadbać o swoją bryczke
  
 
Cytat:
Witam.
A ja mam takie pytanie. Coprawda nie jest ono odnośnie sinenbroków ani łączników stabilizatora.
Ale też chodzi o zawieszke.

W mojej omie usłyszałem ostatnio dziwne stuki, podczas skręcania kierownicą, i co się okazało łożysko na lewym mcpersonie nie obraca się płynnie tylko przeskakuje w poduszcze, co powoduje w/w stuki, i stąd moje pytanie, wymienić samo łożysko (ok. 35zł) czy całość łożysko + poduszka ??

Miał już ktoś podobny problem ??

spychu to czy wymienić łożysko razem z poduszką zależy od tego czy długo pozwoliłeś swojej omci czaskać sie na wyruchanychc łożyskach, jeżeli problem stukania pojawił się niedawno i postarasz sie o wymiane w miare jak najszybciej to myśle że poduszki bedą jeszcze git. Z reguły wymienia sie same łożysko, poduszka jest elementem nieruchomym i ciężko było by ja popsuć, chyba że jesteś bardzo utalentowanym zawodnikiem w tej dziedzinie