Szeroki zawias Caro w 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

W mojej głowie narodził sie pomysł wymiany zawieszenia w DFie MR'75 na zawias z szerokiego caro-z tarczami z tyłu.
Zawias cały przód i tył,żeby lepiej sie prowadził na torze i w KJS.

Więc pytam kolegów:
1.czy są jakieś kłomoty w wykonaniu tego zadania,
2.jakie czesci sa potrzebne?
3.czy resory maja taka samą szerokośc piór,czy mocowania amorków pasuja...?
....z góry dzieki za odpowiedz.....

P.S. przepraszam jeśli taki wątek jest już na forum,a ja robie tu bałagan zaczynając go poraz n-ty,ale przeglądałem forum i nic podobnego nie znalazłem ....bądż mi umknęło.

POZDRO....

  
 
AndrewS z FSO PTK ma fiata z Roverem i Szerokim zawiasem,zagadaj do niego
  
 
Już to gdzieś kiedyś było. Z tyłem nie ma problemu, wyjmujesz wąski most i wstawiasz szeroki (trza ino nowe przewody hamulcowe dorobić jesli most jest na Lucasie). Z przodem jest większa rzeźba, bo trza dospawać przednie mocowanie górnego wahacza - gra nie warta świeczki.
  
 
Tutaj co nieco o moście - [125p] Most - dylemat... (wąski vs. szeroki)
  
 
Gra jak najbardziej warta swieczki... taki DF wyglada naprawde zajebiscie!!!!!
  
 
Cytat:
2005-10-30 10:21:13, Raptor_PTK pisze:
Gra jak najbardziej warta swieczki... taki DF wyglada naprawde zajebiscie!!!!!

To ma przede wszystkim dobrze jeździć. Auto ma jeździć w KJS-ie więc nie musi dobrze wyglądać.
  
 
Cytat:
2005-10-30 10:24:48, vistula pisze:
To ma przede wszystkim dobrze jeździć. Auto ma jeździć w KJS-ie więc nie musi dobrze wyglądać.


Jak ma jeździć w KJS-ach to tym bardziej warta świeczki. Szersze o 6 cm zwieszenie odczuwalnie (i to bardzo) poprawia właściwości jezdne samochodu, tym bardziej w węższym i lżejszym kancie. Dorobienie przedniego górnego mocowania przedniego wahacza przy konwersji z wąskiego na szeroki zawias jest pestką - wystarczy się przyjrzeć jak to wygląda w szerokim poldku, i naprawdę nie jest to nic wielkiego.
  
 
ja się spotkałem z opinią właściciela 125p, który miał u siebie założony szeroki zawias, że "nic nie przespawywał". Nie wiem na ile to prawda. Widziałem w każdym bądź razie jego auto i było na szerokim zawiasie.
  
 
Cytat:
2005-10-30 12:27:23, czeczun pisze:
ja się spotkałem z opinią właściciela 125p, który miał u siebie założony szeroki zawias, że "nic nie przespawywał". Nie wiem na ile to prawda. Widziałem w każdym bądź razie jego auto i było na szerokim zawiasie.


Jeśli nic nie dospawał, to znaczy, ze b. źle zrobił - zmienił dość znacząco geometrię zawieszenia przedniego, i to raczej na taką która za bardzo bezpieczna nie jest. Zapytaj się tego człowieka, czy kierownica nie pracuje cokolwiek za cieżko - kto pamieta janiową dwójkę przed dospawaniem tych mocowań to powinien wiedzieć, jak tępo wówczas kierownica chodzi.
  
 
ja co prawda nie zmieniałem zawieszenia, dałem jedynie po dystansie na każde koło, w sumie to jest 6.2cm na oś, czyli i przód i tył jest dość szeroko, zakręty pokonuje sie faktycznie lepiej a i wygląda ładniej
  
 
Cytat:
2005-10-30 13:39:18, Chrostek pisze:
ja co prawda nie zmieniałem zawieszenia, dałem jedynie po dystansie na każde koło, w sumie to jest 6.2cm na oś, czyli i przód i tył jest dość szeroko, zakręty pokonuje sie faktycznie lepiej a i wygląda ładniej


Ale to rozwiazanie na dystansach obciąza za mocno łozyska kół. Wóz albo przewóz.
EEE tak na marginesie... ja mam dyferencjał 4.1 wspawany z tyłu od Fiata.. ale nie 132.. chyba Arga.. na bebnach.. szerszy od szerokiego Caro.. bez podkladek dystansowych i na starych felgach.. dzis mierzyłem jest o 1 cm szerszy rozstaw od Caro na Lucasie. Do tego dam po 1 blaszce dystansowej + motylki 14 wiec poszerzę jeszcze całosc o ok 2 cm..
Z czego to jest most ? Arga miała takie szerokie mosty ? w kpl z motylkami wychodzi o 2 cm wiecej niz standard Caro Lucas (beben)
ja juz zgłupiałem..
  
 
Cytat:
2005-10-30 15:27:03, Ramzes_II pisze:
EEE tak na marginesie... ja mam dyferencjał 4.1 wspawany z tyłu od Fiata.. ale nie 132.. chyba Arga.. na bebnach.. szerszy od szerokiego Caro.. bez podkladek dystansowych i na starych felgach.. dzis mierzyłem jest o 1 cm szerszy rozstaw od Caro na Lucasie. Do tego dam po 1 blaszce dystansowej + motylki 14 wiec poszerzę jeszcze całosc o ok 2 cm.. Z czego to jest most ? Arga miała takie szerokie mosty ? w kpl z motylkami wychodzi o 2 cm wiecej niz standard Caro Lucas (beben) ja juz zgłupiałem..


Arga miała most szerokości jak szeroki w PN-nie. Jeśli z tarczkami plus motylki wychodzi ci 2 cm szerzej na całości to sie wsio zgadza (motylki mają ET=25; seria w PN ET=29).
  
 
Cytat:
2005-10-30 20:08:09, Mrozek pisze:
Arga miała most szerokości jak szeroki w PN-nie. Jeśli z tarczkami plus motylki wychodzi ci 2 cm szerzej na całości to sie wsio zgadza (motylki mają ET=25; seria w PN ET=29).


i to wszystko w tym temacie Oby tylko mi nie wył Dziwnie ciesze sie z tego mostu, bo poldek z motylkami i ogumieniem 195/60/R14 wyglada na nim rasowo i nie trzeba dystansów...
  
 
Czyli most z Argi nie bedzie haczyl w DF o nadkola na std felgach i oponach? Przedtem na zwyklym moscie mialem felgi 7,5" z tylu z jakims chorym ET na 185 i przycieraly mocno... Teraz zas sie poszerzy o 6cm...
  
 
Cytat:
2005-10-30 12:27:23, czeczun pisze:
ja się spotkałem z opinią właściciela 125p, który miał u siebie założony szeroki zawias, że "nic nie przespawywał". Nie wiem na ile to prawda. Widziałem w każdym bądź razie jego auto i było na szerokim zawiasie.

tak ! jest taka możliwość by nic nie spawać - założyć zawieszenie przednie z argenty po 06.83'
wszystko jest tak samo mocowane a szerokości dodają TYLKO wachacze o wysuniętych sworzniach zwrotnicy o 3 cm na stronę
i teleskop nie kosi jak przy szerokim poldim drążki kierownicze to taki sam patent na szerokość jak pn.
a i zysk - promień zawracania pojazdu wybitnie w takiej argencie się poprawił - w szerokim poldku tylko trochę
dlaczego? proszę pomyśl
  
 
Witam! A moze byktos wstawił fotki fiacika od tylu z szerokim zawiasem i waskim jak to wyglada. POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2005-10-31 09:27:28, automatic pisze:
tak ! jest taka możliwość by nic nie spawać - założyć zawieszenie przednie z argenty po 06.83' wszystko jest tak samo mocowane a szerokości dodają TYLKO wachacze o wysuniętych sworzniach zwrotnicy o 3 cm na stronę



Automatic, tylko nie mów, że wszystko idealnie pasuje, bo bede musiał kolejny element dopisać do listy zakupów
  
 
tak jak pisze Mrozek gra jak najbardziej warta swieczki, fabryczne mocowanie gornego wahacza jest na chyba 3 zgrzewach, wiec solidne spawanie bedzie az nadto, ale koniecznie trzeba zobaczyc jak to wyglada w szerokim poldku i tak samo zrobic w 125p
ja juz zrobilem 20 tys. na takim zawieszeniu
  
 
Cytat:
2005-10-31 10:18:30, jose pisze:
Automatic, tylko nie mów, że wszystko idealnie pasuje, bo bede musiał kolejny element dopisać do listy zakupów

a powiedz co nie pasuje???
jeśli tak- to tylko naprawdę mała robota przy zamocowaniu stabilizatora (inny) do podłużnicy ,ale nie trzeba nic spawać !
  
 
W takim razie szukam Argi Bedzie zawias i hamulce, kto wie czy nie suilnik