Alternator - napięcie ładowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacznę od początku
Padł mi akumulator, nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie był prawie nowy (10mieś.), więc zacząłem się wgłębiać i okazało się, że:
1 - Napięcie ładowania mojego alternatora wynosi 13,3V, zamiast wymaganych 13,9-14,6V - w instrukcji wyczytałem, że napięcie alternatora można regulować w zakresie 14,0-14,6V. Ktoś wie jak?
2- Mam założony przez poprzedniego właściciela akumulator 50Ah, zamiast zalecanego 45Ah. Czy jest to możliwe żeby alternator nie dawał sobie rady z trochę "większym" akumulatorem i po prostu go nie doładowuje?

[ wiadomość edytowana przez: papse dnia 2005-11-22 15:33:58 ]
  
 
Przeszukaj archiwum. Ile razy mozna to powtarzac na forum

Szybkie odpowiedzi:

1. nie mozna regulowac. Jedz do elektryka i napraw alternator.

2. Nie wplynie.
  
 
Wszystko jasne!
Winny całego zamieszania z ładowniem był regulator napięcia, koszt - 23,50zł, czas wymiany - 15min.
Teraz mam napięcie ładowania 14,28-14,31V
  
 
Odświeżam stary temat. Żeby nie zakładać nowego tematu to tu napiszę.
Od jakiegoś czasu martwię o napięcie...
Jakieś miesiąc temu robiłem pomiary miernikiem. Wyniki przepiszę z kartki:
Stan aku na pracującym silniku 13,71 V
Stan aku przy 2000 obr/min 13,70 V
Stan aku po 4 godz wyłączonego silnika 11,49 V
Zaraz po zgaśnięciu silnika jest 12,43 V
Po nocy ranem nigdy nie było chociaż 12 V lecz zawsze koło 11,50 V

Dopiero wczoraj zabrałem do domu aku i ładowałem z 20 minut do FULL aż elektrolity sie gotowały. Po zdjęciu klemów prostownika było 12,30 V i zostawiłem na noc na korytarzu, rano mierzę i jest 11,85 V
Po przejechaniu 5 km stan aku na włączonym TYLKO silniku bez odbiorników 13,66 V.

Jestem przekonany że cos nie tak mam z alternatorem albo akumulatorem.
Muszę na zimnym silniku podgrzać świece 2 razy i odpala aż miło. Pamiętam że napięcie do Świecy były za małe koło 10 V. Nigdy koło 11 V. Stawiam na aku.
Druga sprawa. Przez parę minut po odpaleniu zimnego silnika mam w desce światełka przyciemnione, jak zwiększam obroty to rozjaśnia na stałe. Stawiam wine na aku lub altka.
Akumulator mam roczny 72 ah EUROSTART. Wstyd przyznać ze dałem za nią 211 zł. Jeszcze jest na gwarancji...
Wydaje mi się że na pracującym silniku powinno być minimum 13,9 V do 14,5 V. Moze regulator napiecia ? Co z akumulatorem, bo nie potrafi trzymać napięcia do rana 12,3 lecz spada pomału do 11,85 V
Uff ale rozpisałem, bede wdzięczny za pomoc

1.8 TD 90 KM kombi

[ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2008-12-28 14:53:02 ]
  
 
Jedna sprawa ,że ładowanie masz za niskie powinno być minimum 13,8 do 14.4 .Druga sprawa ,że akumulator ładuję się kilka godzin ,a nie 20 minut .Ustawisz 1/10 pojemności aku czyli w Twoim przypadku 7.2 A i ma się ładować całą noc.Trzecia sprawa ,że sam akumulator coś słabo trzyma napięcie ,ale zacznij najpierw od ładowania
  
 
lub sprawdz czy nie pobiera pradu na lewo
  
 
W jaki sposób mam sprawdzić czy bierze na lewo ?
Wydaje mi się że nie ma "kradzieży".... Przecież aku stał w domu całą noc i obniżał napięcie do koło 11,50 V. Myślę że znaczenie też ma marka i cena aku, czyli może bubel

Jeśli chodzi o ładowanie to mam prostownik 10 amperów, nie ma pokrętła zeby łagodnie ładował Jest tam bezpiecznik, może pomoże zmiana bezpiecznika na inny o małym amperze ??

Czy da się bez kanału wymienić regulator napięcia ?
  
 
Na pewno masz już zużyty akumulator, to po pierwsze. Sprawdź dla pewności gęstość elektrolitu jeszcze, np w sklepie z akumulatorami. Po drugie primo sprawdź ładowanie na sprawnym akumulatorze i wtedy zobaczysz czy alternator też ma już dość.
W przypadku zwarcia w celi akumulatora spadek napięcia na zaciskach przy sprawnym alternatorze może być taki jak u ciebie.
  
 
Moim zdaniem aku "na śmietnik". Miałem to samo, na szczęście akumulator był na gwarancji. Podejdź do elektryka albo jak masz znajomego z odpowiednim sprzętem. Pierwsza sprawa pomiar rezystorem - duże obciążenie pokaże co ten aku wart. Moim zdaniem zwarte cele. Można sprawdzić gęstość elektrolitu, ale jeśli to jest roczny aku i miał zalane cele to raczej nie to. Ładowanie w autku też należało by poprawić, żeby nowy akumulator miał dobre warunki pracy.
  
 
Nareszcie rozsądne odpowiedzi
Czyli napewno jutro zaraz po pracy pojadę na Karmelkową, tam podobno sprzedają akumulatory, poproszę go o obciążenie i elektrolity.
Mam jeszcze pytanko, czy jeśli będzie nowy aku w aucie to ładowanie bedzie takie same czy będzie w normie ? Bo jeśli takie same to byłoby szkoda nowego aku i trza odrazu wymienić regulator napięcia....
  
 
Jak będziesz miał za niskie ładowanie ,to Ci mogą nie uznać reklamacji .Znajomemu nie uznali .
  
 
no to ześ mnie pocieszył Lepiej już zmieniać regulator napięcia a potem podjechać do sklepu gdzie nabyłem aku (w Ostrowie Wlkp.) ??
  
 
Skąd pewność że alternator jest niewydolny???
  
 
Witam
Moim zdaniem altek jest jeszcze w akceptowalnym stanie - napięcie mierzone bezpośrednio na akumulatorze nigdy nie wyniesie 14V oczywiscie zakładając że regulator jest na 14V a nie na 14,4V. Dla pewności sprawdź połączenia masy akumulatora z silnikiem i karoserią a także połączenie plusa z rozrusznikiem i altkiem - porządnie wyczyść końcówki przewodów i zakonserwuj połączenia i klemy wzeliną techniczną lub ewentualnie zwykłym smarem. Jeśli chodzi o sam akumulator to pomiary które wykazałeś wskazuja na zasiarczenie płyt co skutkuje większą rezystancją wewnętrzną żródła co z kolei powoduje zmniejszoną wartość napięcia znamionowego które w stanie nie obciążonym powinno wynosić co najmniej 12,5V . Skoro masz aku na gwarancji to wymieniaj.
Pozdrawiam
  
 
Panowie w moim po pl roku uzytkowania (po zakupie z salonu) alternatorek padl a zanim aku i wymienili nowy. Teraz mam w 1.3 (97r) alternator 70amperowy i aku 74ah
  
 
umnie tez padl kiedys!naprawilem oraz przy okazji wymienilem aku i hula i gra
  
 
a pytanie, czy 13.80 - 14.40V to ladowanie ma byc na akku bez obciazenia (bez wlaczonych jakichkolwiek swiatel itp)??
  
 
Witam
Moim zdaniem właśnie tak jak piszesz czyli bez obciążeniamierzone na akumulatorze. Wzięta jest tu poprawka na spadek napięcia na przewodzie od alternatora do aku dla regulatora na 14V a co się tyczy regulatora na 14,4V to wiadomo że wyżej być nie może nawet gdybyś miał aku z altkiem połączony nadprzewodnikiem .
Pozdrawiam
  
 
Przy pełnym obciążeniu nie może spaść niżej jak 13.8 V. Oczywiście jak krótkotrwale spadnie bliżej 13 nic się nie stanie, np. przy włączonych ogrzewaniach szyb rzadko spotkasz altek, który trzymać będzie 13,8 ale to wyjątek bo szybki grzeją kilka minut i fini, ale jak włączysz światła, wentylator, radio i napięcie będzie niższe od w/w to robi się problem.
  
 
Jak pisałem wcześniej, byłem u gościa z akumulatorami, za FREE sprawdził ładowanie. Kazał odpalić i wynik był koło 12 V i powiedział że nie dobre ładowanie ale po około 20 sekundach ponownie sprawdził o pokazywało 14,05 V, świetne ładowanie.
Gościu powiedział żebym nie uczepił aku, dziwne. Nie prosiłem o rezystorowanie bo miał klientów :-/
Radził jechać do elektryka... :-/
Odrazu skojarzyłem że to też ma wspólnego z ciemnym oświetleniem deski a potem się rozjaśnia.
O 18 zbadałem sam :
Przed odpalaniem było 11,79 V
Po odpalaniu te Volty powoli rosły do 12,20 aż gwałtownie zmienił na 13,65 V. Więc co dokładnie jest walnięte w altku ????
Czy dam radę 4-rema śrubami zdemontować altek bez kanału przy lekko podnoszonym aucie na podnośniku ??
Popytam znajomych o wolny kanał... :-/
Czy da się wymienić regulator napięcia pod autem bez zdejmowania altka ??