Rajdowe polonezy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-12-08 13:58:54, Marcin1608 pisze:
pierwotna wersja homologowana w grupie IV


A w tle stoi 125p REKORD
  
 
Winiar auto czerwono granatowe nie wydaje mi sie aby bylo prywatne spojrz na tablice. Numery z literka. Ze zdjeci wynika ze polonez w takim malowaniu wystepowal w grupie IV i pozniej w II
  
 
Cytat:
2005-12-08 19:05:15, Martini81 pisze:
A w tle stoi 125p REKORD



Swietne fotki
  
 
Czerwono-granatowy to jest fabryczne auto, na bank.

W którymś z "Oesów" z okazji Rajdu Polski, pokazano krótki materiał z testów Ciecieżyńskiego, właśnie w takim aucie.
Jeśli chodzi o felgi, to wiem skądinąd, że istniałą zależność pomiędzy pojemnością skokową silnika a szerokością felg.
Istniała też zależność pomiędzy wagą a pojemnością silnika.
  
 
>>TUTAJ<<

i

>>TUTAJ<<

Polonez na tej samej rejestracji, ale jeden od drugiego się różni
  
 
Tak zgadzam sie tylko chodzi mi o to czy w tych barwach wystepowal polonez bez poszerzen czyli gr IV
  
 
Bo w grupie II czyli juz polonez z poszerzeniami byl w takich barwach
  
 
Jeśli wierzyć temu czarno-białemu zdjęciu, to Polonez w Grupie IV jeździł w takich barwach
  
 
Granatowo-czerwone Polonezy należały do zespołu fabrycznego. Malowanie to występowało w 1979 roku. Wcześniej w 78 Fabryczne auta były biało czerwone. W 80 Poldki z powrotem były biało czerwone. Na dwu zdjęciach w poście Jojo widać eks fabrycznego poldka, którym jeżdził Ryszard Adamek. Sądząc po odsuwanej małej bocznej szybce auto jest B grupą. Zdjęcia te pochodzą z Rajdu Warszawskiego 86 lub 87.
  
 
Cytat:
2005-12-08 21:57:14, eFeSOwiec pisze:
Czerwono-granatowy to jest fabryczne auto, na bank. W którymś z "Oesów" z okazji Rajdu Polski, pokazano krótki materiał z testów Ciecieżyńskiego, właśnie w takim aucie. Jeśli chodzi o felgi, to wiem skądinąd, że istniałą zależność pomiędzy pojemnością skokową silnika a szerokością felg. Istniała też zależność pomiędzy wagą a pojemnością silnika.



przepraszam że tutaj,ale ma ktoś może nagrany ten odcinek OESa?
bo w tym filmiku z poldziem był zajebisy opis trasy...pilot krzyczał do kierowcy...opis był biegowy i dopowiedzenia typu'pełny gaz,dokręcaj go..."
  
 
znam osobę która to ma, tylko że na vhs-ie
  
 
Cytat:
2005-12-09 01:13:30, Jojo pisze:
znam osobę która to ma, tylko że na vhs-ie



może być vhs.jeśli dałoby sie to jakoś skopiować lub zrobić w wersji elektronicznej(prosze sie nie smiac jeśli palnąłem bzdure,bo faktycznie nie znam sie na tych trikach) to by było git.każdy by z chęcią zobaczył.jeśłi vhs to mógłbym pokryc koszt przesyłki lub coś
  
 
"Dokręcaj go" było mocne.Nie na darmo pilot - Jacek Rózański miał ksywę poganiacz mułów.
  
 
Materiał o ktróym napisałem był dwa razy pokazywany w "Oesie", raz okazji zbliżającegio się Rajdu Polski 2004 oraz ponownie z okazji emisji 50 odcinka. Niestety w żadnym wypadku nie dane mi było obejrzeć ani wspomnianych odcinków, ani nawet ich powtórek, cholera jasna

Swego czasu istniał serwis, na którym znajdowały się różne filmy rajdowe, m.in. zgrywane odcinki właśnie programu "Oes", ale jak na złość wspomnianych odcinków nie udostępniono do ściągnięcia.

Tak przy okazji serwis był naprawdę niezły, zgrałem stamtąd chyba dwugodzinny materiał o historii rajdowej grupy B

A teraz wracając do kolorów, chronologia jest chyba następująca:
- biało-czerwony (czerwony pas wzdłuż całego samochodu - w
takim kolorze wystąpił Polonez w 1978 roku na Rajdzie
Warszawskim)
- granatowo-czerwony (czerwony pas wzdłuż całego samochodu)
- biało-czerwony (czerwony pas wzdłuż całego samochodu)
- żółto-granatowy (granatowy pas wzdłuż samochodu + poziome
pasy na tylnym słupku - patrz Stratopolonez, poczatkowo na
standardowych borewiczowych zderzakach-przednie podcinane
pod halogeny- do niektórych imprez także nawiercane, później
zastąpione zderzakami z modelu C)
- żółto-granatowy (granatowe skośne pasy na całym samochodzie,
do tego c-klasowe zderzaki)
  
 
Cytat:
2005-12-08 22:08:09, eFeSOwiec pisze:
>>TUTAJ<<


Czy ktoś wie jakich rozmiarów są te ATSy z białoczerwonego?
Wydaje mi się że to 14'
  
 
vazyl wg mnie to sa 13 calowe atsy... dokladnie to 6x13 ale z nietypowym et 13 i pewnie z rozstawem 98... na ul lubicz w kraku stal czerwony polonez na takich ats... a 14 calowe atsy classic sie zdarzaja bardzo rzadko juz czesciej 15ki
  
 
Cytat:
2005-12-08 18:20:12, winiar7 pisze:
Felgi na początku stosowane na kilku zdjęciach to Cromodory CD39 7" albo 8" x 13 (Pozostałaości po Fiatach 124 Abarth Jaroszewicza najprawdopodobniej) w późniejszych latach zastąpione przez ATS Classic Pozdr



do ok 80 PNy z OBR jezdzily na magnezowych CD 39 a potem wiadomo na ATSie CD 39 bylo w kilku rozmiarach 13 ale te z PNa 2000 B to 7 albo 8' i niech nikogo nie zmyli wyglad to byly zawsze 13'
Z racji utleniania magnezu wyczynowe felgi Cromodory nie przetrwaly a to co istnieje "rozlazi sie w rekach" i troche strach by bylo na tym terez jezdzic ; to najpiekniejsza klasyczna felga stosowana przeciez w Ferrari i Fiat Dino stad nazwa DINO SYLE - takie CD 39 mozna jeszcze spotkac najczesciej 5.5' To takie jak w wzorcu poloneza coupe czy opcja w 132 mk1
W OBRze chyba cos potem odlewali na wzor ale slyszalem ze to bylo raczej do dupy kolo
ATSa felgi sa tez super ale to juz nie to samo
Osobiscie mam takie 8' zadne tam od 100mm ;wyczynowe z PNa 2000 po Rajdzie Zubrow





[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2005-12-11 12:31:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2005-12-11 12:38:05 ]
  
 

Proponuje zebrac informacje teraz na temat poloneza 2000 grII.
Jutro postaram sie napisac cala moja wiedze na teamt poloneza grII.


[ wiadomość edytowana przez: Jojo dnia 2005-12-17 23:49:17 ]
  
 
Polonez 2000 gr II homologowany 01.04.1980. Numer homologacji 1704.
Malowanie:
-bialy z czerwonym paskiem i bialymi poszerzeniami blotnikow
-bialy z czerownym paskiem i czerwonymi poszerzeniami blotnikow(wydaje mi sie ze to pozniejsze malowanie)
Felgi:
ATSy
Lusterka:
-Poczatkowo lusterka chromowane chyba firmy cromodora
-Pozniej czarne takie same jak stosowane we wczesnych polonezach gr. B
Silnik:
Na dwoch gaznikach webera idf 48(moc 170KM)
Na mechanicznym wtrysku (180KM)
Waga 1050kg

Rodzaje przelozen, zawieszenia itp wydaje mi sie ze sa takie same jak w polonezie grIV
  
 
Orzech a masz może jakieś zdjęcia tych wersji z czerwonymi poszerzeniami?