Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tomas79 rybnik | 2006-12-14 14:37:46 Zalecam regenerację reduktora (membrana moze być zużyta i reduktor zaolejony)
Regulację należy wykonać w warsztacie z analizatorem spalin. |
jangcy Jelenia Gora | 2007-02-11 12:56:16 Witam
Przeczytalem uwaznie caly ten temat i troche juz wiem o regulacji inst II generacji. Wczytalem sie w spob dwoch forumowiczow (Danek i Kamil_H) i wydaje mi sie ze jak Kamil H mowil co regulowac na babelki i powiedzial ze czulosc to pewnie chodzilo o to ze zamin zacznie sie regulowac bypass to chyba trzeba sie upenic ze czulosc nie jest za mocno wkrecona i ze gaz nie wychodzi nawet bez podcisnienia przez zaworek ktory otwiera membrana.Czyli chyba najpierw trzeba zamkac bypass i upewnic sie ze membrana nie puszcza gazu,a dopiero pozniej ustawic bypass, a pozniej silnik obrotach. 1.Tu mam pytanie: Wlasnie jak ustawic czulosc na samym poczatku regulacji.Bo ja mialem klopot z silnikiem krokowym(dodatkowym dolocie powietrza)na benzynie.Chyba sie zacinal i byl zamocno otwarty.Pozniej jak to sie naprawilo to GAZ nie trzymal niskich obrotow (wczesniej byla srubka czulosci skrecana,bo mial coraz wyzsze i wyzsze) wiec jak nie trzymal obrotow to ja wykrecilem i nie wiem czy nie zabardzo. Nie wiem jak teraz zadzialac z bypassem. Mam tam okolo 1,5 obrotu. Acha parownik lovato jak na obrazku, http://www.samad.abc24.pl/default.asp?kat=24705&pro=138238 Mam monowtrysk, attuator(ten krokowiec gazu) na wezu plus sruba do regulacji (jej nie ruszalem). Pali duzo w miescie ok 16-17 i normalnie w trasie (okolo 9,5-10) Auto to peugeot 405 z silnikiem 1,9. 2. I jeszcze jedno pytanie: Nie mam dojscia do przyrzadow,a narazie na regulacje nie mam jak pojechac,bo auto jest zagranica, ale moglbym sprawdzic wartosci lambdy (jesli dziala) i zobaczyc chociaz czy mieszanka wlasciwa. Czy ktos moze by mi pomogl jak znalesc wiazke od lambdy i jak juz znajde to jak sie podpiac (+ do wiazki a - do masy czy do innego kable z wiazki?) Acha - piszecie ze sprawdzacie czyms pozycje (dzialanie) krokowca gazowego, co to za urzadzenie i czy mozna znalesc na allegro. Pozdrawiam i z gory dzieki za jakies info |
Bladyy78 Bielsko | 2007-03-03 21:54:03 Mozliwe ze tak jak napisał Ci Szeszel moze zamrazc Ci parownik ale tak dziac sie nie powinno nawet przy odpalaniu w zimie na gazie. Sprawdz sobie poziom wody w chłodnicy i ewentualnie uzupełnij płynem.
Mam jeszcze jedno pytanko moze ktos mi poradzi jak powinien byc ustawiony silniczek krokowy? Bo u mnie w aucie jest praktycznie całkowicie otwarty i czasem tylko przymyka sie ale nie całkiem tylko do połowy co skutkuje ze auto spala mi 20 litrów gazu. Dzis kombinowałem i kreciłem regulacja czułosci gazu ale niestety silniczek czały czas pracuje w tej samej pozycji. W koncu podłaczyłem miernik pod sonde lambda i delikatnie popusciłem bypas ku mojemu zdziwieniu silniczek krokowy zareagował i sie domknął i teraz praktycznie cały czas jest domkniety i tylko jak nacisne na pedał gazu minimalnie sie otwiera. Wskazania miernika na wolnych obrotach wynaoszą 0.45- 0.5V czyl miesznaka powinna byc ustawiona prawidłowo po przegazowaniu i ustawieniu obrontów na 3000 tys wskaznik sady lambda równiez po kilku sekunkach wskazuje 0.45-0.5V. Czy tak powinien byc ustawiony silniczek krokowy i czy napiecie sady lamba wskazuje na poprawny skład mieszanki? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-03-03 22:04:21 Bladyy78, wskazania miernika są jak najbardziej prawidłowe. Co prawda komp LPG powinien powodować dość szeroką oscylację napięć (0,1-0,8V) , ale może jest to jakiś bardzo ubogi sterownik. |
Bladyy78 Bielsko | 2007-03-03 23:31:59 Pomiary robiłem zwykłym miernikiem elektronicznym za 20zł wiec nie sa one zbytnio dokłade, ale chce dodac ze jak zwiekszałem obroty to napiecie skakało i było pomiedzy 0.1-09V po wyrównaniu obrotów napiecie sie stabilizowało w granicach 0.5V
A jeszcze prosze napiszcie mi jak prawidłowow powinien zachowywać sie ten silniczek krokowy czy powinien podacza dodwaania gazu otwierac sie calkowicie czy wystarczy ze delikatnie bedzie sie podnosił? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-03-04 13:27:28 Ten miernik daje wystarczająco dokładny pomiar, na pewno dokładniejszy niż "analogi". Co do zachowania krokowca to w zależności od doboru miksera i prawidłowości regulacji instalacji ma on w zasadzie delikatnie otwierać się i zamykać przez cały czas pracy na LPG. Z opisu wynika, że wszystko jest teraz ok. chociaż trochę mi się nie podoba ta mniej więcej stała wartość na wolnych, ale może Twój sterownik po prostu tak ma, więc nie ma się czym martwić. Najważniejsze, że mieszanka jest ok. i silnikowi nic nie grozi. Możesz dla pewności podjechać na diagnostykę i zrobić analizę spalin. Jeśli będzie ok. to możesz spać spokojnie. |
Bladyy78 Bielsko | 2007-03-05 12:52:37 Kurcze po ostatnich ustawieniach dzis podłaczyłem miernik i sonda nie wskazuje nic, pomimo ze samochud jest nagrzany dopiero po kilkunastu minutach jak samochud stoi sada zaczyna pracować. Kurcze czyzby ta sada siadała? Albo moze juz mój katalizator jest w srodku pusty i sada sie nadmiernie wyziabia i dopiero po jakims czasie pracy na postoju osiaga odpowiednai temperature.
Acha i jeszcze jedno pytanie wczoraj wyczytałem ze napiecie 0.1-0.4V to oznacza mieszanke bogatą a napiecie 0.5-1V mieszanke ubogą. Do tej pory myślalem ze jest na odwrót. Jak to jest naprawde? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-03-05 18:53:35 Gdzieś to wyczytał? jest dokładnie na odwrót. Do 0,4V ubogo powyżej 0,6V bogato.
Co do pierwszego pytania, to może to być padnięta sonda, podejrzewałem to, jak pisałeś, że na wolnych napięcie stoi w miejscu, ale nie chciałem Cię martwić. |
Bladyy78 Bielsko | 2007-03-06 00:33:24 Ja tez myślałem ze mieszanka uboga jest od 0-4V a bogata 0.5-1V i podejrzewam ze jest jakiś błąd na stronie ale podam Ci ta stronke i sam przeczytaj sobie ostatnie zdanie w dotyczące Sondy Lambda z masa wspólną cytuje” Przyjęto, że punktem rozdzielającym mieszankę ubogą od bogatej jest napięcie 0,45 V, odpowiadające współczynnikowi lambda równym 1, co w praktyce oznacza, że wskazania na testerze od 0,1 V do 0,4 V odpowiadają mieszance bogatej, natomiast wskazania od 0,5 do 1 V odpowiadają mieszance ubogiej .” adres stronki:Tester sondy lambda |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-03-06 08:23:28 Na tej przytoczonej stronce jest ewidentny błąd. Kropka. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-03-06 13:47:04 Napisałem do nich maila, żeby poprawili.
OT, Kurcze czemu nie ma możliwości edycji postu? |
Ramirez-R1 bielsko | 2007-03-25 09:54:08 Co moze byc przyczyna?Gasnie gdy stane na skrzyzowaniu,lub gdy go wyluzuje podczas jazdy i silnik pracuje na wolnych obrotach.Sprawdzalem reduktor i raz jest goracy,tak ze sie nie da tyknac a raz zimny i najprawdopodobnie wtedy gasnie.Instalacja jest firmy ''la gas''ma 4 lata.Jak taka instalacje mozna samemu domowym sposobem wyregulowac. Co moze byc przuczyna ze raz reduktor jest goracy a raz zimny? Plynu jest max.i nie ubywa go. Posiada trzy sruby regulacyjne. Prosze o sugestie na ten temat.Za pomoc dziękuje.
|