Regulacja - moze ktos wytlumaczy?? - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Najpierw użyj szukaczki i oszczędź nam klikania, potem sprawdź czy masz wystarczającą ilość płynu chłodniczego w układzie, zrób pomiar kompresji, bo w najgorszym razie masz zwaloną uszczelkę pod głowicą i kompresja wali do układu chłodzenia. Wszystko wskazuje na zapowietrzony układ chłodzenia.
  
 
Mam problem z mazda 626, 1.8 pali jak motor 3 litry, mierzyłem sondę lambda i na pb ma od 0.35 do 0.45 V ale na gazie raz ma 0.1 0.2 V a tez wchodzi w minus aż do 0.2 a są tez momenty, że pokazuje powyżej 1V. Gdy napięcie jest powyżej 1V lub w minusie i przełączę na PB to natychmiast wchodzi na 0.35 - 0.4V. Reduktor mam Landi Renzo Se81 i STAG E4 i StaG L. Co może być przyczyną takich wahań napięcia i jak można regulować wolne obroty. Krokowy ma też śrubę regulacyjną.
  
 
Stag L to bardzo kiepski sterownik i jak widać na załączonym obrazku nie radzi sobie z regulacją mieszanki. Sonda (jak już wielokrotnie pisałem) ma ładnie "pływać" 0,1-0,8V. W Twoim przypadku jest najwyraźniej totalnie za ubogo, a czasem za bogato. Zrób z tym jak najszybciej porządek (np. wymieniając sterownik) bo niedługo będziesz musiał robić grubszy remont ale silnika .
Można próbować to wyregulować, ale pewnie szybciej i prościej będzie wywalić krokowca i wstawić samą śrubę. Tyle, że to półśrodek. Wymień sterownik, wyreguluj instalkę i będzie cacy.
  
 
Witam!
Panowie bo sie juz gubie i sam juz nie wiem co i jak. Mam Kanta 125p z gazem i na 30l butli robie 150km czyli jak nietrudno policzyc wychodzi 20l/100. Instalacja I stopnia przelozona z innego samochodu, nie mam pojecia ile juz ma przejchane.
Jesli ktos moglby po krotce opsiac jak to wyregulowac, albo przytoczyc jakis link z odpowidnia stronka, gdzie jest to wyjasnione to bede bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
  
 
A jak autko zachowuje się na benzynie? Jeździ wogóle na benie? Jeśli na benie są problemy to proponuję najpierw zrobić porządek z benzyną (gaźnik, zawory, zapłon). Miałem kiedyś (oj dawno to było ) podobny problem i okazało się, że właśnie gaźnik i zawory miały na to decydujący wpływ, a zapłon to już kosmetyka.
Może Kamil_H coś podpowie, on ma zdaje się Ładziankę na gaźniku .


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2007-07-12 15:37:34 ]
  
 
No coz na beznynie chodzi ale nie do konca. Nie znam historii tego autka, ale wiem ze gaznik jest chyba od Poloneza, a pompa zostala fabryczna. I bodajze fabrycznie w Fiacie odpowadzenie do baku jest z pompy, a w Polonezie z gaznika i jak go dostalem to facet mowil ze nie pracuje na benzynie bo jest zla pompa do tego gaznika. Ale sprawdzalem i niby zapala na benyznie, ale w przwodach zaczyna sie robic jakies podcisnienie i czuc benzynka.
Tak wiec go nie testowalem za bardzo, ale wydaje sie ze normlanie pracuje na benzynie.
Mozliwe ze masz racje z zaplonem i zaworami. Bede sie musial temu dokladniej przyjrzec.
Instalacja na pewno jest do regulacji, bo wiecie ona nie byla zakladana przez zaden zaklad tylko znajomy w przydomowym garazu ja zalozyl z inego rozbitego auta.

[ wiadomość edytowana przez: kotek34 dnia 2007-07-12 16:33:17 ]
  
 
Dla komar13 Toruń
Sprawdź masę elektrozaworu na parowniku, miałem to samo dałem masę z masy silnika i po problemie
  
 
Rav-zy, spojrzałeś na datę postu Komara ?
  
 
Witam.
Posiadam Dużego Fiata z parownikiem dokładnie takim jak na początku wątku, jedyne co to nie ma silnika krokowego itp
Zastanawia mnie jak mam być ustawiony trójnik rozdzielający gaz płynący z reduktora do miksera ? Czy przewód odpowiadający za główną przepustnice ma być maksymalnie odkręcony? PO co wogołe jest to dławienie?
Z góry dzięki za odp. !
  
 
Registry są po to, żeby poprawnie wyregulować całą instalację. Gdyby ich nie było to nie byłoby takiej możliwości. Położenie registra ma wpływ na dawkę gazu ale również na wielkość podciśnienia działającego na membrany. U ciebie sprawa nieco się komplikuje, bo masz dwie gardziele, ale za to takie rozwiązanie niweluje ewentualne błędy w doborze miksera. Główna gardziel odpowiada za bieg jałowy i wysokie obroty, a dodatkowa tylko za wysokie. Najpierw musisz wyregulować bieg jałowy i sprawdzić jak to chodzi do chwili otwarcia drugiej gardzieli, a następnie ustawić register do drugiej gardzieli na wysokich obrotach. Niestety ponieważ nie masz sondy lambda to regulację trzeba zweryfikować na analizatorze spalin. Co do samej regulacji to wszystko już było na forum. Poszukaj wątku Zipiego z pytaniem o regulację I generacji. To najświeższy post z takim opisem regulacji na oko/ucho. Zanim zaczniesz cokolwiek regulować to ustaw luzy zaworowe i zapłon, bo ma to bardzo duże znaczenie oraz wymień filtr gazu i powietrza.
  
 
Dzięki
  
 
Witam!
Ja Rówinież mam fiacika 125p z instalacją Lovato i mam z nią
problemy a mianowicie dwa:
1. Za duże spalanie blisko 20l/100km na silniku 1500. Silnik po kapitalnym remoncie. Byłem u gaziarzy wielokrotnie żeby ustawili spalanie ale żadnego efektu to nie przyniosło. Wiem że Fiaciki biorą w okolicach 10l przy spokojnej jeździe. Chciał bym się wziąść za ustawienie spalania sam ale potrzebuje waszej pomocy! Mogli byście mi pomóc z ustawieniem spalania??
2. W momencie przełączenia z gaz na benzynę nie ma płynnego przejścia ale spadają obroty że prawie gaśnie silnik albo i gaśnie następuje szarpnięcie i dopiero po nim auto zaczyna jechać na benzynie. To chyba normalne nie jest? Prawda?

Proszę was o pomoc przynajmniej z tym spalaniem bo to bardzo ważne dla mnie. Z góry dzięki

[ wiadomość edytowana przez: Hammster dnia 2007-08-30 19:04:17 ]
  
 
Brali go analizatorem?
  
 
Jak znam życie to nie, a jak z zaworami (nie za ciasno tam?) i zapłonem. Gaźnik dobrze złożony po remoncie? Jak silnik zachowuje się na benie.
  
 
na benzynie wszystko spoko i gaźnik też ok.
Wytłumaczcie poprostu jak krok po kroku wyregulować żeby palił mniej.
  
 
Ej no goście pomóżcie prosze!!
  
 
Szukajka Twoim przyjacielem W tym wątku masz opis jak to zrobić
  
 
witam
tak czytam te wszystkie posty i tematy na temat regulacji i ja juz nic nieiwiem ,
mam reduktor lovato podcisnieniowy i w reduktorze mam tylko jedno pokreło od wolnych obrotów ,od czułości nie mam gdy wczesniej jezdzil wloski reduktor ale membrany sie skonczyły ale w zimie przy jezdzie pełnum gazem wziela mi 15 l na 138 km wiec wynik wspaniały (ierra 2,0 ohc na gażniku)Po wymanie parownika , cały czas jest cos nie tak, trudno zejsc ponizej 15l/100km na gazownikow juz troche wydałem a efektow brak, jeden ustawia na zawarotosc 02wspalinach drugi na lambe ,a i tak pali tyle samo
wczesniej miala buta i malo palila a teraz brak buta i duże spalanie ,a jak fajie jedzie to spalanie rosnie do19l
Wspomne mam reduktor lovato z podcisnien z jedna sruba jak zuboze mieszanke zeby malo palila to na zaketach gasnie
regulacja na parowniku ok,5 obrotu sruby w połozeniu w którym silnik pracuje
pozdrawiam Musel
  
 
Proponuję poczytać na
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf
tam jest rozsądnie opisana regulacja gazu dla gaźnikowców bez przyrządów pomiarowych, tylko czy prawidłowo?????????

Ja dziś ustawiłem na taki opis i zobaczymy co będzie, w garażu brzmiało nieźle. Tylko mam mały problem bo mam dwa pokrętła na przewodzie z reduktora do miksera i jeden z nich zakręciłem całkiem bo i tak idą do jednego miksera

[ wiadomość edytowana przez: krzych100 dnia 2007-09-15 15:03:56 ]
  
 
Czy dobrze zrobiłem ????