Regulacja - moze ktos wytlumaczy?? - Strona 8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
widzę że zostałem olany ...ale już znam odpowiedź na moje pytanie ...co nie znaczy że problem ze spalaniem rozwiązany
  
 
czesc obserwuje te dyskusje od jakiegos czasu i szczerze ciekawy jestem co bylo przyczyna wysokiego spalania pozdrawiam nara
  
 
jeśli o mnie chodzi to pytałem tylko o ogólną zasadę działania stag-2l i dowiedzałem się już ale na innym forum. Okazało się że mój gazownik jednak nie wie co montuje. A co do spalania to nadal nie wiem, jestem w trakcie sprawdzania po kolejnej regulacji i szczerze wątpię czy to cos pomogło
  
 
Czerwony regulator - to regulacja jak ktoś ma problemy tylko z wolnymi obrotami lub są za duże lub za małe lub po regulacji czerwonym (zaznaczony na zdjęciu powyżej) regulatorem czułości (wydajności) reduktora.
Natomiast regulator czerwony (czułości) regulować jak są problemy w całym, a szczególnie średnim i wysokim poziomie obrotów silnika. Czyli jak silnik jest zbyt tępy, należałoby delikatnie go odkręcić. Wzrosną wtedy też wolne obroty- należy, więc je zmniejszyć pokrętłem wolnych obrotów. Analogiczne są czynności w przypadku wkręcenia regulatora.
Zauważyłem też, że tym pokrętłem przez bardzo delikatne pokręcanie uzyskuje się balansowanie sondy Lambda.

Zauważyłem, że niektórzy gazownicy pozostawiają zakręcony całkowicie regulator wolnych obrotów pozbawiając się możliwości regulacji w jednym kierunku. Jeśli to jest ostateczne ustawienie to może być. Ale jeśli mamy zamiar regulować regulatorem czułości reduktora, a szczególnie go wykręcać (zwiększać czułość, (wydajność)), należałoby przed tym delikatnie odkręcić regulator wolnych obrotów, aby było, czym potem zmniejszyć wolne obroty jak one wzrosną po zwiększeniu czułości reduktora.



[ wiadomość edytowana przez: Szel dnia 2008-08-22 12:06:20 ]
  
 
Wystąpił błąd w poprzednim poście - powinno być:

Zielony regulator - to regulacja jak ktoś ma problemy tylko z wolnymi obrotami lub są za duże lub za małe lub po regulacji czerwonym (zaznaczony na zdjęciu powyżej) regulatorem czułości (wydajności) reduktora.


[ wiadomość edytowana przez: Szel dnia 2008-08-22 19:16:49 ]
  
 
Witam
Mam pytanie odnośnie regulacji - a raczej rozregulowywania się instalacji.
Ibiza 94' silnik 1,3 na monowtrysku , reduktor tomasetto 140hp i śruba - czyli pierwsza generacja ( niestety jak zakładałem gaz zaufałem gaziarzowi który doradził, że nie ma potrzeby pchać skomplikowanej elektroniki do takiego silnika....).
problem jest następujący - regulację gazu można przeprowadzić wydaje mi się bardzo sprawnie zgodnie z "poematem" - spalanie w trasie wtedy ok8,5- 9l , silnik równo pracuje na jałowym, bez problemu, dynamicznie się wkręca nawet powyżej obrotów przy których następuje odcięcie na benzynie. Wszystko jest ok przez jakiś czas, (różnie - 200 - 1000km po którym następuje samoczynne rozregulowanie - objawy prawie zawsze są te same - gdy przy wolnych obrotach wciśnie się do podłogi samochód dostaje zadyszki i traci całkiem moc - przykładowo jadąc 20km/h na II i wciskając gaz do podłogi autko prawie sie nie rozpędza, przy przekroczeniu jakiś 50km/h zaczyna się juz dalej szybciej wkręcać. Rzadszy sposób samoczynnego rozlegulowania - samochód traci moc na IV i V , spalanie rośnie wtedy dia około 18/100 w trasie. Pomaga ponowna regulacja gazu i znów jakiś czas spokój. Czego to może byc problem???
  
 

jeśli taki problem występuje tylko przy gazie to zacznij od wymiany reduktora.

Cytat:
2008-08-30 16:10:05, skow29 pisze:
Witam Mam pytanie odnośnie regulacji - a raczej rozregulowywania się instalacji. Ibiza 94' silnik 1,3 na monowtrysku , reduktor tomasetto 140hp i śruba - czyli pierwsza generacja ( niestety jak zakładałem gaz zaufałem gaziarzowi który doradził, że nie ma potrzeby pchać skomplikowanej elektroniki do takiego silnika....). problem jest następujący - regulację gazu można przeprowadzić wydaje mi się bardzo sprawnie zgodnie z "poematem" - spalanie w trasie wtedy ok8,5- 9l , silnik równo pracuje na jałowym, bez problemu, dynamicznie się wkręca nawet powyżej obrotów przy których następuje odcięcie na benzynie. Wszystko jest ok przez jakiś czas, (różnie - 200 - 1000km po którym następuje samoczynne rozregulowanie - objawy prawie zawsze są te same - gdy przy wolnych obrotach wciśnie się do podłogi samochód dostaje zadyszki i traci całkiem moc - przykładowo jadąc 20km/h na II i wciskając gaz do podłogi autko prawie sie nie rozpędza, przy przekroczeniu jakiś 50km/h zaczyna się juz dalej szybciej wkręcać. Rzadszy sposób samoczynnego rozlegulowania - samochód traci moc na IV i V , spalanie rośnie wtedy dia około 18/100 w trasie. Pomaga ponowna regulacja gazu i znów jakiś czas spokój. Czego to może byc problem???

  
 
Witam panowie i panie
Chciałem zasięgnąć u was opinji
A więc tak posiadam takowy parownik:

Chciałbym się dowiedzieć jak go dobrze wyregulować?
Posiadam instalke II generacj w espero 1,5 po podlacvzeniu do kompa lamda sobie pracuje nawewt spoko ejst wykres prostokątny jednak niepokoi mnie ze po wrzuceniu na luz przez dłuższy zcas mieszanka utrzymuje sie na posiomie "bogata" i enwiiem jak to wyregulowac dokładnie prosił bym o jakas pomoc
  
 
koledzy mam pytanie mam astre 1992r 1.6ben/gaz ostatnio wymieniłem wtrysk paliwa a założyłem od vektry a i mam problem na paliwie i na gazie mi gasnie jak wrzuce 5bieg i niewiem dlaczego czy musze jechac to nastawic czy sam to nastawie prosze o odpowiedz
  
 
w dolocie obudowy filtra jest gumowy łącznik od przodu. zdejmij go. jesli masz. może uzywany wtryskiwacz puszczac paliwo wiec dodaj jakiegoś srodka do paliwa

Cytat:
2008-10-11 11:37:33, marwin pisze:
koledzy mam pytanie mam astre 1992r 1.6ben/gaz ostatnio wymieniłem wtrysk paliwa a założyłem od vektry a i mam problem na paliwie i na gazie mi gasnie jak wrzuce 5bieg i niewiem dlaczego czy musze jechac to nastawic czy sam to nastawie prosze o odpowiedz



[ wiadomość edytowana przez: croma1 dnia 2008-10-14 07:40:57 ]
  
 
WWW.GAZEO.PL
  
 
Cytat:
2008-09-21 22:42:11, Jabuszko pisze:
jednak niepokoi mnie ze po wrzuceniu na luz przez dłuższy zcas mieszanka utrzymuje sie na posiomie "bogata" i enwiiem jak to wyregulowac dokładnie prosił bym o jakas pomoc



Jak długo mieszanka jest bogata?? Jaki reduktor ma przebieg??
  
 
Witam po latach nieobecności
Nie pisałem bo moja asterka trzyma się dzielnie i na działanie gazu nie narzekam.


Kupiłem dla żony taką samą Astrę z instalacją Tomasetto IIgen silnik C14NZ

Problem
ale coś słabo się zbierała od początku każdego biegu - miała jakby dziurę przy niskich obrotach i kiepskie przyspieszenie, na benzynie jest wszystko jak najbardziej prawidłowe.

moje grzebanie
Ponieważ w soboty okoliczni specjaliści nie pracują sam się za to zabrałem.
Na początek wywaliłem (tak jak i w poprzedniej Astrze) zawartość atturatora(?) czyli zaworu krokowego przy śrubie(registrze) żeby mi elektronika nie zawadzała. Korpus został razem z podłączona wtyczką tyle że nie ma już trzpienia którym może regulować cokolwiek.
Do parownika się nie dotykałem bo jeszcze go nie znam i coś jeszcze zepsuję.

Zacząłem przykręcać śrubkę(registrer) pomiędzy parownikiem a mikserem i ku zdumieniu mojemu silnik zaczął być coraz zdrowszy. Skończyło się na tym że śruba jest wkręcona na maksa bo więcej sprężyna nie pozwala i w takim położeniu auto jeździ porównywalnie do mojej pierwszej Astry.

Trochę mnie to niepokoi bo register jest w krańcowym położeniu czyli jak rozumiem blokuje dopływ odparowanego gazu z parownika. Czyli co? Jak była wykręcona śruba to była za bogata mieszanka i się dusił?

Pytanie
Na co zwrócić uwagę szczególną jak pojadę na regulację parownika do warsztatu.
  
 
Cytat:
Na co zwrócić uwagę szczególną jak pojadę na regulację parownika do warsztatu.



Na stan filtra powietrza, a najlepiej kup nowy wkład przed udaniem się do speca.

Dwa, niech spec spróbuje określić stan parownika. Tomasetto to straszne dziadostwo, być może wymaga wymiany/naprawy.

Trzy, po wyregulowaniu parownika dopieścić kompem, CUT-OFF i takie tam.
  
 
jeśli masz reduktor z dwoma regulacjami to mi wyglada,ze bypas jest nmaq maxa odkrecony a sruba regulacji napreżenia membrany II stopnia na maxa wkrecona.
wiadomo tez jak soltys napisal sprawdzić filtr powietrza
  
 
Cytat:
2008-10-29 18:01:52, croma1 pisze:
jeśli masz reduktor z dwoma regulacjami to mi wyglada,ze bypas jest nmaq maxa odkrecony


Czyli na jałowym dostaje max gazu?
Cytat:
a sruba regulacji napreżenia membrany II stopnia na maxa wkrecona.


Czyli ma maksymalny problem z zareagowaniem na podciśnienie przy depnięciu na pedał?

A może odwrotnie???
Cytat:
wiadomo tez jak soltys napisal sprawdzić filtr powietrza


omegolotC30NE napisał

Czyżby piwerko podwieczorne?
  
 
hahaha ale soltys śrube registra wkrecałeś na wolnych czy wysokich obrotach?
  
 
Cytat:
2008-11-02 17:11:16, croma1 pisze:
hahaha ale soltys śrube registra wkrecałeś na wolnych czy wysokich obrotach?



-Obroty na wolnym były ładne i stabilne, więc wkręcałem śrubę na wolnych, potem przegazówka jak się zbiera i znów dokręcanie.

Jedynie przy gwałtownym dodaniu gazu pojawiała się "dziura" po czym po 1-2sek z trudem wchodził na obroty.

Wkręcenie registra na maksa czyli zgniecenie sprężyny pod łbem śruby ile się da uzdrowiło sytuację na tyle że nie ma dziury.

Ładnie zapala nawet z samego gazu i dobrze przyspiesza.

Ponieważ to nowy nabytek i mało jeżdżony mam wynik spalania tylko z jednego tankowania 10,5 l/100 w cyklu mieszanym z przewagą długich odcinków. I nie mam porównania ile żłopał przed regulacją.Więc to o niczym nie świadczy jeszcze, choć wydaje się dużo - na drugim mam przy super ciężkiej nodze niewiele poniżej 9/100

Problem rozwiązałem tymczasowo i na pewno wybiorę się na regulację tylko chciałem nabyć informacji teoretycznych żeby ze mnie wała nie zrobili i przy okazji nie wymienili połowy instalacji


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2008-11-03 09:42:49 ]
  
 
witam sołtysa.
reduktor jest z dwoma regulacjami. 1 śrubka mała mosięzna w poblizu filtra gazowego przy zintegrowanym reduktorze oraz2 plastykowa wkrecana w mpoprzek reduktora. ta maleńka całkowicie wkrecić . nastepnie śrube registra na wykręcać przy 3 tyś. obrotach aż bedzie czuć jak auto ma kopa. dać na wolne i ta plastykową je ustawić i ten manewr powtórzyc kilkakrotnie . jeśli dalej bedzie problem to wina mixera albo z dolotem powietrza albo zatkany filtr powietrza. POWODZENIA. a najlepiej zadzwonic na firme to moze tel wyeregulujemy. co mi sie nieraz zdarzało0.
  
 
Witam !
przeczytałem już chyba wszystkie posty w internecie na temat regulacji i dalej mam problem
Objawy- wolne obroty i powyżej 2000 wszystko bez zarzutu, w zakresie 1000-2000 autko mułowate, mieszanka uboga, krokowy
stoi na ustalonej pozycji pomimo, że ma miejsce aby iść w górę, po przekroczeniu 2000 nagle skacze do góry i później buja się już w okolicy ustawionego PWA. Objawy nie zależą od wartości PWA, nie zacina się również krokowy. Przy bardzo wysokim PWA (w celu prób)
w zakresie 1000-2000 mieszanka bogata ale powyżej zalewa sie gazem. Oto przykładowe ustawienia i odczyty.
PWA-95 ,-30,+40
do1000 mieszanka na przemian bogata- uboga PWA 70-115
od 1000-2000 miesz. uboga PWA-71 i stoi
powyżej 2000 mieszanka na przemian bogata- uboga PWA 70-130
autko-Hyundai Accent, instalacja BINGO-S

Może ktoś miał taki problem- proszę o pomoc

Pozdrawiam