Wymiana progów w 126p...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam...
prosze o porade w jaki sposob zabrac sie do wymiany progow w maluszku (126p)?? dokladnie chodzi mi o to jak sie zabrac do ODŁĄCZENIA starego progu?? co by koledzi mi poradzili???
  
 
kolego kontówka i heyaaaaaaaa odszlifuj zgrzewy i po kłopocie
powodzenia
  
 
no OK... wszystko sie zgadza, ale jak ten prog odciac od blotnika tylnego, poniewaz on jest zlaczony razem z tylnym poszyciem i blotnikiem?? i jescze jedno pytanie ? czy moge to polaczyc butlami acetylenowo tlenowymi?? nie powstana za duze odksztalcenia spawalnicze?? (niestety nie mam migo-mata)...
  
 
No tak, progi w Maluchu są połaczone z błotnikami tylnymi, a jak rozumiem ty chcesz wymienić progi aż do samego koła tylnego, nie pozostaje nic innego jak tylko wyciąć te stare i dospawać nowe do błotnika, a potem zaszpachlować (tak się to robi).
  
 
no tak, jak potrzebuje wymienic az do samego kola tylnego, bo z przodu sie je wciska pod przednie poszycie... a teraz powiedzcie czy nie bedzie zbyt duzych odksztalcen spawalniczych jezeli potraktuje progi acetylenem z tlenem??? czy razczej musi byc migomat???
  
 
Wymiana progów w 126 jeśli interesuje Cię jeszcze ten temat mogę opisać Ci to po kolei ze szczegółami robiłem to dziesiątki razy.Odpowiedz!
  
 
Mógłbyś zrobić opis punkt po punkcie jak to robić i na co zwracać uwagę. Na przyszłość by się przydało czytającym!
  
 
Kupić reparaturkę błotnika przedniego (nakładka na próg)na stronę wymienianego progu,zdemontować drzwi i uszczelkę odkrecić uchwyt chlapacza przedniego(jeżeli nie jest przyspawany)
odciąć z przedniego błotnika nakładkę ponożej zawiasy ale ciąć płytko aby nie przeciąć słupka (potem dopasujesz wysokość nowej nakładki ale to na końcu)oderwij odciętą nakładkę.Odszlifuj zgrzewy progu zewnętrznego i odetnij go od błotnika tylnego (wcześniej przymierz prowizorycznie nowy próg aby określić wysokość cięcia)tnij poniżej aby mieć zapas na korektę.Dopasuj próg dotnij jeśli trzeba.Ma pasować jak ten wymontowany.Spawanie:odradzałbym spawanie acetylenem przegrzewa i utlenia blachę i odkształca.Spawaj migomatem wiercąc w nowym progu w mieiscach spawu otwory co 6 cm przyłóż
próg dociśnij ściskami i spawaj przez te otwory, mając wprawę wygląda spaw jak zgrzew bez szlifowania.Dopasuj i dospawaj nakładkę.Łączenie tylnej części progu najlepiej do czoła i spawać punktowo co 5mm.Powodzenia.