[Ogólne] gleba pomozcie - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kilka fotek dziś z _Małym_ takich porównawczych zrobiłem i niby w stosunku do Cabrio XR3 siedzi, szczególnie z tyłu (niestety z przodu już gorzej)











  
 
hans nie ma zle i tak niezle siedzi szczególnie tył ale na przód poszukasz jakichs springów i bedzie git, choc teraz wcale nie jest zle
  
 
No, faktycznie duża różnica tyłu do przodu, aż dziwne.
Ale za to felgi ładne .
Czy mi się wydaje czy cabrio, nie ma już bieżnika ?
  
 
ja na Twoim miejscu ciołbym jeszcze jeden zwój .Umnie fedra jest jeszcze conajmniej o 1 zwój krutsza niż ta co masz na fotce pokazaną koło oryginalnej,moja wsumie to jest połowa z seryjnej i fajnie pszodek siedzi
  
 
nieno cięcie dalej to już bez sensu, a cabrio to faktycznie ma opony ala Robert Kubica
  
 
Ojtam zaraz no ledwo troche lyse sa
Auto juz daleko nie bedzie musialo z nimi jechac... jedzie do lakiernika. Niebawem wrzuce nowy topic z fotkami obrazujacymi historie auta... przed i po stluczce, potem bede dorzucal nowe w trakcie malowania...
  
 
Hejka.

Ja nie raz przerabiałem cięcie sprężyn w różnych samochodach.

Polecam taki temacik: SPRĘŻYNY

Jakie sprężyny można ciąć?
Tylko sprężyny progresywne i to takie, które z jednej strony mają tą samą średnicę na kilku zwojach, aby nie było problemu z założeniem uciętej sprężyny.

Dlaczego progresywne?
Aby zachować naturalną charakterystykę pracy sprężyny. Sprężyna progresywna jest zbudowana tak, że u góry znajdują się zwoje najgęściej od siebie oddalone (tzw miękka strefa) do najrzadszych (tzw twarda strefa). Powoduje to, że miękka strefa siada od razu a pracuje twarda strefa, czyli im większy nacisk / obciążenie samochodu tym twardsze jest zawieszenie.

Z reguły w samochodach sprężyny progresywne zakłada się gęstymi zwojami od góry, ale nie jest to regułą. Po zamontowaniu sprężyny progresywnej i opuszczeniu samochodu kilka zwojów tej sprężyny razem do siebie przylegają i praktycznie nie pracują (w miękkiej strefie) i te właśnie zwoje można ciąć, każde obcięcie zwoju to jakieś -1,5mm niżej w zależności od grubości zwoju, byle nie przesadzić Dolna część sprężyny twardsza zostaje bez zmian. W sprężynach standardowych o liniowej charakterystyce obciążenia jest niemożliwe ponieważ jest ryzyko, że taka ucięta sprężyna może nam wyskoczyć podczas jazdy, gdyż będzie nieprawidłowo leżeć w mocowaniu.

A tak wygląda sprężyna progresywna...



To tyle z mojego doświadczenia z dzieciństwa
  
 
Ale kotleta odgrzebałeś
  
 
Jak już jest odgrzebany to nawiązując do wcześniejszych postów to wcale nie jest zawsze tak, że obniżanie przód/tył po równo skończy się motorówką. Zapakowałem do mojego kombi pełen komplet amorków Bilstein B6 wraz z kompletem sprężyn 20/20 firmy ap Sportfahrwerke i przy pustym bagażniku i pełnym baku jest idealnie równo.