forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

[Ogólne] gleba pomozcie - Strona 5

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
«1 2 3 4 5
 Autor 
 2006-09-05 19:04:02

Kilka fotek dziś z _Małym_ takich porównawczych zrobiłem i niby w stosunku do Cabrio XR3 siedzi, szczególnie z tyłu (niestety z przodu już gorzej)











 
  
 
 2006-09-05 19:29:46

hans nie ma zle i tak niezle siedzi szczególnie tył ale na przód poszukasz jakichs springów i bedzie git, choc teraz wcale nie jest zle

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2019-08-21 09:11
  
 
 2006-09-05 20:03:14

No, faktycznie duża różnica tyłu do przodu, aż dziwne.
Ale za to felgi ładne .
Czy mi się wydaje czy cabrio, nie ma już bieżnika ?
2014-03-31 14:56
  
 
 2006-09-05 20:51:19

ja na Twoim miejscu ciołbym jeszcze jeden zwój .Umnie fedra jest jeszcze conajmniej o 1 zwój krutsza niż ta co masz na fotce pokazaną koło oryginalnej,moja wsumie to jest połowa z seryjnej i fajnie pszodek siedzi
2011-07-03 09:55
  
 
 2006-09-05 22:17:54

nieno cięcie dalej to już bez sensu, a cabrio to faktycznie ma opony ala Robert Kubica
 
  
 
 2006-09-06 16:57:17

Ojtam zaraz no ledwo troche lyse sa
Auto juz daleko nie bedzie musialo z nimi jechac... jedzie do lakiernika. Niebawem wrzuce nowy topic z fotkami obrazujacymi historie auta... przed i po stluczce, potem bede dorzucal nowe w trakcie malowania...
2019-07-22 17:13
  
 
 2012-04-29 16:22:41

Hejka.

Ja nie raz przerabiałem cięcie sprężyn w różnych samochodach.

Polecam taki temacik: SPRĘŻYNY

Jakie sprężyny można ciąć?
Tylko sprężyny progresywne i to takie, które z jednej strony mają tą samą średnicę na kilku zwojach, aby nie było problemu z założeniem uciętej sprężyny.

Dlaczego progresywne?
Aby zachować naturalną charakterystykę pracy sprężyny. Sprężyna progresywna jest zbudowana tak, że u góry znajdują się zwoje najgęściej od siebie oddalone (tzw miękka strefa) do najrzadszych (tzw twarda strefa). Powoduje to, że miękka strefa siada od razu a pracuje twarda strefa, czyli im większy nacisk / obciążenie samochodu tym twardsze jest zawieszenie.

Z reguły w samochodach sprężyny progresywne zakłada się gęstymi zwojami od góry, ale nie jest to regułą. Po zamontowaniu sprężyny progresywnej i opuszczeniu samochodu kilka zwojów tej sprężyny razem do siebie przylegają i praktycznie nie pracują (w miękkiej strefie) i te właśnie zwoje można ciąć, każde obcięcie zwoju to jakieś -1,5mm niżej w zależności od grubości zwoju, byle nie przesadzić Dolna część sprężyny twardsza zostaje bez zmian. W sprężynach standardowych o liniowej charakterystyce obciążenia jest niemożliwe ponieważ jest ryzyko, że taka ucięta sprężyna może nam wyskoczyć podczas jazdy, gdyż będzie nieprawidłowo leżeć w mocowaniu.

A tak wygląda sprężyna progresywna...



To tyle z mojego doświadczenia z dzieciństwa
2013-06-25 20:07
  
 
 2012-04-29 18:14:10

Ale kotleta odgrzebałeś
2017-10-29 12:27
  
 
 2012-04-29 22:25:55

Jak już jest odgrzebany to nawiązując do wcześniejszych postów to wcale nie jest zawsze tak, że obniżanie przód/tył po równo skończy się motorówką. Zapakowałem do mojego kombi pełen komplet amorków Bilstein B6 wraz z kompletem sprężyn 20/20 firmy ap Sportfahrwerke i przy pustym bagażniku i pełnym baku jest idealnie równo.
2018-07-13 21:27