Podszarpuje na rozgrzanym silniku - pomozecie? :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie!
Wymienilem juz przewody, swiece, cewke w aparacie zapl. kopulke, palec rozdzielacza. Jest nowy reduktor Landi Renzo...
Na jalowym (benz) mniej faluje, chyba troche bardziej czuc drgania. Na LPG nieco bardziej faluje, tak, jak gdyby nagle go przytkalo i zachwile wskakuje nieco powyzej 1000 obrotow.
Problem pojawia sie po rozgrzanym silniku, na ssaniu trzyma rowno 1000. Po wymianie w.wym. czesci jezdzi sie ok i przestal strzelac, jednak na jalowym ma te wypadania - moze dalej cos z zaplonem..? Nie wiem napewno, choc nie wydaje mi sie, zo to krokowy.
Przejechane 210tys z czego ok 110 na LPG.
Silnik umiera??
Jak macie pomysly, to bede wdzieczny za kazda rade, nawet nie trafione moga sie przydac. Zgory dziekuje i pozdrawiam, Darek.
  
 
Jedynie co umiera to Lambda
  
 
Cytat:
2006-05-15 18:15:53, DeeJay pisze:
Jedynie co umiera to Lambda


Powiem szczerze, że tak się też zastanawiałem, ale niedawno franca była wymieniana. Przy okazji czasem pojawia się jakiś bład, ale jeszcze go nie zczytałem.
Gdzieś pamiętam czytałem na naszym forum, że czasem jak Lambda jest felerna to długo nie wytrzymuje, może faktycznie...?
  
 
- sprawdz czujnik MAP, a dokladnie jakie daje napiecie ze srodkowego pina na wolnych obrotach
- sprawdz przewody podcisnieia, jesli ktorys bedzie walniety to tak bedzie sie dzialo
- zawor EGR ma wplyw
- moze pali Ci na 3 gary
- sprawdz/przeczysc silnik krokowy
- sprawdz jaki wywala blad ECU
  
 
Cytat:
2006-05-16 19:16:02, netpro pisze:
- sprawdz czujnik MAP, a dokladnie jakie daje napiecie ze srodkowego pina na wolnych obrotach - sprawdz przewody podcisnieia, jesli ktorys bedzie walniety to tak bedzie sie dzialo - zawor EGR ma wplyw - moze pali Ci na 3 gary - sprawdz/przeczysc silnik krokowy - sprawdz jaki wywala blad ECU


Bardzo dziękuje!
Silniczek krokowy był czyszczony, ale jeśli może się tak objawiać jego zużycie, to kupię nowy.
EGR mi zaślepili, bo ponoć to wówczas tylko kwestia ekologii, a ma być lepiej. Rozumiem, że czujnik MAP (cokolwiek to jest) musi mi sprawdzić mechanik. (?)
Pozdrawiam, Darek.
PS Po wyczyszczeniu krokowego przez chwilę było cudnie nie dawno, no ale może pada powoli.
  
 
Cytat:
2006-05-17 11:29:04, mswalcza pisze:
: EGR mi zaślepili, bo ponoć to wówczas tylko kwestia ekologii, a ma być lepiej.


A w jaki sposób ci zaślepili EGR'a? bo własnie chce to zrobić sam i zastanawiam się jak to najlepiej zrobić.
  
 
ja mam co jakis czas (srednio 1 na miesiac ) cos takiego ze po odpaleniu wchodzi na obroty od 2,5 - 3,5 tys obr ( roznie ) i sie trzyma ich, nie tylko na jalowym, jak wrzuce 1 i puszczam sprzeglo to on powoli przyspiesza i wchodzi na te obroty bez dodania gazu, mialem tak jak wyjezdzalem z Ilek, minelo w tomaszowie mazowieckim jak zatrzymalem sie na tankowanie, wieczorem po pworocie po odpaleniu wchodzil na ok 600 obr ale po kilku minutach wrocilo do normy, dzis rano jalowe obroty dla niego to bylo czasami 1250 obr co to moze byc???
  
 
EGR to uklad, który wpuszcza do kolektora dolotowego spaliny. Dzieje się tak jednak tylko w sytuacji, gdy przy wysokich obrotach silnika puścisz gaz. Ma to znaczenie wyłącznie dla ekologii, by silnik spełniał normę chyba euro-2.
Więc generalnie egr nie przeszkadza w normalnej jeździe, chyba że jest uszkodzony. Na gazie komputer wykrywa często błąd egr, co wynika po części ze złej regulacji instalacji gazowej, a po cześci ze specyfiki pracy układu mieszalnikowego.
Błąd egr jeśli się pojawia żadko należy olać.
Niektórzy (nawet w aso daewoo) zaślepiają egr. Moim zdaniem wystarczy odłączyć wężyk podciśnieniowy sterujący zaworem egr (wężyk należy zaślepić by silnik nie dostawał lewego powietrza), natomiast mechanicy rozbierają egr i zamiast membrany wmontowują metalową blaszkę z puszki po koli.
  
 
Cytat:
2006-05-17 11:37:07, SebaE pisze:
A w jaki sposób ci zaślepili EGR'a? bo własnie chce to zrobić sam i zastanawiam się jak to najlepiej zrobić.


Cytat:
2006-05-17 12:30:05, Robert_S pisze:
(...)Moim zdaniem wystarczy odłączyć wężyk podciśnieniowy sterujący zaworem egr (wężyk należy zaślepić by silnik nie dostawał lewego powietrza)(...)


Dokładnie tak jak pisze Robert_S jest to zrobione u mnie.
I chyba faktycznie zbiera się troszkę lepiej, mniej go przymula, takie mam odczucia.
Darek.
  
 
no to moze jakies foto ktory to wezyk bo tez to zrobie i zebym nie zaslepil czegos innego
  
 
Cytat:
2006-05-17 13:11:58, Outcast pisze:
no to moze jakies foto ktory to wezyk bo tez to zrobie i zebym nie zaslepil czegos innego


Postaram się, choć nawet jeśli i się uda to jakość pewnie nie będzie najlepsza
  
 
a czy jak zaslepie ten wezyk od egr to nie bedzie mi sie check engine swiecil ???
  
 
Cytat:
2006-05-17 13:35:07, Outcast pisze:
a czy jak zaslepie ten wezyk od egr to nie bedzie mi sie check engine swiecil ???



raczej nie...
ecu spodziewa się pewnych parametrów spalin w określonych warunkach. Gdy parametr wychodzi poza zakres tolerancji ecu wywala błąd.
Instalacja gazowa zakłóca pracę silnika w pewnych szczególnych warunkach, które ecu interpretuje jako awarię egr, dlatego zaświeca się check. Sprawny egr czy jego brak (zaślepienie) nie mają tu znaczenia.
  
 
Cytat:
2006-05-17 12:30:05, Robert_S pisze:
Niektórzy (nawet w aso daewoo) zaślepiają egr. Moim zdaniem wystarczy odłączyć wężyk podciśnieniowy sterujący zaworem egr (wężyk należy zaślepić by silnik nie dostawał lewego powietrza), natomiast mechanicy rozbierają egr i zamiast membrany wmontowują metalową blaszkę z puszki po koli.


Tez mam zaślepionu EGR juz przeszło rok i nie ma żadnych problemów z jazdą ani z zapalaniem Check engine.
Co do zaślepiania to na poczatku tez stosowałem blaszke po coli ale po jakims czasie wypala sie ona i peka. Przynajmniej u nmnie tak było. Teraz mam zaślepkę z blachy , chyba grubości 1mm albo 1,5mm.
Można oczywiście tylko odłaczyc weżyk ale przy założeniu , że zawór jest szczelny i znajduje sie w połozeniu zamknietym.