CO WYBRAĆ: HUSTLER C 100 CZY PRESIDENT FLORYDA.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Tak jak w temacie -wygląda moje rozpatrywanie magnesówek.
Jestem zielona w sprawam CB więc proszę Was specjalistów o porady.Wyczytałam że sprawdzają sie anteny stałe ale nie chcę wiercić w aucie kaloserii.Ponoć floryda nie wymaga strojenia-prawda czy chwyt marketingowy?
Mam radyjko uniden 510 i chciałabym w pełni możliwości cieszyć się dalekim odbiorem -z tąd dylemat, a Wy jaką antenkę polecicie?
Najlepiej jak bym miała zasięg tak około 10km w trasie --nie ukrywam chodzi tu o Misiaczków ,bo mam ciężką nogę.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
  
 
Witaj!
Z tych dwóch anten wybrałbym Hustlera... z wielu przyczyn. Przede wszystkim jest 2x dłuższy, a to przełoży się na większy zasięg.
Floridę miałem na samym początku mojej przygody z CB, o zasięgu 10 km możesz zapomnieć, 4 to optimum co można z tej anteny uzyskać. Poza tym antenka ta jest niewspółmiernie do jej możliwości droga.
A czy nie wymaga strojenia? Nie przewidziano możliwości jej strojenia (chyba że przesuwanie tego czegoś na bacie zmienia SWR), co nie oznacza że jest zestrojona... Prawa fizyki dotyczą chyba każdej antenki A jak coś się nie da stroić to moim zdaniem znaczy że nastrojone nie będzie
Hustler zbiera bardzo pozytywne opinie, sam jej nie używałem więc tylko na tym się opieram. Przede wszystkim kosztuje rozsądnie jak na swoją długość i możliwości. Ale 10 km to chyba też płonne marzenia...

Pozdrawiam!
  
 
Witam!
Według rankingu anten z innego forum cb (zrobionego przez fachowca)
niewiele droższa a dużo lepsza jest tez Wilson Little Will.
Z tego co wyczytałem mimo, ze ma długość ok 100cm, to ma bardzo dobrą konstrukcję i przewyższa jakością odbioru dużo droższe anteny.

73 !!
  
 
Witam!
Dzięki za pomoc.
Przy wyborze anteny jakie parametry odpowiadają za jej skuteczność?
np.wilson little will:
dł fali 5/8
zysk +1,3db
moc 400W
Hustler:
zysk 4db
moc 300W
O co z tymi cyferkami biega?