Polonez z silnikiem Volvo 360 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-10-25 21:44:29, big_mazi pisze:
Widać kto nie śledzi tematu od początku Most jest z argenty już pospawany i wstawiony (może nie zapięknie pospawany ale od spodu nikt nie zauważył zmiany jak właził do kanału A wieczorami fakt fajnie coś pomyśleć i porobić pivo nawet można wypić (pomaga na nerwy i ciekawe rozwiązania-ponoć chmiel zawiera subs. lekko uspokajające tak mi dr. na botanice mówił)


ja juz mam 3 z argi. Kolejne 2 czekają na swap.
Ej. Wróc na ziemie
  
 
mozliwe ze masz racje pożyjemy zobaczymy . kata to ja wstawiać mu nie będę... Może parę razy...
  
 
Cytat:
2006-10-26 11:09:59, automatic pisze:
hmm nie jest to dobre rozwiązanie - wolałbym gięcie na gorąco i spawanie w argonie/Co2 to będzie jakaś dodatkowa dźwignia - a siły na drążkach przy serwie sa całkiem spore - to bardzo duże ryzyko wypadku ! [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2006-10-26 11:11:31 ]



najbezpieczniejsze rozwiązanie zostało podane już wcześniej - WYMIENIC drążek główny na taki z polka ROVERA lub Ropniaka
  
 
Stary drążek stabilizatora też nie wyda... Z diesla lub rovera też są inaczej podgjęte? Idealnie byłoby gdyby jego środkowa część, jakieś 30cm było podgjęte do przodu na ok 20cm. Ma ktoś może fotke takiego?
Druga sprawa to czy ktoś ma na zbyciu tanio chłodnice do plusa (jest cieńsza i dłuższa) bo na żadnym szrocie w okolicy nie moge dostać.
  
 
Cytat:
2006-10-28 13:26:40, big_mazi pisze:
Stary drążek stabilizatora też nie wyda... Z diesla lub rovera też są inaczej podgjęte? Idealnie byłoby gdyby jego środkowa część, jakieś 30cm było podgjęte do przodu na ok 20cm. Ma ktoś może fotke takiego?



Stabilizator rovera po włozeniu wypada okolo 3 cm za belka pod chlodnica patrząc od przodu auta tzn odstaje od belki jakies 2 cm i jest gruby na centymetr. Jezeli wiec najblizszy element silnika patrząc od przodu jest jakies 4,5 cm lub wiecej to bedzie pasował. Jego boczna czesc jest tez bardziej wygieta na boki w stosunku do tego z ohv. Idealnie pasuje tez do DF z silnikiem 2,0 ohc ford
  
 
Wielkie dzięki Michallodz za info właśnie taki bedzie idealny. Juro jadę zobaczyć na szrotach. pozdr
  
 
Wkoncu dostałem schematy instalacji wtryskowej. Już zacząłem podłączać. Cewkę, wtryskiwacze, czujniki i zasilanie z masą podłączyłem zostało tylko rozszyfrować jakieś pierdoły(wtryskiwacz dawki rozruchowej i współgrający z nim czujnik termo-czasowy, zawór obejściowy powietrza) znaleźć przewód do pompy paliwa. W sumie to jest LE-Jetronic ale nie wszystkie elementy są takie same jak w Argencie z LE. Będę musiał do kumpla co troche lepiej sie na tym zna podciągnąć go żeby opatrzył wszystko aby czegoś nie uszkodzić po przekręceniu stacyjki Z zawieszenia nie mogę dostać stabilizatora z rovera lub diesla...było paru co miało ale milczą od pewnego czsu na moje pytania, więc proszę o zgłoszenie sie do mnie osób które ewentualnie miałyby drążek na sprzedaż. Już niedługo foto jak to wygląda na poduchach (nie jak wcześniej)i z całkiem przyzwoitymi alu 15" Wtedy napiszecie mi swoje opinie
  
 
big_mazi jak tam postęp prac ? Sa jakies nowe zdjęcia ?
  
 
Przepraszam, że długo mnie nie było. Mam nowy problem. Wszystko już jest tak jak być powinno (prócz stabilizatora) a jednak nie pali... W ogóle nawet nie prychnie. Podłączenie sprawdzałęm już ze 3 razy i wszystko jest ok. Dziś dokupiłem jeszcze nowy czujnik temp. bo w/g podręcznika diagnostyki ukł. wtrysku LE-Jetronic "Volvo serii 300" miał on mieć opór 2-3Ohm w 20C a ma ok 2200 Ohm) Nowy też ma ok 2200... teraz znalazłem w necie diagnostyke ogólnie układu LE i tam jest podane że to mają być 2-3KOhm czyli jakby jest on sprawny... Sam już nie wiem... Może ktoś ma sugestie co do czegoś co może być nie tak? Wszystkie przewody podłączyłem ze sobą i podpiełem w inst poloneza zgodnie ze schematem... Pompa chodzi, prąd jest tam gdzie być powinien, masy łączą, przekaźnik tyka(bo i pompa by nie chodziła)Diagnozowałem również w/g http://www.mantaclub.pl/func/html/modules.php?name=News&file=article&sid=311
również ok (sprawdzę raz jeszcze).
Podejrzewam wtryskiwacz rozruchowy albo wtryski robocze... sprawdze je dokładniej ale gdyby ktoś miał doświadczenie to proszę o sugestię. Z góry dziękuję.
Michallodz o zdjęcia postaram się jak tylko będę mógł. pozdr

[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-15 16:50:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-15 16:51:19 ]
  
 
no dobrze , a iskra jest ?? rozrząd dobrze spięty ??
  
 
1)Skoro nawet nie zagadał sprawdz jak juz ktos napisal iskre.
2) Sprawdz cała instalacje wtrysku tzn wyjmij wszystko miernik w łape i posprawdzaj czy przewody maja przejscia- u kumpla tez nie chciał palic a akumulator wystarczał na pól godziny- przycisniete przewody które robiły zwarcie oraz jeden z nich przerwany na zagieciu
3) Sprawdz mase silnika -przy przekładkach bardzo czesto zapomina sie podpiac mase pod silnik
4) W mojej ardze niedziałajacy wtryskiwacz rozruchowy powodował ze auto nie chiało odpalac ale po dłuzszym kreceniu(jakies 15 s) zapalał i pracował na zimnym całkiem niezle. Z tym ze motyw był taki ze odpalał odrazu za pierwszym razem albo nie i wtedy trzeba bylo odczekac dłuzsza chwile i krecic dalej
  
 
Ad)1 Na jednym garze sprawdzałem, sprawdzę pozostałe.
Ad)2 Przed podłączeniem sprawdzałem i ok, możlwe że w trakcie coś załamałem. Sprawdzę jeszcze raz.
Ad)3 Masa do silnika podpięta w 2 miejscach.
Ad)4 Wtryskiwacz rozruchowy-do sprawdzenia.

Możliwe że jest to jego wina, silnik leżał nieużywany z 4 lata, kręcąc nawt dluższy czas nic się nie dzieje i co dziwne smrodu benzyny prawie nie czuć, świece suche, może i robocze (1albo parę) są też walnięte.
Opór mają ok 16Ohm (dozwolone 15-18 .
Czujnik temp też ok 2.5KOhm w 20C. Kupiłem nowy, też to samo to oddałem.
Zawór obejściowy powietrza też ok 44Ohm.
Zostaje jeszcze taki pierdolnik jak wyłącznik (czujnik) termiczno-czasowy który uruchamia wtryskiwacz rozruchowy i pozwala mu pracować aż silnik osiągnie ok 35C wtedy go wyłącza. W przypadku gdy silnik jest nagrzany to pracuje tylko w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Powinien mieć 3-5Ohm poniżej 35C, powyżej 35C 50-70Ohm tylko nie pamiętam ile miał bo kartka została w garażu i wydaje mi się że miał 30ohm (poniżej 35C) więc on też zostaje do sprawdzenia/wymiany. Dzięki za info.

[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-14 16:03:26 ]
  
 
primo - iskra
jak masz możliwość to uruchom z gazu - bedziesz wiedział że silnik pracuje
potem bedziesz mógł na spokojnie dochodzić co jest nie tak z instalacją wtryskową
  
 
jak swiece suche ?? to moze beny nie dostaje! probowales go poczestowac kieliszkiem ?
  
 
Na gazie jeszcze nie mam możliwości odpalić. Wcześniej miałem 1.6 gli z sondą i inst gazowa była z komputerem pod sondę a tu narazie nawet nie myślałem jak tą inst. podpiąć z LE-Jetronic...(Prawdopodobnie reduktor można podłączyć pod samą cewkę(..?) Przewody od reduktora i mikser na przepływomierz już mam ale nie zakładałem jeszcze. Co do kieliszka dziś spróbuję ale coś mi z tymi czujnikami nie gra Oto moje pomiary:
*32ohm - czujnik termiczno-czasowy temperatura <35C
*65ohm - czujnik termiczno-czasowy temperatura >35C
*16ohm - wtryskiwacze robocze (każdy i po równo)
*44ohm - zawór powietrza dodatkowego/obejściowego
*2.34 Kohm - Czujnik temperatury płynu w temp. ok.20C (idący do komputera LE nie ten od wskaźnika na desce)
*350ohm - j/w ale przy ok 80C

W Podręczniku "Naprawa i ekspoatacja Volvo serii 300" mało jest na temat diagnostyki LE-Jetronic a wartość dla czujnika temp. płynu jest podana przy temp 20C 2-3 oham (nie kilo ohm tak jak mi wyszło) Możliwe że to błąd w druku bo nowy(nie oryginalny) czujnik ma taką samą oporność jak stary w tej samej temp. Na wcześniej podanej przeze mnie stronie www podana wartość jest własie w Kohm i nie wiem w co wierzyć... Również na tej stronie podana jest wartość dla czujnika termiczno-czasowego poniżej 35C 2-3ohm (u mnie 32ohm więc już się nie zgadza) a powyżej 35C przedział 50-75ohm (to by się zgadzało z moim pomiarem 65ohm)

Podam jeszcze więcej danych z tych 2 czujników bo reszta się zgadza (Zostało jeszcze pomierzyć wytrys. rozruchowy bo ciężko do niego się dostać):
-temperatury płynu, Bosch 0 280 130 023
-termiczno czasowy, VDO Made in Germany, 35stC 8sec. 12V 40W, 1 274 623.3 drugi nr: 36/5/38 i chyba data 10.89

Oba mają dwa piny (końcówki takie same jak np na wtryskiwacze). Temperatyry jest na klucz 19(biała końcówka) a termiczno czasowy na 22 i jest grubszy i większy (bordowa/ciemno czerwona końcówka). Nie mogę znaleść w necie ceny ani w ogóle samego czujnika termiczno-czasowego. Jeśli wiecie coś na ich temat to proszę o info. Jeśli ktoś posiada całą diagnostykę LE-Jetronic (pewną) to będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Wracam do garażu po wtrys. rozruchowy...
PS biorę aparat, będą zdjęcia ale jutro

[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-15 15:07:30 ]
  
 
z tego co mi coś się plącze po głowie to te silniki są takie same jak w renualtach - bo przez nich robione. więc może knigi do francuzów powiedzą coś więcej.
powiedz w końcu czy masz iskrę - bo jak do tej pory się nie dowiedziałem ( chyba że moje ślepe oczy nie zauważyły ).
  
 
Obawiam się, ze niestety tak nie jest - silniki 1400 są identyczne z Renault i Dacią, natomiast sądząc po danych to 2000 jest silnikiem od 240 o zmniejszonej średnicy cylindrów. (Skok jest identyczny).
  
 
przynajmniej ustaliliśmy że 1.4 są takie same.
  
 
Z tego co tu przejrzałem to silnik od 360 jest oryginalną konstrukcją Volvo pochodzącą z modelu 240L z dodanym wtryskiem Boscha. Taki wtrysk można znaleźć w sporej ilości aut - tu jest link: lista.


Edit: tych silników było parę odmian nawet o tej samej mocy i chyba lepiej by było na forum Volvo popytać.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-01-16 14:39:09 ]
  
 
Ok. To jest tak. Iskra jest na 100% Kieliszkiem go nie jednym poczęstowałem i nic, jakby raz pierdnął. Suche świece a potem zdemontowany wtryskiwacz rozruchowy oznajmiły że nijak nie wtryskuje paliwa. Ani robocze ani rozruchowy. Dokładnie nie wiedziałem jakie napięcie idzie na wtryskiwacze i wtrysk. rozruchowy ale zaryzykowałem i podpiąłem pod prostownik 12V (na chwilę). Cyknął i puszcił piękną chmure benzyny, więc jest sprawny na pewno a opór mierzony wynosił 4ohm (tak jak w podręczniku). Potem zrobiłem tak z roboczymi, też każdy cykał i słychać było że wtryskiwały paliwo. Przekręciłem i od razu załapał i tak szybko jak załapał tak zgasł. Wtryskiwacze nie puszczają w ogóle paliwa. Pompa daje dobre ciśnienie i trzyma je potem cały czas. Zmierzyłem napięcie jakie daje komp. na wtryski, jest to w granicach 7-9V. Podejrzewam że komp jest padnięty bo całą reszte sprawdziłem, inst wtryskową wyciągnąłem, posprawdzałem i też ok. Bedę szukał drugiego kompa na test.

Co do pochodzenia silnika jest to jednosta w całości opracowana przez Volvo (tylko cewka z modułem zapłonowym została ta sama z Renault'a) Najpierw były właśnie w 240 ale pod oznaczeniem B19 ten jest B200E i rózni się nie wiele. Zmieniono wał, korbowody, panewki, tłoki i parę innych drobiazgów. Głównie było to ochudzenie i wyważenie tych części co poszło w osiągi.

Forum Volvo jest "puste" na ten temat, jestem tam jako jedyny który (niby) ma model 360. Na zapytanie o schematy wtrysku lub cokolwiek na ten temat nie dostałem żadnej odpowiedzi.

Tak zgodzę się że Bosch'a LE-Jetronic można spotkać w b.wielu autach tylko że różnią się między sobą poszczegulnymi wartościami niektóre czujniki. Tak np szukając czujnika temp gość w sklepie przyniusłmi 10 i każdy był do samochodu z LE a wartości miały różne a cena jak różna... Nawt nr na nich się nie zgadzają. Ja mam na czujniku temp nr 0 280 130 023 koszt od 60-100zł a do Opla 2.0 też z LE identycznie wyglądający 0 280 130 026 i koszt 40zł i jeden jako drugi nie występuje jako zamiennik. Nie wiem, możliwe że tylko cena je różni.
Za chwilę bedą fotki...

[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-01-17 19:12:53 ]