KME Diego - Regulacja - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Potrzebuję pomocy w regulacji Diego G3. Auto kupiłem z zamontowana instalacją KME na Diego G3 (Fiat Stilo 1,. Byłem później na regulacji w zakładzie ale nie jestem zadowolony. Największy problem mam z opóźnieniem gazu gdy jestem na gazie. Na benzynie auto szybko reaguje na pedał gazu natomiast na LPG z lekkim opóźnieniem. Odczuwalne to jest przy gwałtownym wciśnięciu gazu. Załączam kilka zrzutów z programu








Jak mogę sprawdzić jakie dysze mam zainstalowane ?
  
 


  
 
Witam
Świeżo założona instalacja KME Diego G3 w Megane 1.4 16V.
Odczytałem ustawienia z prośbą o ocenę i podpowiedź co można z tym zrobić.
Będę teraz robił przegląd instalacji w zakładzie który to montował.
Na co mam zwrócić uwagę.
Z tego co zauważyłem to:
1. Dysze zbyt małe
2. Mapa benzyny niekompletna
3.Nie podłączona sonda lambda
4.Chyba nie była robiona autokalibracja
5.Podana zaniżona moc silnika powinno być 70KW
Czy w tym przypadku da się zrobić autokalibrację ?
Mimo tych zastrzeżeń do ustawinń samochód na gazie sprawuje się bardzo dobrze



Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: tapa1 dnia 2010-05-18 21:35:21 ]
  
 
Moje uwagi przekazałem gazownikowi.
Zmienił trochę model nachylenie z 25 na 20 i skasował mapę gazu.
Auto chodzi dobrze.
Ja jeżdżąc przez kilka dni zebrałem na nowo mapę gazu.
Sprawdzę teraz jakie jest spalanie.
Mam prośbę żeby ktoś skomentował tą moją nową mapę.
1.W zakresie średnich obciążeń czyli tym najbardziej używanym czasy na gazie są większe niż na benzynie - jaki to ma wpływ na spalanie ?
2.Co zrobić aby zachować dotychczasowy model tak żeby można do niego wrócić. Chciałbym spróbować zrobić nowy model na podstawie zebranej mapy ale nie wiem jak to zrobić ?



Proszę o podpowiedź.
  
 
Czesc.

Skad sciagnac program do diagnozowania/regulacji? na stronie KME widze tylko formularz zamowienia, nie wiedze takze aby instrukcja byla do sciagniecia.
  
 
brzezi, spróbuj stąd:

http://oldwww.kme.eu/programy.html
  
 
tapa1,

90 konny silnik powinien mieć dysze (wg. instrukcji KME) 2.4mm przy ciśnieniu 1 bar. Zalecane jest ustawienie 1.15 bara więc możesz zamontować dysze 2.2mm (zawsze możesz rozwiercić mięcej). Wg. instrukcji montażu nachylenie powinno wynosić 0%, w praktyce ustawia się nieco większe, rzędu kilku procent (w zależności od auta) ale 20% to trochę dużo. Przesunięcie dla czerwonych Valteków powinno wynosić 2 ms.

Mapa mogłaby wyglądać nieco lepiej.

Polecam, abyś sprawdził jak masz powiercone otwory w kolektorze ssącym. Dysze w kolektorze muszą być w jednakowej odległości od głowicy (w jednej linii) i jak najbliżej głowicy.

Listwa wtryskiwaczy powinna być umieszczona cewkami do góry i przewody od listwy do kolektora możliwie jak najkrótsze.

Kolejna sprawa to czujnik podciśnienia, musi być zdala od źródła ciepła i w pozycji pionowej i nie przymocowany na stałe do nadwozia (zalecenia producenta). U mnie jest luźno zamocowany opaską plastikową.

Reduktor powinien być zamontowany w pozycji pionowej, elektrozawór powinien być na górze. Reduktor powinien znajdować się poniżej zbiorniczka wyrównawczego.

Moim zdaniem powinieneś sprawdzić to co napisałem wyżej.

Żeby mieć pewność co do wielkości dysz, to zadzwoń do pomocy technicznej KME, powiedz jakie masz auto ile koni, ile zaworów na cylinder itp. i zapytaj jakie dysze zalecają. Podaję Ci nr stacjonarny:

42 7190573

Po sprawdzeniu i ewentualnych zmianach regulacja.

Przed regulacją niech autko pojeździ na samej benzynie z tydzień i dopiero zbierz na nowo mapę benzyny - 1 dzień jazdy w zakresie obrotów np 2500, różne biegi, różne obciążenia, później przerzucasz na gaz i jeździsz kilka dni i ponowne sprawdzenie.


pozdrawiam,
peterus
  
 
paweldk,

Na jednym ze zdjęć masz podaną wielkość dysz. Będziesz pewny jak wykręcisz jedną dyszę z wtryskiwacza i zmierzysz wielkość suwmiarką.

Ile koników ma twój samochód?

peterus
  
 
Moje auto ma 133 KM
  
 
paweldk,

ile czasu ma twoja instalacja i czy były jakieś regeneracje (reduktora, listwy)?


  
 
paweldk,

na początek ustaw:
- przesunięcie na 2.0 ms (listwa Valtek, czerwone cewki, 3 ohm)
- nachylenie na 4%

Usuń mapę gazu i zbierz ją na nowo (3 dni jazy). Wrzuć na forum mapy i ustawienia.

pozdrawiam
  
 
tapa1,

"1.W zakresie średnich obciążeń czyli tym najbardziej używanym czasy na gazie są większe niż na benzynie - jaki to ma wpływ na spalanie ? "

Czasy na gazie pod średnim obciążeniem są większe, ponieważ jest zbyt uboga mieszanka. Wpływ na spalanie ma negatywny.

"2.Co zrobić aby zachować dotychczasowy model tak żeby można do niego wrócić. Chciałbym spróbować zrobić nowy model na podstawie zebranej mapy ale nie wiem jak to zrobić ? "

W menu "Plik" klikasz zapisz ustawienia do pliku.

  
 
Mapa na nowych wtryskach - Hana 200 czerwone





Wstępne wrażenia bardzo pozytywne. Nie szarpie już tak przy dodawaniu gazu, no i auto wkręca się tak jak na benzynie
  
 
Witam !
Czy mógłby mi ktoś pomóc kto się na tym dobrze zna, w regulacji mojej instalacji KME. Mam ją założoną od ok 2 lat w oplu z silnikiem OPC Z20Let 2.0 16V turbo 142 kw (192 KM) jeżeli chodzi o samą jazdę to nie mam co bardzo narzekać ale przez okres użytkowania bardzo jest przymulony ma tera ze 130 KM, no i przede wszystkim dużo pali gazu - na trasie 14 - 15 litrów przy prędkości jazdy 110/130 km/h podczas gdy na benzynie 8,5 -9.0 l. Mam od ok. 2 m-cy założone nową listwę z cewkami koloru niebieskiego ale w dalszym ciągu ma duże spalanie.

  
 
Witam !
Czy mógłby mi ktoś pomóc kto się na tym dobrze zna, w regulacji mojej instalacji KME. Mam ją założoną od ok 2 lat w oplu z silnikiem OPC Z20Let 2.0 16V turbo 142 kw (192 KM) jeżeli chodzi o samą jazdę to nie mam co bardzo narzekać ale przez okres użytkowania bardzo jest przymulony ma tera ze 130 KM, no i przede wszystkim dużo pali gazu - na trasie 14 - 15 litrów przy prędkości jazdy 110/130 km/h podczas gdy na benzynie 8,5 -9.0 l. Mam od ok. 2 m-cy założone nową listwę z cewkami koloru niebieskiego ale w dalszym ciągu ma duże spalanie.
  
 
Nie masz zrobionej mapy. Zrób oblicz nastawy i czerwona linia ma przechodzić ładnie przez żółte punkty. Skasuj po tym obie mapy, wpierw trochę musisz pojeździć na benzynie w zakresie 2500 obrotów najlepiej na wszystkich biegach, później w tych samych warunkach na gazie. Znów daj oblicz nastawy i zobacz czy czerwona linia dobrze przechodzi i jak wygląda to w porównaniu map. Jak coś lekkie poprawki, kasujesz samą mapę gazu i znów jazda, aż będzie się pokrywać. Najlepiej napisz jaki masz sprzęt wtryskiwacze firma i dysze, reduktor,
  
 
Witam mam założoną instalacje kme Diego reduktor Silver listwy wtryskowe matrix w bmw e39 523i Auto tragicznie przełącza się na gaz szarpie silnikiem i czasami gaśnie spalanie to około 18l przy bardzo delikatnej jeździe mój gazownik rozkłada już ręce udało mi się sptryknąć fotkę z jakimiś ustawieniami. Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić?

[ wiadomość edytowana przez: lychasc dnia 2010-08-25 17:31:44 ]
  
 
Reduktor wg mnie trochę za słaby do tego auta. Taki wykres nic nie mówi. Trzba zobaczyć jak wyglądają mapy benzyny i lpg. Wcisnąc oblicz nastawy i naniesie się na wykres. Dopiero wtedy będziemy częściowo wiedzieć na czym się stoi. Najlepiej nagrzać auto i reduktor, skasować obie mapy. Wpierw jazda na benzynie na każdym biegu w zakresie 2250 - 2750 obrotów, tak by nazbierało dużo punktów w każdym zakresie. Później to samo na gazie. Wtedy będzie widać co trzeba poprawić, ustaw mapę, kasowanie samej mapy gazu i znów jazda i na koniec kontrola. Jak ok to zostawiamy jak nie to poprawki.
  
 
mapy oglądałem u innego gazownika i sie wystraszyłem punkciki są wszędzie na mapie, nie są w linii :/ mówił też że muszę załatwić czujnik kalibracyjny. Zna ktoś jakiś warsztat ze śląska który takowy posiada?
  
 
Zadzwoń tu GZW Odbudowa i Tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel: 663 082 622 | 889 77 11 77

Z tego co czytałem mają dużą wiedzę i umiejętności jeśli chodzi o LPG