[Kierownica] - inna niż fabryczna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy zakładając kierownice od malucha lub CC wszystko jest ok czy trzeba cos przerabiac jak sie przelozy ktoras z tych kierownic do poldka? Slyszalem ze kierunki nie dzialaja, mi sie wydaje ze mechanizm kierunkow nie jest zalezny od kierownicy, moze jestem w bledzie.
  
 
Witam.Wiem że pasują te kierownice do poldka ale do modelu z dużym (starego typu) frezem na kolumnie ker. i sam nawet widziałem - zapytaj Majchala (ma też zdjęcie ...)- on ma chyba taką kirownicę... . Natomiast nie wiem jak i czy będą pasowały na drobny (nowy) frez...
  
 
Mam 95 rok to mam nowy czy stary frez?
  
 
są kierownice z dużym lub małym frezem.nie wiem czy jeszcze rzemiosło produkuje ,ale swego czasu były dostępne małe kierownice o różnych frezach pod marka 'monte carlo.majchal posiada o ile się nie mylę właśnie kierownicę serii "monte carlo" są one oczywiście homologowane.
  
 
Trudno mi stwierdzić jednoznacznie ale myślę że stary. Zresztą możesz sam to spr.: wystarczy że obkręcisz osłonę śruby od kol.kierow., a potem samą tą śrbę i zauważysz czy to bądzie gruby czy teżdrobny (podobny do tego jak frez od wycieraczki do szyb ).PO tym rozpoznasz...
  
 
Nowiec kupilem kierownice od maluszka w bardzo dobrym stanie za 20 zl i wydalem na sprezynki do niej 1 zl.
Po zdjeciu orginalnej kierownicy okazalo sie za ma duzy frez a nowa kierownica maly . Da sie to zalozyc jesli gdzies mi sie uda zrobic z mafego frezu kierownicy od maluszka na duzy frez. OLO Ty miales taka kierownice co zes tam wykombinowal??? czy miales drobny frezik w poldku?
  
 
Olo miał od C.C. i mówił że przerabiał.Rozmawiałem z nim na jakimś zlocie.
  
 
od CC jest taka sama jak w maluszku elegant, chyba.
A zewnetrznie jest to samo co mial Olo.
  
 
ja mam Poldasa z 94 i jest mechnizm w kierownicy taki patyczek plastikowy
  
 
Drobny frez mają Polonezy Plus produkowane przez Daewoo FSO, a na 100% drobny frez jest w Polonezie z nową trojramienną kierownicą montowaną w wersji Kombi. Wiem bo zamieniałem takią kierę. Jest niestety niespodzianka. Jeżeli będziesz przekładał to musisz przełożyć całą kolumnę z Plusa, bo samego wałka się raczej nie da (łożyska są zagniatane w kolumnie i jest to raczej nierozbieralne) . Kolumna nowego typu pasuje na mocowania do nadwozia, pasuje również przełącznik zespolony z "plusa"ale tylko do Poldków produkowanych od drugiej połowy 93 czyli plastikowe podszybie. A i Jeszcze jedno bardzo ważne !!!! Jeżeli zdecydujesz się na kolumnę kierowniczą z drobnym wieloklinem taką z Plusa będziesz musiał wyciąć nowe otwory pod zapadkę blokady kierownicy w stacyjce. Jeżeli tego nie zrobisz to stacyjkę będziesz miał w pionie(stacyjka przekręci się o 90 stopni zgodnie ze wskazówkami zegara i będzie wielka lipa chyba że zainwestujesz w stacyjkę z Plusa oraz obudowę kolumny kierowniczej. A i to wszystko dotyczy modelu Poldka produkowanego od II połowy 93. W starszych modelach było inne mocowanie kolumny kierowniczej do nadwozia i trzeba przespawać mocowania a to już inna bajka. Jeżeli dotrwałeś do końca tej wiadomości i coś zrozumiałeś, i nadal masz ochotę to przerabiać to życzę powodzenia. Mnie się to udało.
  
 
Arturw dzieki za odpowiedz, raczej poszukam innej kierownicy, ponoc sa od maluszka z grubszym frezem.

Ale widze za mamy rarytas w klubie
Moze bys zrobil duza relacje z urzytkowania swojego bolidu oraz duza ilsc zdjec.
Bardzo mnie interesuje Twoja Coupeta mysle ze innych klubowiczow rowniez
  
 
W Atu 1.6 GLI ze stycznia 1996 byl juz drobny frez.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Czy jest jakaś szansa aby do mojego Poldka założyć dwuramienną kierownicę od Fiata 125p lub jakąś inną , która nie będzie mi zasłaniała wyłączników?
  
 
Wszystko zależy od mocowania koła kierownicy do drążka, tzn. od wielkości i ilości ząbków na wieloklinie. Jeśli uda Ci się coś dopasować, to jesteś w domu.
  
 
Witam.

Jeżeli Ci kierownica zasłania wyłączniki , to nie lepiej pomanipulować regulacją wysokości?

  
 
Może i teoretycznie mógłbym ją opuścić tylko, że wtedy musiałbym wymienić nogi (na krótsze). A a propos ząbków na wieloklinie to czy ktoś wie od czego pasuje kierownica jak ma się wałek na którym tych ząbków jest sporo więcej niż w Fiacie
  
 
Ja widziałem gdzieś kierownice do Caro tylko 3 ramienną. To była na pewno fabryczna bo była w stylu tej normalnej i nawet miała taki sam napis "FSO"

Pozdrawiam Cosmo
  
 
Szykuj klucz nasadowy o ile dobrze pamietam 24 i piec minutek roboty.Frez pasuje na pewno bo wsadziłem kółko z caro do fiaciora bez problemów.A i pamietaj o ustawieniu odłączania kierunków to takie kółko z dziurką a w kierownicy bedzie taki mały wypustek wsadzic jedno w drugie i już...A i nie przestaw kierownicy na frezie.....duzo cierpliwosci wymaga jej poprawne ustawienie do jazdy na wprost...
  
 
Ha widzisz danielek77 pomogłeś i mi. Nie wiedziałem dlaczego po zmianie kierownicy nie odbijały mi kierunki -- teraz już wiem i dzisiaj to naprawie
  
 
A mi nadal kierunki nie odbijają, kiera nie chce wejść głębiej i brakuje jakieś pół centymetra do tego "kółka z dziurką". Efekt taki mam po założeniu wspomagania i nie mam pomysłu jak to zrobić.