[Kierownica] - inna niż fabryczna - Strona 17

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-04-07 22:43:55, PAGAN pisze:
a ty kao tak nie psiocz na MB190, bo to bardzo zgrabne i dopracowane autko, hehe! serio.

Nie psiocze, udowadniam, ze nie tylko w Poldku wystepuje ta wada. A autko jest zajebiste, ale to inna bajka
  
 
Cytat:
2006-04-07 22:56:56, kaovietz pisze:
Nie psiocze, udowadniam, ze nie tylko w Poldku wystepuje ta wada. A autko jest zajebiste, ale to inna bajka


Ten sam problem występuje w MB123 - fotel miał dwa typy szyn i mozna go było odsuuunąc tak, że palcami stóp wygodnie dosięgałem do pedałów, ale ręce to wtedy miałem duuużo za krótkie, a wyjęcie zegarów bez demontazu kierownicy graniczyło z cudem.
  
 
A jak zdjąć kierownice z 125p? bo na srodku jest jedna duża główna śruba, odkręciłem ją ale co potem, bo jakoś nie chce zejść? Proszę o jakieś rady lub żeby ktoś mi powiedział co mam jeszcze zrobić?
  
 
Mocniej ciągnąć. Można sprobować ściągaczem zdjąć, albo uderzać w nią rekami od spodu. Jakiegoś WD-40 napsikać od góry. Czasami bardzo się zapiekają i trochę trzeba się pomęczyć.
  
 
Nic nie ciagnac i nie stosowac sciagaczy tylko porzadnie "obic" kierownice po obwodzie i to nie "od spodu" tylko tak jakby ja wbijac.
Do tego przyladowac z mlota w walek kolumny, uwazajac zeby nie uszkodzic gwintu. Nie ma bata, zeby nie zeszla.
  
 
A mam jeszcze jedno pytanie co mam zrobić jak cały czas mi chodzi klakson? Znaczy cały czas trąbi więc odłączyłem klemę o d akumulatora i co mam z nim teraz zrobic?
  
 
Odsuń przełącznik zespolony od kierownicy - zdejmij plastiki z kolumny, poluzuj obejmę wyreguluj. Ale na tyle żeby bolec od powrotu kierunkowskazów siedział jeszcze w wycięciu.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-05-21 21:46:30, zac84 pisze:
A jak zdjąć kierownice z 125p? bo na srodku jest jedna duża główna śruba, odkręciłem ją ale co potem, bo jakoś nie chce zejść? Proszę o jakieś rady lub żeby ktoś mi powiedział co mam jeszcze zrobić?




chwyć kierę "za piętnascie trzecia" i ciągnij mocno raz jedną raz drugą stronę. po kilku takich ruchach kierownica powinna zluzować się na stożku...



  
 
Jako że iż mnie też się zamarzyło zmienić kierownicę na taką lub taką. Proszę o wytyczne, na co tak naprawdę mam zwracać uwagę przy kupnie? Auto: Kant'88. Jeszcze nigdy nie zmieniałem, więc nie wiem co i jak. Czy muszę szukać naby? I o co chodzi z policajami? Czy po zmianie kierownicy mam przechodzić przegląd czy jak? Nie narzekam na oryginalną, ale podczas zlotu starych aut zobaczyłem taką w Triumph'ie to mi
Prześledziłem cały wątek ale wciąż mam wątpliwości/niejasności ...

  
 
Prrrrosze, czy nikt dzisiaj tu nie zagląda? HELP!
  
 
ja mam sportowa kiere i mialem z nia kilka kontroli drogowych i jak narazie nie mialem problemow! jedyne problemy jakie mialem to z klaksonem bo niezabardzo chcial dzialac wiec pociagnelem nowy kabel z przelacznikiem! moja kiera pasuje tez do 126p wiec mosisz szukac z takim wieloklinem jak w 126p. pewien nie jestem tak jest u mnie DF 80
  
 
Cytat:
2006-08-16 20:52:18, STRUGAR pisze:
ja mam sportowa kiere i mialem z nia kilka kontroli drogowych i jak narazie nie mialem problemow! jedyne problemy jakie mialem to z klaksonem bo niezabardzo chcial dzialac wiec pociagnelem nowy kabel z przelacznikiem! moja kiera pasuje tez do 126p wiec mosisz szukac z takim wieloklinem jak w 126p. pewien nie jestem tak jest u mnie DF 80


Tzn. czy któraś z tych co zapodałem linki będzie się nadawać? Czodzi mi tylko o taką drewnianą, nie chcę od malca...
  
 
Cytat:
2006-08-16 21:17:22, DoliN pisze:
Tzn. czy któraś z tych co zapodałem linki będzie się nadawać? Czodzi mi tylko o taką drewnianą, nie chcę od malca...


szukaj naby pasujacej do 126p albo do innego starszego fiata zeby miala 6 albo 12 otworow i ta pierwsza powinna pasowac! krecenie czyms takim jest troszke klopotliwe zwlaszcza na parkingu al w normalej eksploatacji jest o wiele lepsza niz standard
  
 
Czyli naba obowiązkowo ?? :/ no to gruz... Jeszcze jedno pytanie: kierownica 6 otworów jest jakoś znormalizowana?

[ wiadomość edytowana przez: DoliN dnia 2006-08-17 00:56:00 ]
  
 
z nabą to jest mały problem. jak juz chcesz robic to profi bo widze ze kiera bedzie ladna to znajdz stara kiere od malca na szrocie,wytnij czesc z wieloklinem i popros znajomego/spawacza zeby ci nabe zrobil.ja swoja robilem sam.tokarz dotoczyl mi pierscien do nwej kiery a pospawalem ze starym wieloklinem od malca.zrobilem moze nie za pieknie ale to do rajdowki wiec sie ma sprawowac a nie wygladac choc i tak nie jest brzydka.
  
 
Kolego DoliN na allegro zauważyłem ciekawą kierownicę sportową MOMO wraz z nabą do Fiata/Poloneza za 200zł Kup Teraz. Poniżej podaję nazwę i numer aukcji:

"Klasyczna sportowa kierownica MOMO ze skóry (numer allegro: 120766994)"

Taką kierownicę sam zamontujesz bez problemu i nie masz kłopotu, bo jest i naba i klakson. Drewniane kierownice są fajne, ale nie do codziennej jazdy, chyba, że masz ręce drwala odporne na odciski.

pozdr

Mocarz




[ wiadomość edytowana przez: Mocarz dnia 2006-08-17 12:38:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: Mocarz dnia 2006-08-17 12:39:02 ]
  
 
Po perypetiach z kierownicami Monte Carlo (przetarta), Polonezowski Raid (za duza) i maluchowska (za cienka), postanowiłem w koncu zaadoptowac do kiziora kierownice widoczna na zdjeciu. Nabe dostosowałem, a teraz kolej na klakson, a mianowicie gdzie takowego szukac? Otwór ma 64mm. Ma ktos moze pojecie czy mozliwe jest dokupienie takowego włacznika czy musze cos sam kombinowac??

  
 
Cytat:
2006-08-24 21:50:03, KraseK pisze:
Po perypetiach z kierownicami Monte Carlo (przetarta), Polonezowski Raid (za duza) i maluchowska (za cienka), postanowiłem w koncu zaadoptowac do kiziora kierownice widoczna na zdjeciu. Nabe dostosowałem, a teraz kolej na klakson, a mianowicie gdzie takowego szukac? Otwór ma 64mm. Ma ktos moze pojecie czy mozliwe jest dokupienie takowego włacznika czy musze cos sam kombinowac??



a musisz miec klakson w kierownicy ?? przepisy nic o tym nie mowia.. poprostu ma byc i tyle...... zamontuj jakis guzik obok kiery i bedzie git...... np. francuzy maja klakson w dzwigni kieruknow
  
 
Cytat:
2006-08-24 22:35:35, berek33 pisze:
a musisz miec klakson w kierownicy ?? przepisy nic o tym nie mowia.. poprostu ma byc i tyle...... zamontuj jakis guzik obok kiery i bedzie git...... np. francuzy maja klakson w dzwigni kieruknow


W Norauto są naby, w nabach są klaksony, ale nie wiem, czy bez naby ktoś klaksony sprzedaje, szczerze wątpię.
  
 
Cytat:
2006-08-25 18:31:16, Koto pisze:
...nie wiem, czy bez naby ktoś klaksony sprzedaje, szczerze wątpię.


jeżeli tak, biorę dwa.