Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rudzik6 Prius 2000 Mazda 626 ... pod Olsztynem | 2011-11-17 19:19:38 Witam, jak pisałem wcześniej, kupiłem priusa z 2000 roku, już naprawiony i zarejestrowany. Niestety, przyszła pora na wymianę baterii trakcyjnej, padł jeden moduł. Kupiłem dwie baterie na alledrogo od priusa 2010 i 2008, złożyłem baterie w całość z kupionych modułów , przy okazji wyprowaniłem połaczenia do hakowania komputera HV ECU i podłącze nia innej baterii dodatkowej np. litowej (LiPoFe4 300V 20Ah za ok. 6000zł - da to ok 20-30km zasięgu full EV). Znowu śmigam Priuskiem, pali mi teraz troszkę więcej , bo zimno i ogrzewanie , po miescie mam ok 45-50mpg, a miałem we wrzesniu 50-60mpg. Pięknie jedzie w trybie full elektric EV, wyjmuje się bezpiecznik EFI (zasilanie wtryskiwaczy benzynowych) i śmigamy całkiem żwawo na samym silniku elektrycznym, na fabrycznym zestawie przejechałem 2,5km z predk. 50km/h, nastepnie pojawia się sygnał hamulec i samochód się zatrzymuje (ok. 270V baterii). Wyłaczamy zapłon, wkładamy bezpiecznik uruchamiamy i...kasujemy bład - trojkąt Oczywiście to jazda testowa, bedzie przeróbka bardziej wygodna i dodatkowe akumulatory.
Dla zainteresowanych sporo opisu mojej blacharki malowania i uruchomienia priusa tutaj (aby zobaczyc zdjęcia , niestety trzeba sie zalogować) "Prius bardziej dostępny": http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=889 Pozdrawiam Wiesiek |