Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
JaneX Miłośnik FSO praga warszawska | 2007-02-17 21:26:36
no, myślałem ze to auto jest trochę bardziej bezpieczne a tu jeszcze jest: citroen 2cv golf II garbus vaz 2107 [ wiadomość edytowana przez: JaneX dnia 2007-02-17 21:27:30 ] |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-02-18 00:02:43 Łada to wiedziałem, ze to nienadzwyczajne auto, 2 CV zaskakuje na plus, ale te VW to jakaś zgroza - zdawało by się, że skoro Golfa II dzieli od Garbusa troszkę lat w konstruowaniu, to będzie totalna różnica w bezpieczeństwie, a tu proszę... |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2007-02-18 02:08:18 zaskakujące wielce są te testy... |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-02-18 09:45:37
Koocie 2CV waliło całą powierzchnią czołową. Za to garbaty, łada i golf offsecik zaliczały. Poza tym prędkość inna. Zderzenia z offsetem przeprowadza się z prędkością 64 km/h, a zderzenia całą powierzchnią czołową były przy 40 km/h. Nie ma co tego porównywać. Przy 40 km/h maluch całkiem nieźle wypadł. Pzdr |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-02-18 10:01:40 Ja ich wcale nie porównuję - po prostu kiedyś myślałem, że 2CV nie ma żadnych stref zgniotu (przecież to przedwojenna kosntrukcja!) - a tu niespodzianka!
Co do porównywania, to coś blado wychodzi Golf II przy Garbusie i w ogóle wygląda na solidniejsze auto. |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-02-18 10:04:01 |
AdS Miłośnik FSO nissan almera Warszawa | 2007-02-21 12:28:15 Co do nexii, jakieś 3-4 lata temu zobaczyłem zdjecia z crash testu... i pomyśleć że kiedyś mi się podobała (w sensie zakupu).
W wątku filmiki wkleiłem crash łady oki, moze tu byłoby lepsze miejsce... A tak w ogóle to dużo fajnych crashtestów jest na UT. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-02-21 13:10:38 Cytuję:
2007-02-20 11:47:47, AdS pisze: Pod koniec jest nawet polski akcent... CRASH TEST ŁADA OKA Ktoś wie skad oni wzięli te "bały"? I jest. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-08 06:02:07 |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2007-03-08 06:49:45 lekka niespodzianka? ja jestem wielce zdziwiony |
Feenek Miłośnik FSO juz nie ma Białystok | 2007-03-08 06:58:12 sam kiedys chcialem kupic taka lade myslalem ze to bezpieczniejszy samochod a tu nie ma co zbierac |
Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2007-03-08 14:15:50 Kurcze, az sie wierzyc niechce ze Matiz tak ta Samare zmasakrowal |
Wujek-Kajtek Miłośnik FSO FSO KRAKÓW | 2007-03-08 15:08:58 Matiz mimo, że wśród współczesnych samochodów uchodzi raczej za mało bezpieczny samochód, to jednak od takiej samary jest znacznie lepiej zaprojektowany pod względem bezpieczeństwa biernego. Samarki są lekkie i mają delikatną konstrukcję. Matiz ma już odpowiednio (komputerowo) zaprojektowaną przestrzeń pasażerską.
|
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2007-03-08 23:53:56 Chyba nie zauważyliście, że Matiz przyjął cios całą szerokością przodu, a Lada z przesunięciem - cała siła została przyjęta przez lewy przód. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-09 00:29:31 Zauważyliśmy ale nie całkiem masz rację. Matiz też dostał lekko z boku, bo inaczej to by miał maskę symetrycznie, a nie na bok. |
Quattro Miłośnik FSO Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2007-03-13 01:59:30 Koocie - Matiz przyjal uderzenie cala szerokoscia produ - maska po prostu stracila jeden zawias i zjechala na bok... |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-09-01 01:27:08 |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2007-09-01 08:51:56 niczego innego spodziewać się nie można |
zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2007-09-01 19:27:32 Widze że niektórzy na forum nie bardzo rozróżniają, "niezniszczalności" samochodu od bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Co z tego że CV tak ładnie wychodzi z przyrżnięcia w ścianę, jak widać że energia nie jest pochłaniana (stopniowe zwalnianie/wyhamowanie przez zgniatanie odpowiednich stref z przodu). Nie w tym sęk żeby samochód był twardy i odbijał się od ściany jak piłka pingpongowa, ale w tym by wytracał energie przez kontrolowane strefy zgniotu i tu nasze Polonezy okazują się prawie doskonałe (ale głównie przy zderzeniu przodem). Gdy oprócz przodu auta gnie się też wnętrze przeznaczone dla ludzi, to wychodzi na jaw poważny feler konstrukcji. Polonez jest dużo lepszy niż chcieli by zawistni!
BTW n/t wcześniej wsponianego matiza też słyszałem wiele dobrego, a ponoć kontrukcję tą zaprojektował FIAT. [ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2007-09-01 19:39:48 ] |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-09-01 20:05:29 Po kolei:
Chodziło mi tylko o to, że 2CV jest zadziwiająco bezpieczny jak na konstrukcję z lat 40. Przy ograniczonej prędkości pasażerowie mają w nim jednak jakieś szanse, bo autko się nie zgniata na harmonijkę. W takiej zdawało by się sporo nowocześniejszej Skodzie S-100 strefa zgniotu kończy się gdzieś za kolanami kierowcy co widać na zdjęciu: (To właśnie przez tę fotografię zdecydowałem o pozbyciu się mojej Skody.) Według opisu w instrukcji elementami znacznie usztywniającymi przód samochodu i sprawiającymi, że jest sporo bezpieczniejszy są koło zapasowe i zbiornik paliwa (!) Matiza nie projektował FIAT - Lucciola czyli prototyp Matiza z dwojgiem drzwi był autem wystawionym w konkursie na wariacje na temat CC, a zaprojektowany został w Ital Design. |