Bezpieczeństwo bierne Poloneza i innych samochodów - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-02-17 14:12:27, Koot pisze:
.... kolejny do obejrzenia: - filmik o Nexii....


no, myślałem ze to auto jest trochę bardziej bezpieczne

a tu jeszcze jest:
citroen 2cv
golf II
garbus
vaz 2107


[ wiadomość edytowana przez: JaneX dnia 2007-02-17 21:27:30 ]
  
 
Łada to wiedziałem, ze to nienadzwyczajne auto, 2 CV zaskakuje na plus, ale te VW to jakaś zgroza - zdawało by się, że skoro Golfa II dzieli od Garbusa troszkę lat w konstruowaniu, to będzie totalna różnica w bezpieczeństwie, a tu proszę...
  
 
zaskakujące wielce są te testy...
  
 
Cytat:
2007-02-18 00:02:43, Koot pisze:
Łada to wiedziałem, ze to nienadzwyczajne auto, 2 CV zaskakuje na plus, ale te VW to jakaś zgroza - zdawało by się, że skoro Golfa II dzieli od Garbusa troszkę lat w konstruowaniu, to będzie totalna różnica w bezpieczeństwie, a tu proszę...



Koocie 2CV waliło całą powierzchnią czołową. Za to garbaty, łada i golf offsecik zaliczały. Poza tym prędkość inna. Zderzenia z offsetem przeprowadza się z prędkością 64 km/h, a zderzenia całą powierzchnią czołową były przy 40 km/h.
Nie ma co tego porównywać. Przy 40 km/h maluch całkiem nieźle wypadł.
Pzdr
  
 
Ja ich wcale nie porównuję - po prostu kiedyś myślałem, że 2CV nie ma żadnych stref zgniotu (przecież to przedwojenna kosntrukcja!) - a tu niespodzianka!
Co do porównywania, to coś blado wychodzi Golf II przy Garbusie i w ogóle wygląda na solidniejsze auto.
  
 
Ano garbus był solidny. 2CV też bez tragedii, ale niestety realne "testy" pokazywały jak mało bezpieczne to to było.
A ja tutaj tak ło rozrysowałem teścik Euro NCAP.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


[ wiadomość edytowana przez: Wujek-Kajtek dnia 2007-02-18 10:04:24 ]
  
 
Co do nexii, jakieś 3-4 lata temu zobaczyłem zdjecia z crash testu... i pomyśleć że kiedyś mi się podobała (w sensie zakupu).
W wątku filmiki wkleiłem crash łady oki, moze tu byłoby lepsze miejsce... A tak w ogóle to dużo fajnych crashtestów jest na UT.
  
 
Cytuję:

2007-02-20 11:47:47, AdS pisze:
Pod koniec jest nawet polski akcent...
CRASH TEST ŁADA OKA
Ktoś wie skad oni wzięli te "bały"?

I jest.
  
 
Efekty czołowego zderzenia Matiza z Samarą - jak dla mnie to lekka niespodzianka.
  
 
lekka niespodzianka? ja jestem wielce zdziwiony
  
 
sam kiedys chcialem kupic taka lade myslalem ze to bezpieczniejszy samochod a tu nie ma co zbierac
  
 
Kurcze, az sie wierzyc niechce ze Matiz tak ta Samare zmasakrowal
  
 
Matiz mimo, że wśród współczesnych samochodów uchodzi raczej za mało bezpieczny samochód, to jednak od takiej samary jest znacznie lepiej zaprojektowany pod względem bezpieczeństwa biernego. Samarki są lekkie i mają delikatną konstrukcję. Matiz ma już odpowiednio (komputerowo) zaprojektowaną przestrzeń pasażerską.
  
 
Chyba nie zauważyliście, że Matiz przyjął cios całą szerokością przodu, a Lada z przesunięciem - cała siła została przyjęta przez lewy przód.
  
 
Zauważyliśmy ale nie całkiem masz rację. Matiz też dostał lekko z boku, bo inaczej to by miał maskę symetrycznie, a nie na bok.
  
 
Koocie - Matiz przyjal uderzenie cala szerokoscia produ - maska po prostu stracila jeden zawias i zjechala na bok...
  
 
Chińszczyzna...


  
 
niczego innego spodziewać się nie można
  
 
Widze że niektórzy na forum nie bardzo rozróżniają, "niezniszczalności" samochodu od bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Co z tego że CV tak ładnie wychodzi z przyrżnięcia w ścianę, jak widać że energia nie jest pochłaniana (stopniowe zwalnianie/wyhamowanie przez zgniatanie odpowiednich stref z przodu). Nie w tym sęk żeby samochód był twardy i odbijał się od ściany jak piłka pingpongowa, ale w tym by wytracał energie przez kontrolowane strefy zgniotu i tu nasze Polonezy okazują się prawie doskonałe (ale głównie przy zderzeniu przodem). Gdy oprócz przodu auta gnie się też wnętrze przeznaczone dla ludzi, to wychodzi na jaw poważny feler konstrukcji. Polonez jest dużo lepszy niż chcieli by zawistni!

BTW n/t wcześniej wsponianego matiza też słyszałem wiele dobrego, a ponoć kontrukcję tą zaprojektował FIAT.




[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2007-09-01 19:39:48 ]
  
 
Po kolei:

Chodziło mi tylko o to, że 2CV jest zadziwiająco bezpieczny jak na konstrukcję z lat 40. Przy ograniczonej prędkości pasażerowie mają w nim jednak jakieś szanse, bo autko się nie zgniata na harmonijkę.

W takiej zdawało by się sporo nowocześniejszej Skodzie S-100 strefa zgniotu kończy się gdzieś za kolanami kierowcy co widać na zdjęciu: (To właśnie przez tę fotografię zdecydowałem o pozbyciu się mojej Skody.)



Według opisu w instrukcji elementami znacznie usztywniającymi przód samochodu i sprawiającymi, że jest sporo bezpieczniejszy są koło zapasowe i zbiornik paliwa (!)


Matiza nie projektował FIAT - Lucciola czyli prototyp Matiza z dwojgiem drzwi był autem wystawionym w konkursie na wariacje na temat CC, a zaprojektowany został w Ital Design.