Bezpieczeństwo bierne Poloneza i innych samochodów - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hehe to jeszcze nie to. CV ładnie wygląda po crashtescie, ale manekin(człowiek) nadziewa się czołem na nabę kierownicy. Lub rozpłaszcza się na desce rozdzielczej. Żeby było bezpiecznie, auto powinno mieć:

a) solidną masę
b) buforowanie (obszerne strefy zgniotu)
c) sztywną klatkę bezpieczeństwa, możliwie odporną na zgnioty przestrzeń osobową.
d) dodatkowe zabezpieczenia (mni dzieloną kolumnę kierownicy i setki innych)

CV zatrzymuje się nagle na twardej ramie, nie daje wielkich szans na przeżycie (jak inne przedpotopowe konstrucje, gdzie bezpieczeństwo jest wyłącznie dziełem przypadku, a nie zamiarem konruujących je inżynierów).

Sama miekka kierownica znana z modelu caro, to w stosunku do starej polonezowskiej kierownicy, istotny szczegół który ratuje życie, a który jest elementem strategii bezpieczeństwa.

[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2007-09-02 00:49:33 ]
  
 
"Chińszczyzna" na filmie - zwłaszcza z góry wygląda porażajaco.

Kolejne auto z ChRL

Test nowej Łady

- I na koniec coś optymistycznego - Mercedes 123 - jak widać już w koncu lat 70 można było zrobić bezpieczne auto i nie jest to jakiś szczególny problem.
  
 

A to chyba niekwestionowany zwycięzca w kategorii: chińska gilotyna na kołach click..

Nie wsiadać do tego gówna nawet na chwilę..

[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2007-09-03 16:12:07 ]
  
 
Pomyślałem, że tu przeniosę dyskusję z "Nudy". Najpierw fotki:




Cytat:
2007-09-14 18:05:22, danielewicz pisze:
(...) Jerry, tiktak jest na tyle mięki, że po czymś takim nadaje się jedynie na śmietnik... (...)



Jak patrzę na tę fotki to widzę, że on nie tyle jest "miękki" co źle ewidentnie skonstruowany. Popatrzcie - przód ma prawie nie zgnieciony - mógłby się spokojnie zgnieść jeszcze ze 20cm, błotnik zamiast amortyzować to się po prostu oderwał. Podłużnice z przodu są za sztywne i się nie zgniotły, za to próg jest za miękki i nie wytrzymał.
  
 
Siódmy zarejestrowany po 1.5.2000 w powiecie wołomińskim samochód...
Szkoda go.
  
 
A jak w testach wyglądają oryginały chińskich podróbek?? Ktoś wie??
  
 
Tutaj kilka ekstremalnych crashtestów nie tylko aut ale przedostatnie auto wychodzi gorzej jak maluch. Szok totalny.

http://www.youtube.com/watch?v=rUvL0JLQhqE
  
 
to chinskie gowno o nazwie amulet to kopia seata toledo w starej budzie. ciekawe jak on wypadl w c/t
  
 
Cytat:
2007-09-20 14:52:15, el_comendanto pisze:
to chinskie gowno o nazwie amulet to kopia seata toledo w starej budzie. ciekawe jak on wypadl w c/t



trzeba mieć amulet, żeby przeżyć.

http://www.youtube.com/watch?v=5kQGAK550LE
  
 
oto co mi się przytrafiło:
http://iledzisiaj.pl/index.php/112-radzyn/3209-bialka-trzy-samochody-uszkodzone-dwie-osoby-w-szpitalu.html
jechałem z żoną. w szpitalu wykonano tomografię- nic nam się nie połamało ani nie pękło. żona została na obserwację a mnie córka przywiozła do domu jeszcze tego samego dnia. żonę wypuszczono po dwóch dniach. jesteśmy posiniaczeni od pasów i trochę mięśnie nam się ponaciągały. mnie poza tym boli lewe kolano- pewnie uderzyłem w obudowę kolumny kierowniczej. kierowca ciężarówki MAN nie hamował w ogóle. tłumaczył że nie świeciły światła stop w polonezie i nie widział że samochody stoją. moje drzwi dały się otworzyć, wyszedłem o własnych siłach, instalacja gazowa nie wypuściła ani kropli gazu- butla wytrzymała uderzenie- nie ma nawet wgniecenia. przepraszam, to miało być w innym temacie.

[ wiadomość edytowana przez: GaznikWrb dnia 2012-07-15 02:20:07 ]
  
 
Już jest we właściwym.
  
 
Trzeba przyznać, że polonez dał radę i uratował Wam życie. Jakbyście jechali jakimś nowocześnym brzdącem za 30-40 zl mogłoby nie być tak kolorowo.
Kup następnego Poldka
  
 
Śmiem wątpić:

Renault Modus vs Volvo 940

[ wiadomość edytowana przez: Bedzio dnia 2012-07-17 15:16:06 ]
  
 
Maluch twardszy od Modusa. I co z tego. Nadwozie wytrzyma ale przeciazenia przy sztywnych nadwoziach i tak zabija czlowieka. Wole miec 1,5 metra maski ktora wezmie na siebie sile i sie zlozy zmiejszajac przeciazania...

Smart
  
 
Maluch nie jest twardszy od Modusa. W tym Volvo człowiek prawdopodobnie prędzej zginął by sprasowany niż od obrażeń zadanych przez siły przeciążenia. Te półtora metra maski ma sens, przy przywaleniu w płaski mur jak ten smart niż zderzenie czołowe z jakimkolwiek nowszym kompaktem(no chyba że te półtorej metra maski jest w współczesnym samochodzie, wtedy może być ciekawie)


[ wiadomość edytowana przez: Bedzio dnia 2012-07-18 01:21:57 ]
  
 
Maluch w sensie smart
  
 
Z tego wynika, że Polonez zbudowany jest solidniej niż Volvo 940. Czyżby w porównaniu do 740 porobili oszczędności na konstrukcji?

Polonez na zdjęciach też dostał nie w cały przód i tył tylko w połówki.
  
 
Telewizja kłamie.
  
 
Przypomniało mi się, że już kiedyś ten (albo bardzo podobny) filmik z Volvo był na forum i żeśmy się wtedy zastanawiali czy mu nie uszkodzili czasem specjalnie podłużnicy żeby się nieładnie złożył lub czy nie wybrali specjalnie bardzo skorodowanego egzemplarza.
  
 
A mnie zawsze zastanawiało, czy konstrukcja nowych samochodów nie jest optymalizowana pod kątem testów.