"Pierdzenie" w radiu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miałem ten sam ból , robiłem to co chłopaki ci każą i nic nie pomogło , sprawa prosta wymieniłem świece zaplonowe na takie co mają rezystor , pierdzenie w radiu znikneło od razu . Oczywiście najpierw sprawdż inne sposoby a najważniejsze czy zaklocenia pochodzą z zapłonu czy może z kąd indziej.
  
 
Hmmm .. to jednak sie wypowiem w temacie, kto slucha jakiej stacji. ESKA jest the best of miedzy 7 rano a 9-ta rano. Naprawde !!! Jest na luzie kompletnym, a to rano sie przydaje przed praca. . Przynajmniej ja tak uwazam. Wawa mnie od dwoch lat delikatnie wkur ... Najlepsze info o pelnej godzinie ma 1 Program Polskiego Radia i Zetka. RMF troche smuci ostatnio. Trojka? Moze moze ..., ale za stary juz chyba jestem na 3-jke.

Przy okazji ... Chcialbym zamontowac dwa glosniki (na przod) do swojej Nivy (srednica 13 cm), czy mielibyscie jakies sugestie? Moj budzet na ich zakup, to kwota ponizej 100 zl.

Pozdrawiam,
Przemek
 
 
Hej,ja kupiłem dwa głośniki 16,5 cm, niskotonowe,nówki,alpharda za 100 zł.
W takiej cenie mozna kupic jakies philipsy 13 cm(ja zapłaciłem za takie ze 2-3 lata temu 110 zł w Eldomie,teraz też cos się pewnie by znalazło podobnego)
p.s. jakie radio masz?
pzdr Grzesiek
  
 
Hihihi ... nie mam jeszcze radia. widzialem dzisiaj ten chlam w Media Markt, to najtansze mialoby kosztowac ze 300 zl, ale ma te kolorowe klawiszki i wyswietlacze ... . Moze kupie uzywane na gieldzie w Slomczynie w ktoras niedziele, oby przed 18 czerwca => bo zona sie uparla, ze dobrze by bylo etc ... A mamy jechac w okolice Zakopanego w Boze Cialo, to troche daleko z Wawy.

Przy okazji zapytam, jak to zawsze to robie. Czy znacie moze jakies szlaki delikatnie off roadowe w poblizu Poronina, Nowego Targu, etc ... Pytam o tereny ponizej Zakopanego, bo i tak w TPN, to nie wjade, nigdy zreszta nie wjechalem na boazerii, a co mowiac juz o mojej Nivie. ... . Oj, przydalaby sie jakas informacja ...

Pozdrawiam,
Przemek
 
 
moim zdaniem nie masz podłaczonej masy do radia tylk ciagniesz ja przez antene a to daje takie efekty jak piszesz zastosuj oddzielna mase i powinno pomóc
  
 
No i pierdzenie ustało!!!!
Zalozylem nowa antene ale to niewiele pomoglo
Następnie zmajstrowalem filtr trzeciego rzędu typu pi (aproksymacja moja wlasna tzn kondensator na wejsciu 670nF, cewka jakies 150uH i kondensator na wyjsciu 2200uF). Pierdzenie ustalo prawie calkowicie, tzn na niektorych stacjach slychac je leciutko ale to nie przeszkadza.
Pozdrawiam
  
 
witam
jesli chodzi o zaklucenia to problem jest dosc zlozony :
jesli radio jest dobre markowe to probleemy z zakl. po zasilaniu raczej
nie wystepuja . po antenie rowniez ale czasem jest roznie .
1 przewody bezposrednio z akumulatora +bezpiecznik jak najblizej akumulatora oczywiscie spory przekroj kabla nie mniej niz 2.5mm2

2. dobra masa w miejscu mocowania anteny antena tylko do karoserji zadne uchwyciki i takie tam pierdoly najlepiej dach z tylu auta (daleko od silnika ) a jesli montujecie na blotniku lub na innym elemecie nadwozia sprawdzic rezystancje do masy kiedys mialem taki problem z klientem i okazalo sie ze blotnik niema masy

3 sprawny uklad zaplonowy swiece i kable bardzo wazne jest rowniez
umasienie pokrywy silnika np . plecionka miedziana z masy malucha

4. filltry przeciw zakluceniowe na alternat. cewce i innych silnikach (wycierraczki , dmuchawa itp) jak rowniez filtr na zasilaniu radia ale tylko w radiach na wage bo markowy sprzet taki filtr posiada choc czasem jest on na kablach i jak radio mamy z n-tej reki to moze byc on odciety

jezeli to nie pomaga to wina bedzie raczej w sprzecie grajacym a nie w aucie proponuje podlaczyc radio ktore gra w takim samym samochodzie bez problemu i sprawdzic jak u was sie zachowuje bo jak radio jest dupiato skonstruowane to mozecie sobie odklucac co chcecie i dowolnymi metodami a efekt koncowy to bedzie i tak wymiana radio na inne

pozdrawiam
Jurek
P.S.
jesli temat bardzo was interesuje to postaram sie cos znalesc w starych dokumetacjach zeskanuje i moze umiescimy na klubowej
  
 
witam.
ja mam podobny problem.
jak wlaczam radio to jest okey, po jakims czasie zaczyna grac ciszej, jak wlacze plytke to zaczyna grac ok po chwili zaczyna sie szumy w glosnikach. podlaczalem radiu u kumpla i gralo bez zarzutow. niektorzy mowia ze to wina podlaczenia radio pod wszystkie kable, radza podlaczyc bezposrednio pod akumulator, drudzy radza wstawic wiekszy akumulator.
co wy na to ?
pozdrawiam.
  
 
Jurek, mysle ze to dobry pomysl umiescic cos takiego na stronach klubu. U mnie pierdzi juz znacznie mniej po zastsowaniu tego filterka ale pierdzi nadal
  
 
A ja mam tak, że jak naciskam gaz to w radio słychac gwizd tym więcej im wiecej daję gazu !?
  
 
Cytat:
2003-07-19 22:55:15, drvampire pisze:
A ja mam tak, że jak naciskam gaz to w radio słychac gwizd tym więcej im wiecej daję gazu !?



u ciebie na 100% pomoze filtr przeciw zakloceniowy ok 20 zl w sklepie
pozdrawiam
Jurek


ps
postaram sie zeskanowac i zamiescic na stronie (jesli znajde chwile wolnego )
 
 
ponownie poruszam temacik.

wstawilem nowy akumulator 60 amperek wyskoczylem w trase bialystok --> augustow, bylo super, czysta barwa dzwieku. jednak po kilku dniach ponownie slysze pierdzenie w glosnikach, raz jest dobrze raz zle, radyjko wyladowala w ladnej kolegi, gra pieknie, wloze do swojej ladnej 7 i koniec , pierdzi ze czlowieka szlak trafia, wlacze radio to po kilku chwilach odczuwa sie spadek watów na cd pierdzi.
chyba bez montazu akumulator --> radio bezposrednio z bezpiecznikiem i kondensatorem sie nie obejdzie.

pozdrawiam.
  
 
ponownie o radiu, tym razem pytanie gdzie najlepiej zamontowac antene samochodowa, mam dosc nie malych rozmiarow antenke i w sumie ladnie pasuje na przodzie ale slyszalem ze im dalej silnika tym lepiej. dodatkowo zamontowany jest filtr przeciwzakloceniowy przy radiu.
pozdr.
  
 
Sevi o ile sie orientuje to prawda jest iz im dalej silnika tym lepiej mniej zaklucen u mnie w poprzednim aucie silnik zaklucal radio z wzorowa zacietoscia dopuki nieodizolowalem kabla i anteny od komory silnika nie wiem czy podobnie jest jak u ciebie bo u mnie nie pierdzialo tylko szedl lekki gwizd wiec przy duzych predkosciach mialo sie wrazenie sportowego silnika ale i tak z tego bajeru zrezygnowalem ;]
  
 
Sevi o ile sie orientuje to prawda jest iz im dalej silnika tym lepiej mniej zaklucen u mnie w poprzednim aucie silnik zaklucal radio z wzorowa zacietoscia dopuki nieodizolowalem kabla i anteny od komory silnika nie wiem czy podobnie jest jak u ciebie bo u mnie nie pierdzialo tylko szedl lekki gwizd wiec przy duzych predkosciach mialo sie wrazenie sportowego silnika ale i tak z tego bajeru zrezygnowalem ;]
  
 
Jesli miales gwizd to znaczy ze masa (ekran) kabla antenowego byl podlaczony i przy antenie i przy radiu. Powinien byc podlaczony tylko przy antenie.