Polonez EFI - rocznik 1987 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Świetna robota! Jestem ciekaw co powie na to hamownia,kiedyś mógłbyś zmierzyć moc i moment bo mody konkretne masz.
Swoją drogą czy pasek rozrządu nie chodzi za bardzo po stronie koła zamachowego? Wygląda to jakby chciał lada moment spaść
  
 
Jaka jest roznica w jezdzie pomiedzy silnikami, ktore montowałęś w tym Polonezie. Zakres modyfikacji podobny , wiec czym się lepiej jechało ??
  
 
No może na wiosnę jak to wszystko zacznie już całkiem normalnie jeździć to się wybiorę na dynoday - chłopaki z Tarnowskiego Tuning Klubu robią coś takiego raz na pół roku.

Krórym się lepiej jeździ - oczywiście że DOHC ale większym sentymentem darzę OHVkę - to co ona przeszła to szok.
  
 
No wreszcie projekt jeździ , padła mi jeszcze w międzyczasie pompa wody, więc nówka (160 zł z regaty100s) - z argentową byłaby znowu rzeźba więc dałem sobie spokój.
Jednym słowem skomentuję to auto "diabollo" - przyśpiesza niesamowicie powyżej 3500 , przy zmianie biegów żadnego zmulenia , pełny ciąg.
Z nowinek to mam złożną zwritnicę luzem i skompletowane wszystkie graty potrzebne do swapa na wentylowane hamulce. Zakupiłem chłodnicę oleju z Opla Calibry z wężami oraz mam w planie coś zrobić z tyłem - na pewno pójdą do skrócenia mocowania tylne resorów.
Myślę o stabilizatorze z tyłu (najlepiej kombii ale to towar deficytowy).
Ostatnio rodem z forum driftworks wywaliłem wszystko z tylnych drzwi - cały mechanizm opuszczania , wszystkie prowadnice oraz poszycie wewnętrzne drzwi - zysk ok 4-5 kg.Następny etap to wycięcie błotników z tyłu pod zderzakiem od caro do samych podłużnic i naspawanie blachy na równi z bagaznikiem.

Fotki wkrótce.



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-02-06 14:37:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-02-06 14:38:51 ]
  
 
Wczorajsza fotka silnika:



A tak wyglądają tylne dzwi po operacji odchudzania



A teraz fotki tego co czeka do zamocowania:








Więcej fotek wkrótce





[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-02-16 13:03:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-02-16 13:05:58 ]
  
 
z drzwi wywal parapet i dal poliwęglan na nity zamiast szyby. zresztą... chyba czytałeś wątek o odchudzaniu na ptk.
  
 
te hamulce mnie sie podobają,jak zamontujesz je to daj sprawozdanie jak to zamocowac i jak duża jest różnica w hamowaniu.
  
 
Cytat:
swiety93 pisze: przednie hamulce z łady (plany argenta)


Hej, nareszcie miałem chwilkę by to sprawdzić, Blubird ma 60.5mm tłoczki.
Pozdrawiam i gratulacje, autko na żywo dopiero robi wrażenie!
  
 
Dziś były testy poldka i powiem tak - hamulce hamują po prostu super - hamowanie ze 100-120 do 0 nie robią na nich żadnego wrażenia. Hydrorękaw działa wreszcie jak należy.
Teraz kolej na chłodnicę oleju ale to jest więcej zabawy bo trzeba atrapę zdemontować....
Udało mi się zakupić stabilizator z kombii , czekam na przesyłkę więc wkrótce montaż oraz obniżę zawias z tyłu.
Co do samych hampli - płyty mocujące pochodzą z lucasa, zaciski z reanulta megane (tłoczki fi4 , klocki, jarzma z fiata tempry na wentylach, piasty z starego typu układu hamulcowego (u mnie są z argenty ale tylko dlatego że są ok 0.5kg lżejsze na sztuce niż polonezowskie), tarcze z dowolnego fiata na 257 wentylach (poza cromą)
Co trzeba przerobić - dać podkładki ok 2mm grubości między płytę a jarzmo zacisku oraz dłuższe śruby mocujące zacisk do płyty - ja kupiłem o twardości 10.9.
Kilka osób tak jeździ i nie było problemów,
Fotki wkrótce

  
 
Obiecane fotki , niestety nie zrobiłem hampli.

Montaż chłodnicy oleju:




Oraz co się przytrafilo przednim lampom








[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-04-09 23:54:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-04-09 23:55:05 ]
  
 
kurcze zeby w fiacie bylo tyle miejsca na chlodniczke hehe efekt lamp zajebisty chlodniczka tez da rade respect
  
 
Dziś zamontowałem stabilizator z kombi z tyłu - ciekawe jak to będzie jeździć.
Kolejne modyfikacje to ITB z kawasaki gsxr 600, na razie czekam na przesyłkę.
Fotki wkrótce.
  
 
po założeniu staba musisz bardziej uważać. Zmieni się charakterystyka prowadzenia w zakrętach. z jednej strony trakcja o wiele się poprawia ale pojawienie się uslizgu tylnej osi jest o wiele gwałtowniejsze. Oczywiście po pewnym czasie jest to do opanowania.
  
 
Poprostu zaczyna chętniej chodzić bokami. Zawsze można troche korygować nadsterownosć zwężając tył i poszerzajac przód (w ramach5mm dystansików)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Od czwartku zacząłem walkę z ITB - na razie przyszły przepustniczki oraz obciołem kolektor z cromy 2.0.





  
 
Tak wygląda to wstępnie połączone z dodatkowo dociętym kolektorem z cromy:





I fuks - w miarę idealnie schodzą się kanały:


  
 
Nowe fotki po przymiarkach:





wyszły troszkę ciemne
  
 
Fotka motoru na ITB:







Pochwalą się , obie moje skarbonki :



[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-08-27 07:55:38 ]
  
 
Nooo inezłą wydumka ale tez musi duzo se spalic aby miec tego kopa...
Projekt jest fajny ale nikt oprocz ciebie niezna elektroniki lepiej. jestes najlepszy ze wszystkich elektronikow...
Trzymac wciuki bede za ciebie w kolejnych projektach , jezeli masz.....
  
 
Że dawno nic z aktualizacji nie było więc wklejam fotki z mikołajkowego superoesu :







[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2008-12-15 18:47:17 ]