Ford Escort FanKlub:forum klubowedołącz do klubuklubowiczesamochody
  

[Mk5] Kangurek na pełnym gazie ?

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2008-09-27 20:02:46

Witam.

Dzisiaj zdecydowałem się przycisnąć nieco mojego essiego i powiem szczerze że na kopa ale zaniepokoiła mnie jedna rzecz.

Już opisuję sytuację:

1.Ustawiam się na prostej równej drodze asfaltowej.
2.wciskam sprzęgło na maxa i wrzucam 1 bieg.
3.dodaję gazu na 3/4 i puszczam sprzęgło dodając gazu do maximum
4.mielone ;P

...i tu zaczyna się problem...

Pisk opon, szarpnięcie auta do przodu i w tym momencie zaczyna mi nim szarpać jakbym ruszał z dwójki. Obroty ok, prędkość rośnie tylko samochód skacze chwilkę i po chwili już jedzie płynnie.

Pomyślałem że to opony ale gdyby były zdarte za mocno to ślizgały by się po nawierzchni a on zachowywał się jakby tylo jakaś część przednich kół miała przyczepność a 3/4 koła nie miało przyczepności i dlatego szarpał ...

Co z tym fantem zrobić ??
2008-11-16 10:16
  
 
 2008-09-27 23:32:04

Masz juz dokladna wypowiedz na FCP.
2016-11-06 16:03
  
 
 2008-09-28 00:30:33

Tak zauważyłem właśnie wszedłem na to forum żeby ciebie zacytować z FCP ale widzę że nie muszę bo też tu jesteś zarejestrowany (co mnie nie dziwi ;P)

Jeśli ktoś jest ciekawy odpowiedzi na ten problem odsyłam do:

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=63804&p=481069#p481069

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
2008-11-16 10:16
  
 
 2008-09-28 00:32:51

Trzeba popracować nad lewą stopą
2013-09-13 14:35
  
 
 2008-09-28 00:35:05

Cytat:
2008-09-28 00:32:51, Wojo pisze:
Trzeba popracować nad lewą stopą



i prawą półkulą ( w sumie lewą też )

-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v, GP 1.9JTD+, 206 1.4
Jest: 335D E91
2021-04-19 15:38
  
 
 2008-09-28 00:47:04

Dokładnie

Mózg w tym miejscu jest bardzo potrzebny by pamiętać że zabawy nie wolno przenosić na ulicę... poza punktami i mandatem narażamy jeszcze postronne osoby.

Spoko chłopaki pamiętam o tym
2008-11-16 10:16
  
 
 2008-09-28 00:51:56

Są miejsca, jest czas, gdzie można pracować nad pracą stóp. Ale mózg musi zawsze pracować.
2013-09-13 14:35
  
 
 2008-09-28 01:20:29

a że pracuję na lotnisku to zawsze mogę potrenować

No i masz rację Wojo. Mózg musi pracować cały czas.
2008-11-16 10:16
  
 
 2008-09-28 01:40:08

Znalazłem odpowiedź ;P

Oczywiście jak tylko przeczytałem odpowiedź odechciało mi się spać wsiadłęm w samochód i pojechałem na pas startowy

A więc tak:

1) Wrzucamy 1 bieg i dodajemy gazu tak do ok 2 500 - 2 700 obr/min i puszczamy sprzęgło.
2) Kwestia wyczucia ale to tak około 0.5 sek trwa moment wskoczenia na 25km/h
3) Dajemy gaz do dechy i cieszymy się świetnym przyśpieszeniem ;P

Pamiętajcie tylko o zredukowaniu biegu przed barierą 6 500 obr/min bo odetnie wam dopływ paliwa i załączy jak obroty spadną do 800

Z tego co zauważyłem to Ford Escort 1.8 16v DOHC EFI 105KM przyśpiesza od 0 - 100km/h w ok. 8.5 - 9 sek

Życzę miłych wrażeń
2008-11-16 10:16
  
 
 2008-09-28 07:26:56

Cytat:
2008-09-28 01:40:08, snky1987 pisze:
Z tego co zauważyłem to Ford Escort 1.8 16v DOHC EFI 105KM przyśpiesza od 0 - 100km/h w ok. 8.5 - 9 sek



Źle zauwazyłeś

A ja jak chcę robić takie rzeczy to ruszam z 4,5-5tys obr/min

-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v, GP 1.9JTD+, 206 1.4
Jest: 335D E91
2021-04-19 15:38
  
 
 2008-09-28 11:23:03

No tak bynajmniej wynikało ze stopera ;P a wątpię żeby się pomylił o więcej niż 0.5 sek ;P

Dzisiaj spróbuję ruszyć z 5 000orb/min ale z tego co zauważyłem ostatnio to zrobi mi kangurka i tyle z tego będzie. Może jakbym miał z przodu zawieszenie od RS-a to coś by się zmieniło ale na razie muszę sobie dawać radę tak jak jest
2008-11-16 10:16
  
 
 2008-09-28 11:35:41

Cytat:
2008-09-28 01:40:08, snky1987 pisze:
Pamiętajcie tylko o zredukowaniu biegu przed barierą 6 500 obr/min bo odetnie wam dopływ paliwa i załączy jak obroty spadną do 800 Z tego co zauważyłem to Ford Escort 1.8 16v DOHC EFI 105KM przyśpiesza od 0 - 100km/h w ok. 8.5 - 9 sek Życzę miłych wrażeń



doplyw paliwa zostanie wznowiony jak obroty spadna ciut ponizej maksymalnych.. co do przyspieszenia to zgadzam sie z Jezem zle zauwazyles.. mierzenie stoperem w zadnym wypadku nie jest miarodajne. a tego kangura to masz tylko jak ruszasz z miejsca? czy np jak jedzie spokojnie na jedynce np 20km/h i wcisniesz gaz do podlogi to tez Ci tak szarpie?



[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-28 11:38:19 ]
2012-02-03 14:40
  
 
 2008-09-28 12:14:09

nie jak jadę spokojnie to nie szarpie ale wiesz ;P na 1/4 mili nie startuje się z rozbiegu tylko z miejsca ;P Dlatego zacząłem trenować starty z miejsca i jak wciśniemy 2 500obr/min to on ładnie z lekkim piskiem wskakuje na 20km/h a po chwili wciska się gaz na maksa i leci jak szalony

A co do odcinania paliwa to zasugerowałem się instrukcją do Escorta ;P jeszcze nigdy mi nie odcięło dopływu paliwa

Ps. proszę jeszcze o jedno. Skoro sądzicie że nie mam racji to zapewne jej nie mam nie będę się upierał ale czy ktoś może mi napisać jakie escort ma przyśpieszenie 0 - 100km/h ?? tylko błagam nie piszcie mi danych podawanych przez producenta... oni kłamią wiecie ...marketing

Z góry dzięki ;P
2008-11-16 10:16
  
 
 2008-09-28 12:34:15

Cytat:
2008-09-28 12:14:09, snky1987 pisze:
nie jak jadę spokojnie to nie szarpie ale wiesz ;P na 1/4 mili nie startuje się z rozbiegu tylko z miejsca ;P Dlatego zacząłem trenować starty z miejsca i jak wciśniemy 2 500obr/min to on ładnie z lekkim piskiem wskakuje na 20km/h a po chwili wciska się gaz na maksa i leci jak szalony A co do odcinania paliwa to zasugerowałem się instrukcją do Escorta ;P jeszcze nigdy mi nie odcięło dopływu paliwa Ps. proszę jeszcze o jedno. Skoro sądzicie że nie mam racji to zapewne jej nie mam nie będę się upierał ale czy ktoś może mi napisać jakie escort ma przyśpieszenie 0 - 100km/h ?? tylko błagam nie piszcie mi danych podawanych przez producenta... oni kłamią wiecie ...marketing Z góry dzięki ;P



no to trenuj co do przyspieszenia to zalezy od wielu rzeczy, w jakim stanie masz silnik, jakie koła, jak stan elektroniki czy pompy paliwa i tak dalej, ale biorąc pod uwagę ten silnik i rocznik Twojego auta to pewnie cos ok 11 sekund bedzie. ale moze byc roznie, to zalezy od 100 czynnikow w przypadku tak wiekowego auta, takze musialbys sprawdzic. Tylko nie g-techem bo to jak stoper jest, ale np racelogic'iem.

[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-28 12:35:35 ]
2012-02-03 14:40