Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-12-09 22:16:15 Teraz są dwa |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-12-10 12:43:14 bosski! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2008-12-10 12:51:39 Może i boski, ale ma jakieś dziwne rejestracje... |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2008-12-10 23:09:12
Coś w tym jest na rzeczy |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2009-06-09 10:56:52 Znów trochę techniki
Po kilku tysiacach panewki się dotarły i są głośniejsze niż zaraz po zmontowaniu. Rozrządu cały czas nie słychać, znaczek zapłonu na stroboskopie zachowuje się przewidywalnie, ciśnienie cały czas porządne – 4,5 na wyższych prawie 1bar na wolnych. Walczę z dziurą w obrotach – na trasie z Gdańska po rajdzie włożyłem 2 druciki wyciągnięte z przewodu w dyszę powietrza i rurkę emulsyjną 1 przelotu. Wzbogaciło to delikatnie układ i przyśpieszane z muskaniem pedału gazu okazało się możliwe. Efekt – niższe spalanie. Do GD było 8,54l zaś w powrotnej 8,23l.A mam wrażenie, że cisnęliśmy mocniej (przelotowa ok. 120). Próba z dyszą wolnych obrotów 100 na I przelot nie dała rezultatów poza niestabilnymi obrotami. A dziura jak byłą tak jest. Czyli raczej trzeba wzbogacać główny układ. No i nadszedł czas przerejestrowania. Odłożone numery WJ 79125. Czekałem na nie dwa lata. Niestety musiałem zdjąć śliczne „czarne” zrobione przez JackaS - PGO. Blacha obrzydliwa ale numer ładny. Szukam na allegro naklejki PL z flagą na tablicę – zamiast tych obleśnych gwiazdek. Fiacik przeszedł przy okazji przegląd. Z marszu. Przestawiono tylko światła i mam za bogatą mieszankę na wolnych. Z prac przeprowadzonych/planowanych: • Remont przedniego zawiasu – przeguby, gumy staba i drążków, tulejki wahaczy. Przy okazji zamknąłem profil wahacza – obstawanie blachą 3mm • Zaprawki na ogniskach korozji. Dorobiłem lakier. Szukam areografu. • Oczyszczenie i ocynkowanie hebli z łady. Kupiłem klocki ferodo – 28 zł. Smiech na sali! Jeszcze do kupienia tarcze. Niedługo montaż. Przednei prawie nowe tarcze Brembo pójdą na tył i ręczny wreszcie zacznie działać. Bo są tam wciąż niehamujace oryginalne. • Zdobyłem przekładnie kierowniczą – chodzi lekko i bez luzów. Po jej montażu ustawienie geometrii ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2009-06-09 11:05:43 Dziurę w obrotach to (o ile dobrze pamiętam) kasuje się dając podkładkę pod rurki emulsyjne tak aby po ich wkręceniu otwory były w poprzek.
[ wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2009-06-09 11:06:34 ] |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2009-06-09 11:32:10 Załóż do pierwszego przelotu emulsje F30 |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2009-06-09 12:09:45
Zadnych wiejskich tuningow prosze ;P Pozdrawiam Adamus |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2009-06-09 12:41:32 Na obu są F30 skierowane otworkami poza przelot. Znam "Usprawnienia" ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
menzuramenzura FIAAB Łódź | 2009-06-09 14:49:12 Dysza paliwka wolnych obrotów 100 w pierwszym przelocie nie skasuje ci dziury, ale to już zauwazyłeś. f30 w Iszym przelocie i nadal masz dziurę? Jesli nie założyłeś jeszcze, to załóż dyszę powietrza 200, a przedtem główną na Iszym przelocie 120 lub 125. A może masz gardziel 26 na Iszym przelocie? Zobacz, czy jak lekko dodajesz gazu przesuwa się dźwigienka od podciśnieniowego wyprzedzenia w aparacie zapłonu.
Być może jeszcze przepustnica względem otworków przejściowych jest źle ustawiona. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2009-06-10 09:10:14 F30 seryjnie na obu. Powietrze zmniejszyłem z 220 na 200, główna nie pamiętam jaka jest - ale seria (120lub125). Gardziel wykluczona. Nawet na gardzieli 23 problem występuje.
Reg. podciśn działa. Moze faktycznie cośjest z układem przejsciowym? Ale dziura była i przed czyszczeniem gaźnika i po ultradźwiękach, na aparatach od 115c, AB i CB. Założę drugi gaźnior i zobacze jak będzie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2009-06-10 09:10:39 ] |
menzuramenzura FIAAB Łódź | 2009-06-10 22:34:11 No to jeszcze może w ferworze walki za nisko pływak ustawiłeś, albo powietrze lewe bierze, np poprzez zawór w kolektorze ssącym, albo jakiś mega paproch jest w układzie przejściowym.
Pechowy ten gaźnik, z mojego doświadczenia fiatowe gaźniki były mniej wrażliwe na dziurę niż bublowate z poloneza. Ale cóż, gud lak. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2009-06-11 02:45:13 Pisząc "dziura w obrotach" masz na myśli szarpanie zaraz powyżej wolnych obrotów? Jeśli tak to u mnie ono było spowodowane luzami na osi przepustnicy. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2009-06-11 20:25:32 Trudności aby sie wygrzebać z np 2000. Turlam się i lekko muskam gaz aby turlać sie Ciut szybciej. Slyszę BUUU. Trzeba depnąć pełny ruch pedału odpuścić i jedzie normalnie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
menzuramenzura FIAAB Łódź | 2009-06-11 22:03:37 Oo, Grzech dobrze napisał, zobacz jeszcze luz na ośce. Może tamtędy bierze trochę powietrza, albo ośka z przepustnicą układa się "nie tak" względem otworków przejściowych przy dodawaniu gazu. |