Elktryczne szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie jak wyglada sprawa z eleltrycznymi szybkami jak mam taki silniczek sam domysle sie ktory kabelek jest do czego wystarczy do niego podlaczyc plus u i mase pewnie dwie masy lub jak to dziala zeby opuszczalo lub dzwigalo na jakiej zasadzie guzik dwu funkcyjny

czy tam sa jakies krancowki montowane czy jak to dziala ze jak szybka sie zamknie to wiecej silniczek nie ciagnie ?


dzieki
  
 
Oj całkiem inaczej niż myślisz. Podnoszenie i opuszczanie realizowane jest na zasadzie zmiany biegunowości. Konstrukcja włącznika zapewnia zamienianie plusa z minusem dlatego wystarczą dwa przewody. Za krańcówkę robi bezpiecznik, tzn jak przesadzisz z otwieraniem/zamykaniem to się spali. A tak poważnie to w samochodach klasy Escort nie ma czegoś takiego, czyli gdyby nie bezpiecznik to w najgorszym przypadku spaliłbyś silnik mechanizmu podnoszenia szyb.
  
 
Aleś mmmat zamotał to swoją wypowiedź!
Silnik podnośnika szyb ma dwa przewody, jak na każdy grzeczny silnik przystało. I jak przystało na każdy grzeczny silnik, po zmianie biegunowości, kręci on w dwie strony. Nie ma on żadnego połączenia elektrycznego ze swoją obudową.
A przyciski sterują silnikiem w ten sposób, że nie naciśnięte, zwierają oba wyprowadzenia silnika do masy. Daje to dodatkowy moment hamujący silnika. A po naciśnięciu przycisku na jednym z dwóch przycisków pojawia sie plus i silnik kręci w prawo lub w lewo.
Sterownie można zrobić bezpośrednio na wyłącznikach lub dla chcących na przekaźnikach (ma to tą zaletę, ze można sobie dorobić do tego jakąś elektronikę, np czujnik przeciążeniowy, czyli zabezpieczenie przed zblokowaniem silnika i jego spaleniem).
  
 
czyli jak mam sterownik w boczku drzwi to doprowadzam do niego tylko plus i minus i od niego do każdej z szyb ciągne dwie żyły ?
  
 
Cytat:
2007-12-27 00:16:40, mmmmat pisze:
czyli jak mam sterownik w boczku drzwi to doprowadzam do niego tylko plus i minus i od niego do każdej z szyb ciągne dwie żyły ?



Włącznik sterownia szyb (7 pinowy) podłączasz następująco:

1 - do silnika szyby na wejście 2 (kabel zielony)
2 - zasilanie do bezpiecznika F18 (30A)
3, 4, 6 - uziemienie
5 - podświetlenie włącznika
7 - do silnika szyby na wejście 1 (kabel niebieski)
Jeśli montujesz go w drzwiach to musisz przejść z przewodami przez wiązkę drzwiową, czyli trochę zabawy Cię czeka
  
 
Jakby ktoś pytał to mam wiązkę od drzwi do drzwi wenątrz auta pod szyby i centralny z tym ze w jednym miejscu łączona ale działa(z samochodu po dzwonie)
  
 
czyli do silnika idzie jeden kabel dwu zylowy tylko tak
  
 
Cytat:
2007-12-27 12:08:08, mmmmat pisze:
czyli do silnika idzie jeden kabel dwu zylowy tylko tak


tak
  
 
a moze sie orientujecie skad najlepiej i najwygodniej brac do tylnich silniczkow prad bo przod to mozna przez slupki ale tyl jedynie chyba poprzez progi dolne a potem slupek
  
 
Cytat:
2007-12-27 15:58:54, mmmmat pisze:
a moze sie orientujecie skad najlepiej i najwygodniej brac do tylnich silniczkow prad bo przod to mozna przez slupki ale tyl jedynie chyba poprzez progi dolne a potem slupek



dokładnie tak mam pociągnięte do tylnych szyb
  
 
Escorty miały tylne szybki na elektryce? Nie spotkałem!
Proszę, proszę - człowiek się całe życie uczy...
Ma ktoś może fotki jak to wygląda i gdzie są przyciski?