Tomek2107 - Lada 2107 1,5 86" - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak, nadal mam z tyłu amortyzatory od Żuka niezmiennie od 5 lat. Z zawiasem wszystko gra , jeździ się dobrze. Uważam że mam dobry KJS'owo- rallysprintowy setup
  
 
Dzisiaj przywiozłem mój nowy nabytek...





Silnik został wyprodukowany w 1997 r. został wyjęty ponieważ jego miejsce zastąpiła jednostka diesla z Forda (widziałem na własne oczy, bez ściemy). Niva jeździła tylko po lesie więc przebieg jest symboliczny. Motor zakupiony jest od starszego Pana ~70 lat (pierwszego właściciela).
Cena... tyle ile kosztuje rower górski w markecie

[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2010-12-12 18:47:55 ]
  
 
To sie nazywa szczescie
  
 
W końcu udało się dokładniej ustalić co to za silnik (ten nowo nabyty) na bloku widnieje 212142 a pod spodem symbol S czyli:
-wtrysk jednopunktowy Bosch - EURO III
-1690 cm3
-82x80
-129,5 NM 3600obr/min
-80,9 KM
Do tego katalizator, egr, sonda i inne pierdoły
Kilka fotek po wstępnym umyciu:







Dodam tylko, że silnik nie był brudny od oleju i innych płynów. Stał przez jakiś czas w jakiejś stodole.
  
 
Ja tam widzę zwykły gaźnik. To nie jest 1.7i
  
 
Cytat:
2011-01-15 09:46:56, janisz pisze:
Ja tam widzę zwykły gaźnik. To nie jest 1.7i


Taki zwykly gaznik sie nazywa monowtrysk
  
 
Swoją drogą widziałem samochód z którego został wyjęty. Na klapie z tyłu jest 1.7i ,więc po cholerę montowaliby takie oznaczenie...
później wkleję linki do stron na których jest dokładne oznaczenie silnika i wszelkie informacje.
  
 
Wg mnie to zwykłe 1.5 Brachol miał 2107 1.7i i wiem jak wygląda. Ew może to coś ma pojemność 1.7 ale cały osprzęt jest od gaźnikowej. No sam zobacz - mechaniczna pompka, aparat zapłonowy? Tego nie ma wtryskowiec. No i gaźnik chyba od samarki tu jest. 5KM musisz niestety odjąć
  
 
Wiedząc że to 1500 nie kupiłbym go, co więcej nawet za darmo bym go nie wziął i nie jechałbym w jedną stronę prawie 200 km żeby go mieć. Jak byk ma na bloku wybite 212142 (dwie końcowe cyfry są ledwie widoczne) a to oznacza że motor pochodzi z Nivy i ma poj. 1.7 . Co więcej jest to wtrysk jednopunktowy, w aucie z którego został wymontowany nadal jest komputer sterujący (pod siedzeniem). Z tego co widzę pomyliło się Tobie z wielopunktem który faktycznie nie posiada aparatu, ma elektryczną pompkę paliwa, inny dolot, przepływomierz itd. Mój silnik jest z 97 r. i takich rzeczy nie posiada. Przykładowe zdjęcie:

Brakuje mi tego przewodu z wtyczkami łączącego moduł zapłonowy z aparatem zapłonowym mam nadzieję, że uda mi się coś takiego dokupić ::

Ponadto jeszcze dwa przydatne linki dla niedowiarków:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=18561&c=64&f=35
http://translate.google.pl/translate?js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=ru&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fbronto-psa.ru%2Fbroneavtomobili%2Flada-bronto-212142-fors-k.html&act=url


[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2011-01-15 22:55:59 ]
  
 
Cytat:
2011-01-15 21:56:56, janisz pisze:
Wg mnie to zwykłe 1.5 Brachol miał 2107 1.7i i wiem jak wygląda. Ew może to coś ma pojemność 1.7 ale cały osprzęt jest od gaźnikowej. No sam zobacz - mechaniczna pompka, aparat zapłonowy? Tego nie ma wtryskowiec. No i gaźnik chyba od samarki tu jest. 5KM musisz niestety odjąć


Wiec tak: jest to 1,7i, ale monowtrysk (nie 1,7MPI). 1,7 mono na kolektorze wydechowym ma jakiś zawór i otwór w dwururce na sonde, kolektor dolotowy jest inny (równe długości rury dolotowej) i t.d.
Aparat zaplonowy ma na przykład citroen, renault, ford i kazdy jest na pelnym wtrysku
  
 
Stawiam każde pieniądze że to gaźnik i jeśli jest inaczej to już nigdy nic nie napisze na tym forum. Moze i blok z głowicą jest od wtryskowca (choć dekiel pod kołem pasowym nie bo nie ma czujnika położenia) ale osprzęt to gaźnior. Czy monowtrysk czy wielopunkt nie posiadały aparatu zapłonowego i mechanicznej pompki. Brat miał 1.7i na monowtrysku, remontowałem ten silnik i wiem jak to wygląda. Tu ile kabelków idzie pod puche na filtr? Jeden to elektrozaworu pewnie? Jakbyś miał wtrysk byłoby ich troszke więcej.
  
 
a co to za problem sciagnac puszke filtra i zagladnac do gardzieli? wszystko bedzie jasne...
  
 
na wtryskumono GM byla pompa 1 barowa elektryczna i zaplon elektroniczny na 2 biegunowych cewkach !!! tak aby szybko stwierdzić . jak jest pompa mechaniczna w bloku to napewno jest gaźnik !!!
  
 
Ja juz powiem inaczej, co za roznica? Gaznik, wtrysk, jak i tak najwazniejszy jest blok z glowica, a napewno tu jest 1,7 i zawsze z niego bedzie wiecej mocy niz z kazdego ladowskiego silnika mniejszej pojemnosci. Jak nie mam racji,to prosze mnie poprawic.
  
 
Zakończe tą niepotrzebną dyskusję nie ważne czy to gaźnik czy wtrysk skoro i tak idzie do wywalenia... Ważne jest to, że ma pojemność 1.7. Do tego dojdą gaźniki itd.
  
 
a ja powiem tak
co By to nie było.
1.6 , 1.7 bankowo siedzi na tym gaznik solexa montowany w 88 roku do silników klasyka w 2107 na silniki 1300. nie spotkalem sie nigdzie indziej procz samary i 2107 z tego roku z tymi gaznikami reszta miala montowane webery. dziwi mnie pompka mechaniczna paliwa jaki by to wtrysk nie byl pompka powinna byc elektryczna, badz jaki wtrysk musi miec elektryczna pompke. a jezeli sie nie mysle w takim raznie nie powinno byc wyjscia na pompke mechaniczna ale moze sie dziwie.
podsumowujac ktos sie bawil silnikiem, szukal rozwiazania dla jakiegos problemu, a ja zycze udanych modów i tęgich godzin pracy silnika
  
 
Się robi...













[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2011-03-12 21:17:57 ]
  
 
Się zrobi(ło):

Zawory dotarte (rozpięte nie przepuszczają płynu).
Kanały ssące: 30->36 mm
Kanały wydechowe 28->32 mm
Zawory póki co seryjne (brak wystarczającej ilości $)






  
 






Felga nie jest w takim kolorze (to tylko photoshop).

A tak będzie wygladac (bez naklejek oczywiscie)


(photoshop) , felgi już upatrzone i niedługo się pojawią
Inspirowane malowaniem jakie kiedyś miał Balatonyi Árpád



Ciąg dalszy nastąpi


[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2011-06-08 00:52:21 ]
  
 
I kolejne newsy... niepokojące metaliczne stuki/szorowanie metalu o metal dochodzące z silnika/skrzyni biegów zostały zlokalizowane:

Na to miejsce przyszedł zapasowy docisk ze starego motoru (pewny który nie jedno już przeszedł ).
Przy okazji skrzynia się wykąpała:

Na początku czerwca przyszedł również filterek Pipercross'a:


Wszystkim ścigantom KJS'owym/Rallysprintowym itp. polecam oponki Yokohama A539 :

W końcu auto się pomalowało trochę:


W niedzielę wystartowałem w III Rallysprincie z cyklu Samochodowych Mistrzostw Stargardu [Szczecińskiego ]:


Filmy:
http://www.youtube.com/watch?v=u798UPZVhTw
http://www.youtube.com/watch?v=ztSupsjDe38&feature=related
On-board w jakości HD: http://www.youtube.com/watch?v=uxgI2C2kcgY&feature=related

Ponadto auto dostało nowy napęd aparatu zapłonowego,pompy paliwowej, pompy oleju + tulejki, panewki (nabijane w blok) wchodzące w skład tego napędu, nową uszczelkę miski oleju (po przeklepaniu miski w końcu się to uszczelniło ), nową oliwę Castrol (wiem wiem, fajerwerki to nie są, ale jak za darmo to wlałem) docelowo będzie jakaś "grubsza" oliwa która lepiej zniesie wysoką temperaturę.

Kolejne mody zapowiadają się następująco:
-Chłodnica z Nivy
-chłodnica oleju
-przełożenie 4,44,szpera,skrzynia z Rosji (mam nadzieję)
-poszerzki od VFTS ::
-Bile na przód
-4 amory na tył
-plastikowe pokrywy i szyby

A co dalej zobaczymy jak będzie z $ bo narazie jestem bankrutem do kwadratu
... aaa w sobotę byłem na wadze 930 kg hmm schudniemy i będzie 8 z przodu




[ wiadomość edytowana przez: Tomek2107 dnia 2011-07-07 16:12:06 ]