Kody bledow by urzadzonko z allegro cz. II

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem ze kilka osob kupilo ten tester diagnostyczny o ktorym byl watek tutaj
Po dojsciu juz gdzie sie go prawidlowo podlacza zgodnie z poprzednim tematem, teraz mam inne pytanko...
Mianowicie jak sie z tym testerem obchodzic... czy testow dokonuje sie na wylaczonym silniku tylko na zapalonych kontrolkach, czy moze na wlaczonym silniku, czy tez w koncu co wydaje mi sie bardziej prawdopodobne trzeba podlaczyc tester, przekrecic kluczyk na lampki i kiedy wyskakuje komunikat bledu nr 10 trzeba odpalic silnik, a nastepnie dodac gazu zeby obroty siegnely powyzej 2,5 tys obrotow?

Kwestia jest taka ze na wlaczonym silniku i na wylaczonym pokazuje mi zupelnie inne bledy

taka kombinacje uzyskalem na wylaczonym silniku:
10, 111, 111, 10, 122, 124, 125, 122, 124, 125, 10, 521, 521

a taka na wlaczonym:
10, 111, 20, 10, 116, 173, 538, 116, 173, 538


Dodam ze wymienilem wlasnie czujnik przepustnicy... wiec nie wiem dlaczego pokazuje blad tego czujnika (jest mala szansa ze kupilem zdupiony... ale mam nadzieje ufajac sprzedawcy ze nie

Czy komputer trzeba resetowac poprzez odlaczenie akumulatora bo inaczej pamieta wszystkie ostatanie bledy?


Odlaczylem aktualnie akumulator za pare min pojde zrobic test ponownie..

Interesuje mnie rowniez blad 538 na wlaczonym silniku - oznacza on wg instrukcji dolaczonej do urzadzenia "blad operatora podczas autotestu" - czegos nie zrobilem, ale czego? (ruszalem kierownica i dodawalem gazu powyzej 2,5 tys, jeszcze jakas czynnosc nalezy wykonywac podczas testow?)
  
 
Jeszcze jedna kwestia, bo sugerujac sie tym co opisane tutaj

Cytat:
Test przy działającym silniku:
[...]

- teraz sprawdzić ustawienie zapłonu i regulator biegu jałowego.

[...]



Co oznacza sprawdzic ustawienie zaplonu i biegu jalowego?


[ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2007-10-09 14:27:47 ]
  
 
Poprawka, po restarcie komputera i rozgrzaniu silnika (bo wczesniejsze testy byly na zimnym, niedogrzanym)

Na wlaczonym zaplonie jest tak:
10, 111, 111, 10, 111, 111

Na wlaczonym silniku jest cos w tym klimacie (kurcze skasowalem i nie spisalem z testera:
10, 20, 10, 538
  
 
Cytat:
2007-10-09 14:26:52, _Maly_ pisze:
Jeszcze jedna kwestia, bo sugerujac sie tym co opisane tutaj Co oznacza sprawdzic ustawienie zaplonu i biegu jalowego? [ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2007-10-09 14:27:47 ]

sprawdzenie ustawienia zapłonu to jest jakiś błąd lub czujnik położenia wału masz rąbnięty bo w tym silniku zapłonu się nie ustawia ,a bieg jałowy to coś z silnikiem krokowym
  
 
mnie nurtuje jedno - bląd nr.10, a mianowicie jak można (może coś ) zmierzyć ciśnienie nie ruszając w tym wypadku tłoków nie robiąc sprężania, jak można zmierzyć prędkość pieszego gdy pieszy stoi , nie rozumiem przecież to zwykłe prawa fizyki albo ten tester
P.S.
Sam mam ten tester i ten błąd nr.10 jest upierdliwy!!!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2007-10-09 19:02:41, miskalec pisze:
mnie nurtuje jedno - bląd nr.10, a mianowicie jak można (może coś ) zmierzyć ciśnienie nie ruszając w tym wypadku tłoków nie robiąc sprężania, jak można zmierzyć prędkość pieszego gdy pieszy stoi , nie rozumiem przecież to zwykłe prawa fizyki albo ten tester P.S. Sam mam ten tester i ten błąd nr.10 jest upierdliwy!!!!!!!!!!!!



Tym bledem nr 10 sie tak do konca nie przejmuje, bo ten blad to rowniez rozpoczecie testu dudnienia

"Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę." wiec mozliwe ze na testerze wyskakuje on aby dodac wlasnie gazu na odpalonym silniku.
  
 
Cytat:
2007-10-09 15:37:53, cinus pisze:
sprawdzenie ustawienia zapłonu to jest jakiś błąd lub czujnik położenia wału masz rąbnięty bo w tym silniku zapłonu się nie ustawia ,a bieg jałowy to coś z silnikiem krokowym



Chyba sie nie zrozumielismy ja pytalem co to jest ustawienie zaplonu bo w instrukcji na tej stronie jest napisane aby to zrobic podczas testu

Cytat:
Test przy działającym silniku:
-Przed rozpoczęciem testu silnika należy upewnić się czy temperatura chłodziwa jest normalna, wyłączona klimatyzacja i bieg jałowy na skrzyni biegów.
-włączyć zapłon, odczekać 3 sekundy i uruchomić silnik.
-wzrasta prędkość na biegu jałowym i może pojawić się kod 50.
-Całkowicie otworzyć przepustnicę w czasie krótszym niż 10 sekund. Silnik musi na krótko osiągnąć 4000 obr/min.
-kiedy pojawi się kod błędu 44 należy ponownie uruchomić test przy pracującym silniku.
-na próbniku z diodą świecącą pojawiają się kody błędów.
-jeśli nie ma żadnych usterek, to pojawi się kod błędu 11 lub 60.

-teraz sprawdzić ustawienie zapłonu i regulator biegu jałowego.

-pokręcić kołem kierownicy od lewej strony do prawej.
-po 10 minutach pojawi się kod 70. Koniec testu.

  
 
może tak; z tego co ja zrozumiałem sprawdzić ustawienie zapłonu i regulator biegu jałowego wykonuje sie tylko wtedy kiedy wyskoczy błąd nr. 60 a u ciebie nie zauważyłem abyś taki wypisał więc nie wiem czy jest sens się martwić na zapas (być może w niektórych wersjach trzeba to robić-nie wiem nie mam pojęcia) , a co do błędu nr.538 (błąd operatora) to-przed zakupem testera dla siebie spytałem się kilku osób na jego temat i dwóch mówiło o tym błędzie nawet i u mnie wyskoczył więc nie jesteś sam
  
 
Cytat:
2007-10-09 22:23:48, miskalec pisze:
a co do błędu nr.538 (błąd operatora) to-przed zakupem testera dla siebie spytałem się kilku osób na jego temat i dwóch mówiło o tym błędzie nawet i u mnie wyskoczył więc nie jesteś sam



mhm no to moze nie mam juz bledow...
ewentualnie blad nr 10 jeszcze pozostaje kwestia sporna - czy to komunikat "dodaj gazu aby wzrosly obroty" czy tez "niskie cisnienie na cylindrze" - jak bede mial mozliwosc to postaram sie jakos sprawdzic to cisnienie recznie na cylindrach.