Chce kupić samochód BMW - pytania i odpowiedzi! - Strona 33

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co sądzicie?
Ktory najlepiej? (cena/jakosc)

Nie bede gazowac, powiedzcie czy nie lepiej Diesel?
  
 
To zależy do czego potrzebujesz auto. Jak chcesz do normalnej jazdy 320 wystarczy w zupełności. Jak chcesz trochę poszaleć albo lubisz sobie od czasu do czasu przycisnąć gaz, to może być 328. Odrazu mówię, że wszystkie 3 są z początku produkcji i mają silniki z E36, czyli M43 i M52, dlatego takie rzeczy jak spalanie i awaryjność powinny być na podobnym poziomie jak E36. Stąd też wzięła się dość ciekawa cena aut z linków.

Pozdrawiam.
  
 
Witam! aktualnie mam Passata Varianta z silnikiem 1F (1,6) z gazem. Ponieważ kończy mi sie w kwietniu ubezpieczenie przymierzam sie do zmiany samochodu.
Myśle własnie o BMW E34 dokładnym modelu 520, najlepiej 24V (to skierowane z myśla o instalacji gazowej).

Ponieważ lubie duże wygodne i niezawodne samochody wybór pada na którąś z Niemieckich marek. Samochód nie zamierzam rzyłować, bedzie słuzył do przejechania z punktu A do punktu B.

Oczywiscie nie dysponuje zbyt wielka gotówka jako uczen dorabiajacy sobie. Dlatego też na E36 z serii 3 mnie nie stac, a jako ze po passacie chciałem od zawsze kupić bmw wybór pada na E34. Powiedzcie mi jak z jego awaryjnościa? Chodzą różne stereotypy o potrzebie dofinansowania w starsze bmw, ale nie do końca w nie wierze tak samo jak w te że BMW jeżdżą tylko dresy... Mógłby sie ktoś wypowiedz na ten temat? Po głowie chodzi mi również audi 80. Prosze o pomoc!
  
 
witam wszystki fanow marki:

e 39 czas zmienic i chetnie bym zasiegnal opinii o e 38 740diesel - warto sie pchac w te wersje silnikowa czy nie ?? Licze na pomoc / dzieki i pozdrawiam
  
 
do Kapuchy
posiadam e34 2.0 12 w gazie auto kupiłem w nie najlepszym stanie ale przy odrobinie chęci i nie tak durzych nakładach finansowych jak sie ogulnie mówi ałto smiga zaletom marki jest bardzo dobre wykonanie i mimo upływu lat nie ałta trzymają sie dobrze wada w silniku 12 zaworowym głowica ktura jest dość słabo schłodzona i przy braku płynu poprostu pęka a to finansowo boli przekonałem się na własnej skórze a tak po zatym Bardzo Mądry Wybór limuzyna za niewielką kase
  
 
Cytat:
2009-01-10 01:48:11, kapuch pisze:
Witam! aktualnie mam Passata Varianta z silnikiem 1F (1,6) z gazem. Ponieważ kończy mi sie w kwietniu ubezpieczenie przymierzam sie do zmiany samochodu. Myśle własnie o BMW E34 dokładnym modelu 520, najlepiej 24V (to skierowane z myśla o instalacji gazowej). Ponieważ lubie duże wygodne i niezawodne samochody wybór pada na którąś z Niemieckich marek. Samochód nie zamierzam rzyłować, bedzie słuzył do przejechania z punktu A do punktu B. Oczywiscie nie dysponuje zbyt wielka gotówka jako uczen dorabiajacy sobie. Dlatego też na E36 z serii 3 mnie nie stac, a jako ze po passacie chciałem od zawsze kupić bmw wybór pada na E34. Powiedzcie mi jak z jego awaryjnościa? Chodzą różne stereotypy o potrzebie dofinansowania w starsze bmw, ale nie do końca w nie wierze tak samo jak w te że BMW jeżdżą tylko dresy... Mógłby sie ktoś wypowiedz na ten temat? Po głowie chodzi mi również audi 80. Prosze o pomoc!



Miałem Audi 80B3 i B4, B3 z silnikiem 1.8 a B4 2.0 115 koni. Oba bardzo przyzwoite auta, bo się nie psują, porządne wykonanie i trwałe. Ale BMW są jednak fajniejsze, mają sportowego ducha czego nie ma Audi.
Z E34 styczności za bardzo nie miałem. Paru znajomych ma E36 i sobie chwala, porządne wózki. Jakiś czas jezdziłem E30 2 litrowym, czyli 320, też przyjemne auto.
  
 
Witam
Przymierzam się do kupna mojego pierwszego BMW. Wypatrzyłem sobie taki jeden egzemplarz E39 530d 184KM z 2001r. Auto jest z polskiego salonu, kupowane od użytkownika a nie od handlarza, który zarabia na chleb przekręcaniem liczników. Liczę na to, że jak właściciela było stać na kupno w salonie, to nie oszczędzał na eksploatacji i samochód będzie zadbany. Męczą mnie jednak pewne wątpliwości. Chcę kupić auto dobrze wyposażone, ale czy niestandardowe wyposażenie tego egzemplarza nie okaże się zmorą? Liczę się z tym, że utrzymanie BMW będzie mnie kosztowało więcej niż Volkswagena, ale nie chciałbym się wkopać w jakieś bardzo nietypowe i kosztowne wodotryski.

1) Czy przy przebiegu 260000 mogę się spodziewać problemów z automatyczną skrzynią?

2) Auto ma pneumatyczne zawieszenie osi tylnej z automatyczną regulacją poziomu. Czy to jest typowe rozwiazanie stosowane w BMW, czy też w razie problemów będę skazany na autoryzowany serwis jakieś kosmiczne wydatki? Gdzie i za jakie pieniądze kupię np. pneumatyczne amortyzatory (na allegro nie znalazłem) i jak często trzeba będzie je wymienić? Czy inne elementy zawieszenia będą już typowe dla E39, czy też może mnie czekać więcej niespodzianek związanych z pneumatyką?

3) DSC III z systemem kontroli wychylenia nadwozia na zakrętach. Z tego co wiem, jest to związane masą różnych czujników i ogólnie elektroniki. Czy są z tym problemy i kto to potrafi zdiagnozować i naprawić?

4) System kontroli ciśnienia w ogumieniu RDC. Podobne wątpliwości jak wyżej. Czy w razie problemów z tym systemem lub założeniu kół bez czujnika ciśnienia można ten system po prostu wyłączyć? Podobno w Lagunie komputer nie pozwala wtedy jechać szybciej niż 60km/h.

5) Czy w modelu z 2001 miał prawo znaleźć się silnik 184KM? Wydaje mi się, że został zastąpiony przez wersję 193KM we wrześniu 2000r?

6) Podoba mi się ten 3l diesel ze względu na dobrą opinię i relatywnie niskie koszty paliwa, ale czy przy mojej jeździe poniżej 10000km rocznie, głównie na kilkukilometrowych odcinkach nie powinienem jednak zainteresować się czymś mniejszym w benzynie?

7) W samochodzie tym (kombi) nie ma relingów, a bardzo by mi się przydały. Czy jest możliwy (i czy bardzo skomplikowany) samodzielny montaż relingów, czy też dach jest inny w samochodach z fabrycznymi relingami?

Będę wdzięczny za Wasze opinie. Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: AGbis dnia 2009-06-03 11:03:27 ]
  
 
Witam. Mam okazje kupna BMW e34 520 rocznik 97. silnik 2.0 za 4.5tys. tylko koleś mówi że auto jeździ tylko na gazie bo jest spalona pompka paliwowa. Teraz nie sprawdzę czy to prawda bo nie mam możlwiosci sprawdzenia auta w serwisie. Teraz takie coś nie kosztuje zbyt wiele ale pytanie do speców czy to może być coś poważniejszego niż pompka paliwowa bo ja jestem zielony. Takie auto za taka cene to ja mysle że duża okazja. Poradzi ktoś fachowy . Wymienił jescze parę sczegółów jakąś gumę do czegoś i coś z nadwoziem (jutro będę wiedział więcej po osobistych oględzinach na razie był tylko kontakt telefoniczny) ale co do tej pompki to dajcie znać. Pozdrawiam

P.S.
Sorki za tak chaotyczne informacje ...jutro podam więcej szczegółów

[ wiadomość edytowana przez: michal_kiszka dnia 2009-07-14 12:38:59 ]
  
 
Jak nie mial na benzyne (spalila sie pompa) to nie licz, ze na inne rzeczy mial pieniadze. Zjezdzil i sprzedaje.
  
 
Witam po długiej przerwie.
Coś ostatnio wzieło mnie na zmiany, mam wciąż to samo niezawodne e34 (na sprzedaż) i pomyślałem o zmianie na e39, ale po obejrzeniu kilku egzemplarzy za rozsądną/normalną cene uznałem że to całkiem inna bajka. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że pomiędzy e34 i e39 jest przepaść, starsze piąteczki są o niebo lepiej wykonane, lepsze materiały, większa trwałośc.
Odrzuciłem myśl o e39 i poszukuje e38.
Mam dwa upatrzone 730 V8 benzynka automat i 740 V8 manual 6 biegowy. Pomijając kwestie mocy (wiadomo 286KM jest lepsze niż 220) który lepszy, mam na myśli awaryjność, ekonomie serwisu itp.
Licze na odpowiedzi i rady posiadaczy.
Pozdrawiam
  
 
BeeMWe, w E38 730iA oraz 740i manual maja oba M60 pod maska, czyli oprocz mocy bedzie to samo.
3.0 przez skrzynie nawet nie ma mniejszego spalania, czyli wszystko przemawia na korzysc 4.0.

Pomysl nad 735i, to juz nowsze silniki M62, podobnie jak w 740i 4.4.
  
 
Witam,

BeeMWe, E38 jest ciezkim samochodem i w tym przypadku wiekszy silnik przemawia na "+" ze wzgledu na ekonomike spalania - obciazenie silnika jest mniejsze przy wiekszej pojemnosci silnika. Szczegolnie polecam E38 4.4l z silnikiem M62 B44 (ten jest bez Vanosa) lub 4.4l z silnikiem M62 TU B44 (z Vanosem), ktory ma lepsza ekonomike i 20 Nm momentu wiecej, moc ta sama 286 KM.
Silniki te bardzo latwo odroznic po tym, ze M62 TU B44 ma dlozsza plastikowa oslone na silnik. Przednia czesc oslony wysunieta jest do przodu i zaslania czesciowo rure dolotowa powietrza do przepustnicy.

Link do strony z zdjeciem oraz opisem jest tu:
M62 B44

Silnik 4.4l ciagnie auto juz od samego dolu obrotow i 400 Nm momentu silnik ma juz przy 3000 obr / min.
W trasie auto na wlaczonym tempomacie 140 km/h na autostradzie na zalonczonym standardowym automacie - 5 biegow (jest jeszcze tryb "sport" i "reczna") z 4 osobami i pelnym bagazniku gratow / walizek spala 11 l/100. W miescie przy spokojnej jezdzie do 12 l/100. Pomijam tu zaniedbane silniki spalajace 25 l/ 100.

Gdy potrzebujemy mocy - jest pod noga i nie obchodzi nas wowczas ekonomika

Wnetrze jest bardzo dobrze wyciszone, naglosnienie ... no coz, jest to moje ulubione miejsce do sluchania muzyki - radosc z jazdy + uczta dla uszu.

Wentylacja - wzorowa, po wlaczeniu silnika szyby sa suche po 1 minucie, serio, dzisiaj sprawdzilem po opadach sniegu

Klima, navigacja, TV, zmieniarka na 6 CD - wzorowa praca.

Auta te wystepuja w wersji z standardowymi szybami oraz grubymi (nie zaparowuja) dodatkowo pozwalajacymi calkowicie odizolowac sie od zewnetrznego halasu.
Polecam grube szyby. Nie ma problemu z szybami w razie stluczki - 90 zl za sztuke, 400 zl za przednia / tylna.

Auto z manualna skrzynia (6 biegowa) maja czesto spalone sprzegla - wlasciciele zadko maja 5000 zl na nowe kompletne sprzeglo oraz kolo 2-masowe, ktore przewaznie jest uszkodzone.
Osobiscie obejzalem 4 auta z manualna skrzynia (stan idealny ) oraz 12 z step-tronikiem gdy szukalem E38. Skrzynia manualna jest bardzo !!!! trwala i trzaba sie postarac aby ja zepsuc. Zmieniamy olej, sprzeglo i w droge.

Standardowa skrzynia automatyczna to 5 biegowy "step tronic" (automat, sport oraz manual zmieniajacy biegi poprzez dotkniecie reka dzwigni skrzyni). Trwalosc jak wyzej, olej, filtr oleju i w droge. Najczesciej zuzywaja sie tarczki cierne w poszczegolnych biegach a najczescie te od biegu wstecznego. Na szczescie skrzynia jest tak skonstruowana, ze jezeli ktorys z biegow padnie to skrzynia nie blokuje sie lecz pozwala na powolna jezde na tym biegu lub zmiane na manual i normalna jazde na pozostalych biegach. Auto ma tak potezny moment, ze spokojnie rusza z kazdego biegu. Duzy uklon w strone konstruktorow BMW.

Prosze sobie wyobrazic jazde zima, noca, odludzie a na pokladzie rodzinka - to daje do myslenia, prawda ?

Kontrolowane strefy zgniotu - przod, tyl, boki. W standardzie 6 poduszek: przednia, kurtyna z przednim slupku na glowe i w boczku drzwi na miednice dla kierowcy i pasazera, dodatkowo mozna wstawic nastepne 4 na tyl (800 zl za komplet na tyl).
Napinacze pasow pirotechniczne.
4 lata temu znajome malzenstwo wylecialo z drogi prosto w las, scieli co mniejsze drzewka, odbili sie od wiekszych, dachowali. Odpalilo wszystko co mialo odpalic w kabinie. Przyjechala straz, wycieli drzwi i znajomi zostali wyjeci z wnetrza bez jednego skaleczenia. Jedynie z czerwonymi pasami na ciele od pasow bezpieczenstwa. Klatka bezpieczenstwa wytrzymala, z reszty nie bylo czego zbierac.
To tyle na temat bezpieczenstwa.

DSC - kontrola trakcji na sniegu - wzorowa - przetestowalem osobiscie

Fotochromatyczne lusterka - wszystkie. W nocy nikt nie oslepi nas jadac z tylu.
Skladane lusterka - mniesza szansa na ich skasowanie na parkingu.

Zawieszenie moze byc miekkie, twarde lub bardzo twarde jezeli mamy aktywne zawieszenie - mozemy sie zorientowac po wystajacych przewodach elektrycznych z gumowych zaslepek na kolumnach McPerona pod maska silnika.
Jeden amortyzator kosztuje 2000 zl i nie ma zamiennikow.
Mozna natomias wymienic je na zwykle wklady amortyzatorow.

Zawieszenie standardowe ma standardowe wklady amortyzatorow ale nie jest juz tak twarde.

Osobom z zacieciem sportowym polecam aktywne zawieszenie - kierowca nie bedzie chcial wysiasc z samochodu po przejazdzce

Czesci zamienne: koncowki, filtry, klocki, tarcze, ... tanie i powszechnie dostepne.

Mozna by jeszcze duzo pisac ale ...

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
Dzien dobry jestem nowy wiec nie wiem czy pisze w dobrym miejscu. chciałbym kupić pierwszą betkę. rozglądam się za serią 3. w związku z tym mam pytanie jaki model trójki polecacie?zaznaczam, że auto ma być jeżdżone głównie w trasy. rozglądałem się za bmw 2.5 tds z przebiegiem 275 tys. i 1994r czy warto? a może rozejrzeć się za benzyną z przebiegiem około 200 tys?
  
 
Jeżeli ktoś z czytających rozgląda się za używaną 5-tką to polecam zerknąć tu:
moto-opinie.pl/artykuly/opinia-o-eksploatacji-samochodu-bmw-525tds

i tu:

moto-opinie.pl/artykuly/opinia-o-eksploatacji-samochodu-bmw-530d-0

Pod wskazanymi linkami można przeczytać recenzję na temat użytkowania dwóch egzemplarzy e39: 530d i 525tds.
  
 
http://www.podkarpaciarz.pl/component/marketplace/page/show_category/catid/19.html tu znajdziesz informacje o samochodach polecam
  
 
Witam. Po trzech latach przerwy mam zamiar wrócić do marki BMW.
Planuję zakup BMW E39 535 lub 540.
Mam pytanie czy lepiej szukać z manualem czy może jednak automat? Na rynku więcej automatów, ale zastanawiam się nad ich trwałością. Kolejne pytanie czy V8 tolerują instalacje gazowe?I jak z trwałością tych silników z LPG? Dużo jeżdżę i raczej będę musiał zagazować.
Pozdrowienia
  
 
Cytat:
2010-08-24 20:54:57, GregorWarka pisze:
Witam. Po trzech latach przerwy mam zamiar wrócić do marki BMW. Planuję zakup BMW E39 535 lub 540. Mam pytanie czy lepiej szukać z manualem czy może jednak automat? Na rynku więcej automatów, ale zastanawiam się nad ich trwałością. Kolejne pytanie czy V8 tolerują instalacje gazowe?I jak z trwałością tych silników z LPG? Dużo jeżdżę i raczej będę musiał zagazować. Pozdrowienia



Osobiscie brał bym 540 bo to dobry wybór w konfrontacji: osiagi vs spalanie, M60 przyjmują instalacje jak każde inne silniki BMW czyli dobrze, logiczne ze piszemy o sekwencji
Automaty są trwałe bo to ZF, jest dobry i dobry byc musi a w 286KM sie przydaje, znacznie to lepsze od wachlowania biegami, szczególnie jak dużo jezdzisz jeden korek i znienawidzisz manual bądz pokochasz automat
  
 
od siebie dodam tylko jedno: nie bac sie automatu w 540. skrzynia jesli tylko jest sprawna, dziala szybko i bez zbednego myslenia
  
 
Zakup Bmw X6 niesamowite jest to auto ,
  
 
Cytat:
2010-08-26 00:10:03, Piter20 pisze:
od siebie dodam tylko jedno: nie bac sie automatu w 540. skrzynia jesli tylko jest sprawna, dziala szybko i bez zbednego myslenia



jasne że nie ma czego się bać, tu się zgadzam automat jest wygodniejszy, polecam każdemu. Swoje bmw 540 kupiłem w Warszawie przy Ostrobramskiej w Auto Fus i jestem mega zadowolony. Świetne autko, kumple zazdroszczą