Czujnik temperatury POMOCY!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki powinien być do 1,6EFi kat 90 rok pażdziernik 3drzwi? i jaką powinien mić oporność? Zielony, czarny czy inny? NAjlepiej podróbka i numer orginalny? Pomóżcie...
  
 
hmmm, chciaż już zmieniał to wiem na ten temat tyle: Wchodzisz do sklepu, mówisz dzień dobry, potrzebuję czujnik temperatury do escorta 1,6 na wtrysku z 90 roku, Pan Ci daje, płacisz jakieś 20-30 złociszy i wychodzi. To że 3 drzwi, październik itd raczej go nie będzie interesowało, poprostu 1,6 z 90 roku.
Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2005-06-24 11:35:07 ]
  
 
Serdeczne dzięki za info.
Też mi się tak zdawało...Już tak zrobiłem 3 razy. Czujnik wg książki (nie wiem też, czy książka mówi prawdę) powinien mieć oporność około 50kohm przy 20 stopniach. kupiony zielony miał-10 razy mniej, a powinien pasować
Jeżeli ktoś ma taki silnik, to proszę sprawdźcie jaką oporność ma sam czujnik i wskaźnik, bo może coś się postrzelało z kablami. Dodam, że na zielonym czujniku po 5 minutach mam czerwone pole w lato, w zimie po 15minutach.
POMOCY, bo nie wyrabiam...a szkoda essinke zatrzeć, bo tyle dla mnie zrobiła...
  
 
Charakterystyki czujników są podane w książce WKiŁ. Kwestia dobrania.
  
 
.. coś Ci nie podszedł teen czujnik .... pewnie zły dostałeś ... ja zkładałem ostatnio czujnik firmy EPS ..... i wskazania sa miodzio ...
  
 
Cytat:
2005-06-25 08:55:55, SwIeTyY pisze:
.. coś Ci nie podszedł teen czujnik .... pewnie zły dostałeś ... ja zkładałem ostatnio czujnik firmy EPS ..... i wskazania sa miodzio ...



Mój nowy to też EPS i wentylator mi za późno włącza, qrka...
  
 
Cytat:
2005-06-27 08:07:46, Wojo pisze:
Mój nowy to też EPS i wentylator mi za późno włącza, qrka...


od włączani awentylatora to jest czujnik na przewodzie z chłodziwem (przed chłodnicą). a tu mowa chyba o pozostałych... Myły - ile płaciłeś??
A coś mi gdzieś w serwsie kiedyś napomknęli, że są dwa rodzaje czujników, tzn. te, które mają dużą oporność przy niskiej temp. i na odwrót. I dlatego nie radzili mi kupowac na czuja, tylko przyjechać, wykręcić i kupić odpowiedni (bo zwrotów części elektornicznych nie przyjmują), a wymiana będzie w cenie czujnika. A ile w tym prawdy...
  
 
Cytat:
2005-06-27 08:15:13, Kielek pisze:
od włączani awentylatora to jest czujnik na przewodzie z chłodziwem (przed chłodnicą). a tu mowa chyba o pozostałych... Myły - ile płaciłeś?? A coś mi gdzieś w serwsie kiedyś napomknęli, że są dwa rodzaje czujników, tzn. te, które mają dużą oporność przy niskiej temp. i na odwrót. I dlatego nie radzili mi kupowac na czuja, tylko przyjechać, wykręcić i kupić odpowiedni (bo zwrotów części elektornicznych nie przyjmują), a wymiana będzie w cenie czujnika. A ile w tym prawdy...



Hmmm To jak to jest w końcu? Bo z tego co mi do tej pory tłumaczono lub co czytałem, to za wskazania jak i za wentylator odpowiada czujnik w obudowie termostatu... a gdzie jest jakiś w przewodzie z chłodziwem przed chłodnicą?
  
 
jest tak, że są trzy czujniki:
1. w obudowie termostatu pionowo od góry - podaje sygnał do kompa
2. w obudowie termostatu pod kątem w dół od przodu obudowy - podaje sygnał do wskaźnika temp.
3. na przewodzie z płynem chłodniczym - do sterowania pracą wiatraka (na przewodzie między termostatem a chłodnicą)

Poza tym sa jeszcze oczywiście czujniki temp zasysanego powietrza (ja wiem o jednym).
  
 
W piątek byłem w Fordzie i:
1.od października 90 do lutego 91 był jeden (do silnika 1,6EFi, 108KM, 110KM) czujnik, później inny do 92 roku.
2.czujnik u nich kosztuje 85 złociszy, a podróbka (różowy) 90 lub 113...
3.Ford zapewnia,że ten czujnik pasuje,choć po numerze VIN nie potrafią jednoznacznie stwierdzić jaki to dokładnie silnik
4.Sprawdzenie w Fordzie instalacji od czujnika do wskaźnika itd-90pln, montaż czujnika 50PLn
5.Niewykluczone, że mógł paść wskaźnik, ale to dziś sprawdzę...
Jeśli ktoś ma z tero okresu silnik 90-91, to poproszę o zmierzenie opornośći instalacji oraz samego czujnika.Dodam,że książka podaje te wartości, ale niestety życie mówi inaczej, a Ford nie przyjmuje zwrotów części elektronicznych. Pozdr
  
 
No to jestem uświadomiony Dzięki W końcu może dojdę z tym do ładu...
  
 
witam, pomózcie, nie wiem gdzie jest czujnik temperatury, w obudowie termostatu go nie widzę, kupiłem nowy, taki co sie kluczem "19" przykręca. W głowicy znalazłem coś na taką samą wtyczkę ale to coś nie ma sześciokąta na klucz... nie wiem co robić a wskazówka temperatury leży, czasami sie podniesie o 5mm/ zapomnialem dodać, ze chodzi o 1,6 zetec 16V 1995 r.//// taki opis znalazłem "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony w głowicy silnika pod kolektorem dolotowym. " na stronie http://galaxy.agh.edu.pl/~wies/ford/ford.htm czy to o ten czujnik chodzi ?


[ wiadomość edytowana przez: wrzeszyk dnia 2007-11-12 14:07:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: wrzeszyk dnia 2007-11-12 16:51:53 ]