Ponad 3000 RPM na luzie. Silnik wariuje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z obrotami
po odpaleniu bardzo wysokie ponad 2000
Jadac na biegu spokoj, ale gdy tylko wrzucam luz lub wcisne sprzeglo wyje jak szalony i obroty nie spadaja (sa powyzej 3000) jakbym gazu cisnal.
Dopiero jak sie calkowicie zatrzymam zaczynaja powoli spadac.

Podejrzewam czujnik polozenia przepustnicy lub krokowiec. Moze ktos wie co konkretnie moglo sie wydarzyc i jak sprobowac sobie pomoc z tym ? Czyszczenie ?

Jesli to ktores z powyzszych czy mozna podmienic czesci od Forda z roku 98 (ZETEC 1,6 90KM) ?


  
 
było na forum. poszukaj pod hasłem: obroty, krokowiec, itp.
Masz szczelny układ ssący i układ wydechowy?
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Zrób reset kompa-często pomaga.
Można także wyczyścić krokowca i potencjometr. Za obroty odpowiada także lewe powietrze w ssącym, oraz VSs (czujnik prędkości jazdy) i zapewne sam komp, sterowany lambdą.
  
 
Wydech wymianialem pare miesiecy temu. Reset juz probowalem.
Filtr powietrza dosyc dawno, wiec wymienie.

Gdzie idzie te podcisnienie - czy to sa dwa wezyki wychodzace od takiego urzadzonka przytwierdzonego w poblizu mocowania amortyzatora ??

Dodam, ze mialem juz taka akcje z obrotami (zaraz po czyszczeniu wtyczek od krokowca i potencjometru polozenia przepustnicy) ale przeszlo po jednym dniu.

Teraz po pol roku znow mialem z tym problem przez jakis tydzien, ale przeczekalem i przeszlo na miesiac

Problem jednak wrocil i trzeba cos z tym zrobic w koncu
Obroty na jalowym od dluzszego czasu byly na poziomie 1100, a nie 900 ...

[ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2007-11-27 12:39:02 ]
  
 
Moze to bedzie dosyc wazne, wiec dodam.

Jadac na biegu (szczegolnie na nizszych ddo 3-4) spokojnie moge jezdzic bez uzywania gazu bo samochod robi to sam za mnie !! POMOCY !![
  
 
POMOC znajdziesz sam tylko trzeba chcieć. Tak jak napisał surec wyszukiwarka i kopiesz w starych postach było z milion razy albo i więcej. Nikomu nie chce sie pisać tego samego po raz n-ty.
  
 
Z tego co czytam i czytam konkretnych odpowiedzi brak, a ja mam wciaz wiele pytan. Zreszta moze przez ten czas cos sie zmienilo w tym temacie.
Wiekszosc pisze, ze ma podwyzszone obroty lub powoli spadaja.

Ja mam tak, ze gdy tylko wrzucam na luz skacza do 3000-3500 i dopiero po zatrzymaniu spadaja bardzo powoli, podczas jazdy nie spada (bez biegu), sam przyspiesza na biegu.

Chcialbym wykluczyc kilka rzeczy, by pokolei dojsc co to moze byc.

1. Czy VSS dalej wchodzi w gre ? (przyszpiesza na biegu)
2. Jak zlokalizowac wezyki podcisnienia, czy to jest to o czym pisalem wczesniej.
3. Układ ssacy ? (jak sprawdzic)
3. Czy to normalne ze przy wylaczonym silniku w moim krokowcu w ogole nie mozna zmienic pozycji (wsunac itp) jakby cos bylo zblokowane ?


[ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2007-11-29 13:24:40 ]
  
 
Chyba miałem to samo. Po odpaleniu i ruszeniu obroty bach bodajże na 2000 i nie spadały poniżej. Bez względu, czy na luzie (gdy się toczył), czy na biegu. Na postoju powolutku opadały. I tak jak mówisz auto na biegu jechało samo, a na luzie wyło jakbym gaz trzymał...
Pojechałem na komputer... wymienili mi przepustnice, moduł rozruchowy i Fordzik cyka
Proponuję podjechać na komputer
  
 
araz po kupieniu car-a miałem to samo:bieg jałowy i 3500 obrotów wyczyściłem krokowca i smigam juz 4 rok
  
 
Jeszcze raz zapytam bo probuje cos zrobic, ale mnie juz ch... bierze. Wymienilem dzis tylko filtr powietrza.

1. Co moge odpiac zeby sprawdzic ? czujnik VSS ?

2. Czy ten bolec krokowca powinien sie ruszac jesli jest sprawny ? wyciagam go lub probuje wcisnac na sucho i nie da rady go w ogole ruszyc moze z 1 mm wchodzi, czy tak powinno z nim byc. Nie wiem czy brac sie za czyszczenie ?

3. Kolejne pytanie na dolocie powietrza od gory jest przyczepiona taka malutka plastikowa ((twarda) rurka ktora idzie do filtra powietrza i z niego znow wychodzi taka sama gdzies na tyl silnika. Jest w kolorze czerwonym czy tez pomaranczowym taka charakteresytyczna cieniutka. No wiec ta druga czesc ktora idzie od filtra powietrz aw glab prowadzi do nikad bo jej koniec wisi mi luzem ? Czy to moze miec wplyw i gdzie to wpiac bo jak dotad widze tylko jedno miejsce (rurka wchodzaca w pokrywe zaworow ma taki maly wywietrznik tez odkryty)
Czy to moze miec jakis wplyw i co to jest w ogole ta cieniutka rurka ??


[ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2007-11-30 18:36:49 ]
  
 
Zaczałem od wymiany filtru powietrza, bo nie byl wymieniany prawie dwa lata. Po dwoch dniach ustapily kompletnie skoki obrotow i mniej faluja, utrzymuja sie na 900-950, a wczesniej byly rowniez podwyzszone do 1100.
Jezdze juz miesiac i nie bylo zadnych oznak dziwnego zachowania ktore wczesniej opisale, wiec to chyba byla wina zapchanego filtra powietrza. Polecam zaczac od tego jesli ktos mial podobny problem i dawno nie wymienial tego filtra, koszt 25zł .


[ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2008-01-10 09:25:22 ]
  
 
a pisałem od początku o filtrze...