CB na balkonie ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam radio alan 101 + antenę sirio ml 145 + zasilacz i chciałbym to zamontować na balkonie. Na poręczy przymocowałem kawał blachy i postawiłem na to antenę i moje pytanie jest takie (sprzęt jest nowy) czy antenę trzeba stroić i czy ogólnie przez taki sprzęt będzie można porozmawiać czy lepiej sprzedać antenę i kupić jakiegoś boomeranga ale boomerangi nie mają zbyt dużo zysku (DB) a ta antena ma więcej (nie znam się na tym więc sorki ) ale czy połączę się w obrębie 7 km tyle odemnie mieszka kuzyn on ma radyjko w samochodzie
z góry dzięki za odpowiedź mieszkam na 1 piętrze

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2007-12-09 09:44:00 ]
[ powód edycji: zmiana tytulu ]
  
 
Kazda antene trzeba wystroic.
Bumerang jest typowo balkonowa antena, wiec bedzie na balkonie napewno lepszy od ML 145 ale z niej tez pogadasz a na zysk nie patrz, bo to bujda i czysty marketing.
  
 
Cytat:
2007-11-29 17:30:46, zp pisze:
Kazda antene trzeba wystroic. Bumerang jest typowo balkonowa antena, wiec bedzie na balkonie napewno lepszy od ML 145 ale z niej tez pogadasz a na zysk nie patrz, bo to bujda i czysty marketing.


w takim razie na co patrzeć przy kupnie anteny????
  
 
Cytat:
2007-11-29 17:51:36, usio pisze:
w takim razie na co patrzeć przy kupnie anteny????



co do zysku to niewiem, ale kazdy ma swoja teorie ...

jaka to jest antena 0/5 , 3/4, 5/8, 7/8, dlugosci fali najlepsza byla by 7/8 dlugosci fali


jesli chodzi o to czy dogadasz sie na na 7km to jesli dobrze zmontujesz zestaw z sirio ml 145 to ze spokojem sie dogadasz ale to jest moje zdanie, najlepiej jesli antena bedzie "widoczna" dla twojego kuzyna tzn zamontowana z tej samej strony co twoj kuzyn mieszka

ja z o wiele krotksej antenki zamontowanej na balkonie na poreczny metalowej rozmawielam z hiszpania ale to na innym radiu --> i tak pewnie w to mi nikt nie uwierzy ale tak bylo
  
 
Cytat:
w takim razie na co patrzeć przy kupnie anteny????