SWAP co z tego wyjdzie :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich jestem nowy na forum i zaraz wyskakuje z wielkim pytaniem
TAK WIEC...
Posiadam Escorta Cabrio Mk5 z 92 roku... 1.6 8V EFI 105 PS ale ze silnik dziwnie sie zachowuje tzn kopci na niebiesko troche i pali mi 18 litrow z niewiadomych przyczyn dodam ze sonda chodzi... no i mam do roboty inne rzeczy jak pompa wspomagania nie odpalanie na cieplym silniku itp...

ALE PRZEJDZMY DO RZECZY CHCE WSADZIC 2.0 RS do mojego essiego prosze mi powiedziec jakie musze czynnosci wykonac tzn.

czy wiązke musze szarpac z RSa czy ta z mojego podejdzie?
czy sa jeszcze jakies problemy o ktorych nie wiem?...
Swapa chce zrobic jeszcze tego roku ale nim nie dowiem sie wszystkiego nie biore sie za to...
  
 
Wy-Szu-Ki-War-Ka
  
 
wyszukiwareczka u dolu strony

kilka osob robilo swap'a i dokladnie opisali
  
 
Jak masz tyle problemów to swap ci nie pomoże w nich wszystkich....
Napewno ci pomoże odelżyć twój portfel
  
 
ja od siebie dodam tylko ze jesli chcesz to miec zrobione na "igle" to szykuj 5000 peleenów
  
 
Witam korzystając z okazji Kolego Daniels86 mam silniczek z kompuerem i wiązką silnik do małego remontu dołu góra była robiona niecały rok temu.. nawet olej jest złoty.. cena bedzie mała..
  
 
Swap ,hmm fajna sprawa,ale wolalbym kupic cale auto i wtedy przezucac do swojego ...
  
 
Daniel widze,ze jestes z moich okolic. Ja zrobilem juz 2 swapy w escorcie, jesli masz jakies pytania i watpliwosci to mozesz napisac lub wpasc do mnie, wszystko krok po kroku moge Ci pojasnic SWAP na RS2000 bez budzetu min 3.500 - 4.000 sobie odpusc - ciezko znalezc ten silnik w dobrym stanie. dobrym to znaczy 4 na 6 mozliwych pkt. niestety 90% to zajechane zlomy. Duzo latwiej i taniej o dobrego 1.8 bedziesz z niego zadowolony, ja mam aktualnie 105KM mozesz podjechac to zobaczysz jak jezdzi.

Krysti - Ty tak nie czaruj z tym 'malym remontem' bo obrocona panewka w silniku to nie taki maly problem. Poza tym panewki nie leca bez przyczyny .. a gora w nim byla robiona z tego, co pamietam po awarii rozrzadu. wiec jest to silnik po przejsciach.
pozdro




[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-12-08 19:40:23 ]
  
 
Cytat:
2007-12-08 19:35:29, maciek701 pisze:
Daniel widze,ze jestes z moich okolic. Ja zrobilem juz 2 swapy w escorcie, jesli masz jakies pytania i watpliwosci to mozesz napisac lub wpasc do mnie, wszystko krok po kroku moge Ci pojasnic SWAP na RS2000 bez budzetu min 3.500 - 4.000 sobie odpusc - ciezko znalezc ten silnik w dobrym stanie. dobrym to znaczy 4 na 6 mozliwych pkt. niestety 90% to zajechane zlomy. Duzo latwiej i taniej o dobrego 1.8 bedziesz z niego zadowolony, ja mam aktualnie 105KM mozesz podjechac to zobaczysz jak jezdzi. Krysti - Ty tak nie czaruj z tym 'malym remontem' bo obrocona panewka w silniku to nie taki maly problem. Poza tym panewki nie leca bez przyczyny .. a gora w nim byla robiona z tego, co pamietam po awarii rozrzadu. wiec jest to silnik po przejsciach. pozdro [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-12-08 19:40:23 ]



Do silnika trzeba dołozyć wiem o tym panewka obróciła się ponieważ pseudo mechanik zapewne ten który robił całego SWAPA nie zabezpieczył jej po wymianie i wszystko wiadomokoszt naprawy to szlifnięcie wału +wymiana panewek a co do rozrządu najważniejsze jest to ze już śmiga a nie to z jakiego powodu był robiony bo to twierdzenie jest dla mnie śmieszne ( wywnioskowałem z tego że jeśli ktos remontuje silnik w którym hmm strzeliły pierścienie i porysowały całe tuleje jest głupcem gdyż ten silnik jest zarżniety i nawet po wymianie tulei,tłoków i innych potrzebnych do tego nic z niegonie bedzie) ja gdybym miał robić SWAPA wolałbym kupić silnik do remontu za 500 zł niż dać za "igłe" 2tys ale każdy ma swoje zdanie

PS Sam pisałeś ze 90% silników tych jest zarżnietych wiec jaka pewność ze "igła" za 2 tysiaki będzie tą igłą




[ wiadomość edytowana przez: krysti612 dnia 2007-12-08 20:34:00 ]
  
 
Cytat:
2007-12-08 20:25:46, krysti612 pisze:
koszt naprawy to szlifnięcie wału +wymiana panewek a co do rozrządu najważniejsze jest to ze już śmiga a nie to z jakiego powodu był robiony bo to twierdzenie jest dla mnie śmieszne ( wywnioskowałem z tego że jeśli ktos remontuje silnik w którym hmm strzeliły pierścienie i porysowały całe tuleje jest głupcem gdyż ten silnik jest zarżniety i nawet po wymianie tulei,tłoków i innych potrzebnych do tego nic z niegonie bedzie)



co do kosztow naprawy to w najlepszym wypadku panewki+wal, moze byc tego troche wiecej. zalezy w jakich okolicznosciach zwatpila. niestety to 'ze smiga' to nie jest najwazniejsze, auto po dzwonie z wspawanymi 2 cwiartkami tez smiga, a chcialbys takie kupic ? no wlasnie. Poza tym duzo zalezy od tego co dokladnie wtedy poszlo i jak to zostalo zrobione.. zeby pozniej przy wymianie glupiej uszczelki pod glowica nie okazalo sie,ze juz nie ma z czego plaszczyzny wyciagnac ..

oczywiscie nie wyrokuje tu co jest lepsze - silnik w srednim stanie za 2 tys czy uszkodzony do remontu za 500zl. ja swojego w idealnym stanie pol roku po kapitalce sprzedalem za 3 (caly komplet na swapa). w kazdym razie porzadny remont to wydatek rzedu 2 - 3 kPLN i wiecej, takze ostatecznie na jedno wyjdzie, ja wolalbym nieco 'odswiezyc' silnik, ktoru ulegl naturalnemu zuzyciu niz kupowac silnik, ktory trzeba juz 2 raz naprawiac po jakby nie bylo - dosyc powaznej awarii. pozdroo



[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-12-08 22:20:56 ]
  
 
fajny metlik w glowie zescie mi zrobili jeszcze popoludniu bylem pewny w 100% ze taki wlasnie swap bedzie a nie inny
  
 
jasne rozumiem! W 100% nie jestem przekonany co i jak jest zrobione w silniku, jeśli chodzi o rozrząd co do panewek to jak wiadomo różnie może być ale nie wchodzmy w to.. co do porównania.. nie dokońca o to mi chodziło, bo przerysowanie tulei czy zniszczenie/ obrócenie panewki to nie rozbicie pół samochodu i poskładanie nowego z dwóch połówek! Silnik śmigał normalnie do czasu wymiany panewek.. później niestety juz nie. Nię chcę wchodzić w dyskusję nie z tego powodu ze nie mam argumentów tylko może powstać wielki konflikt a tego chyba nie potrzebujemy, chodziło tutaj raczej o podpowiedzi do SWAPa a nie o to abyśmy sie kłócili wiec wiec propouje zostawić tą kwestie, jeśli Kolega Daniels86 bedzie robił swapa to zapewne sam zadecyduje co i jak ma zrobić. Ja napisałem ze mam silnik.. i napisałem jaki jest jego stan.. i Daniels86 może to wziąć pod uwage a może nie...
Pytał też o wiązke i komputer.. komp i wiązke mam... wiec chciałem tylko pomóc chyba tyle..
jak chegos nie napisałem to będe edytował
POZDRO


[ wiadomość edytowana przez: krysti612 dnia 2007-12-09 01:49:01 ]
  
 
a wracajac do mojego pytania powie mi ktos czy wiazka z 1.6 8v podchodzi? moze wystarczy tylko kompa zmienic?
  
 
Cytat:
2007-12-09 09:29:30, Daniels86 pisze:
a wracajac do mojego pytania powie mi ktos czy wiazka z 1.6 8v podchodzi? moze wystarczy tylko kompa zmienic?


Jest inna - np CVH ma jedna lambde a RS dwie


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2007-12-09 14:17:09 ]
  
 
owszem inna i dlatego napisałem ze mam wiązke z kompem i oddam ją za mała kase..
  
 
niestety swap to nie tylko silnik wiazka i komputer, inna masz skrzynie, sanki, co tez wazne inne hamowniki oraz zawieche, ja bym tam wolal kupic calego kompletnego RSa, jak wielu z klubowiczy robilo, zawsze zostanie czesci, pozatym maska, szerokie lampy, zderzaczek, recaro, ladniejszy licznik wyciagniete z calego RSa dopelnia efektu po wymianie silnika...