Zawory w 1.6 16V Zetec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie, czy możecie łopatologicznie wyjaśnić mi kwestję dotyczące stukających/stukającego zaworów/u.

1. Wymienia się popyhacze czy uszelniacze?

2. Czy te operacje są pracochłonne, czy można je wykonać bez demontażu połowy silnika?

Proszę o wyrozumiałość, i nie odsyłanie mnie do wyszukiwarki.
  
 
niestety wymiana popychaczy, z tego co wiem ok 32zł sztuka. A tak w ogóle na jakim oleju jeździsz??
  
 
Koszt jednego popycha w miare dobrego to 23 zł w Inter carsie po znizkach jak sie dowiedzialem,a zeby je wymienic to musisz rozebrac rozrząd, wyciągnąć walki i dopiero w tedy popychacze. Ja bym tego nie ruszal samemu bo roboty jest sporo.
  
 
Cytat:
2008-01-21 21:37:39, michalmotyka pisze:
niestety wymiana popychaczy, z tego co wiem ok 32zł sztuka. A tak w ogóle na jakim oleju jeździsz??



Fordowski syntetyk 10w40
  
 
I pierwszy błąd... 10w 40 to półsyntetyk... Fakt, wymienia sie popychacze hydrauliczne, fakt, trzeba rozebrać pół silnika, fakt nie należy się brać za nie samemu... W zależności gdzie mieszkasz, możemy jakoś pomóc w znalezieniu dobrej i taniej części Niestety dobrych wiadomości nie mam dla Ciebie, bo porządny popychacz, a porządny mam na myśli firmę INA to koszt około 67,7 w detalu... Cena hurtowa to około 40 zł. Jasne że możesz wstawić coś o nazwie no name... Ale ile Ci to pochodzi...
  
 
Cena popychaczy to 24zł u Sławasa
wymiana to kilka narzędzi i jakieś zadaszenie z dobrym światłem i mysle że wielkiej filozofi niema w wymianie. Ale żeczywiście na 16sztuk trzeba poświęcić troszke czasu. Ja za niedługo będe się za coś takiego brał. Ale na forum jest nawet fotorelacja jak się je wymienia.
  
 
Szczeze to jak Ci sie szykuje wymiana np 4 popychaczy to ja bym radzł wymienic wszystkie bo zrobisz moze 10tys KM i znowu sciagaj! bez sensu a jak juz ja zdejmniesz to mozesz sie spodziewac calkowitego remontu głowicy bo nie wiadomo w jakim jest stanie teraz chodz a jak zdejmniesz moze okazac sie do remontu jak moja ;( a miała byc tylko wymiana 4 zaworów i Cały Remont kosztował mnie 1200zł ale teraz juz wiem ze 200tyś Km przed nia i wymiana paska rozrzadu co 50 tys KM
  
 
Cytat:
2008-01-22 13:37:08, Diablo991 pisze:
to mozesz sie spodziewac calkowitego remontu głowicy bo nie wiadomo w jakim jest stanie teraz chodz a jak zdejmniesz



a po co zdejmować głowicę?? do wymiany popychaczy wystarczy wałki rozrządu ściągnąć.
  
 
Masz Racje Mój bład Nie trzeba ale popychacze wymienil bym wszystkie
  
 
No to nie wiem co zrobić, bo szykuje mi się wymiana pompy wody i przy okazji rozrząd, to moze i popychacze bym od razu machnął.

Albo po prostu się przyzwyczaję do tego stukotu.

Ktos wspominał o fotorelacji, ale czy ona nie była do silnika 1.4?