Pomocy !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Od wczoraj stałem się szczęśliwym, choć nieco zaniepokojonym właścicielem Camry 3.0 z 92r. niepokoi mnie mianowicie ciepło, jakie wydziela silnik (topi się pojemnik na spryskiwacz). Co ciekawe temp cieczy jest jak najbardziej ok. Katalizator sprawdzono na warsztacie dziś, też jest ok. Czy może to być wina żle założonej instalacji gazowej??? Poza tym samochód jest potwornie wołowaty - nawet na benzynie, ciągnie dopiero od 4300 obr, ale z kolei na niskich obrotach pracuje bardzo grzecznie i cichutko. Spec od gazu powiedział mi dziś że silnik dostaje za mało powietrza do miksera, ale czy to miało by wpływ również na jazdę na benzynie??? Pomocy !!!!!!!! Pozdr !
  
 
No... i nikt nie pomorze nowemu koledze!
Ja niestety na temat instalacji gazowej jestem cieniutki
przy okazji witam Cię "rincewind"

miras-s


  
 
Ja też wiele sie nie znam ale jutro napewno dostaniesz kilka pomocnych wskazówek od doświadcz. toyoc.
  
 
GDZIE JEST WYPOWIEŹ NASZEGO KLUBOWEGO MÓZGU PERZANA???

Niestety nie mam pojęcia czemu sie tak grzeje ;-(
  
 
Hej - moze byc wiele przyczyn takiego zachowania auta:
1- zle podłączony parownik tzn. parownik nie moze byc podłączony szeregowo do ogrzewania TYLKO równolegle. Podobno w VW tak mozna ale w japoncach nie. Przy podłączeniu szeregowym, moze to wydawac sie dziwne ale silnik znacznie sie przegrzewa przetestowałem to na własnej skórze i po podlączeniu równoległym jest Ok.
2- zle zamontowane emulatory wtrysku o ile je w ogóle masz a co za tym idzie błedne odczyty kompa auta (bo komp do gazu oczywiscie jest)
3- po przełączeniu na gaz nie wszystkie wtryski są odłączane i auto chodzi wtedy na paliwie i gazie równoczesnie
4-zly mikser do gazu

I najwazniejsze pytanie czy miales juz zamontowana instalke czy sam montowales?

Ja jednak bym stawiał na zle podłączony parownik chociaz po ostatnich przeróbkach mojego miksera do gazu (ciagnal zaj....iscie) ale tez tak samo sie grzal.

a tak apropos wymieniałeś filtr powietrza i swieczki

Pozdroofka
  
 
Zgadzam się ze Sławencjuszem. Przegrzewanie to prawdopodobnie wina wadliwie założonej lub nie dostosowanej do Twojego modelu instalki gazu. Mułowatość? Przyczyn może być wiele. Na pewno wykluczyć trzeba podstawowe czyli: elektrykę (świece, przewody rozdzielacz, cewka itd.), filtry, szczelność przewodów. W następnej kolejności mogą być sondy i generalnie czujniki np. sonda lambda. Dalej - pamięć wtrysku (jeżeli masz). Podczas jazdy na gazie dochodzi do przestawienia pamięci wtrysku i na benzynie wtedy potrafi mulić, gasnąć itd (dotyczy instalacji II typu). Ja miałem wiecznie problem z gazem, mulił się w wysokim zakresie na benzynie. Zamontowałem urządzonko kasujące pamięć wtrysku po każdym wyłączeniu silnika. Jak ręką odjął. Chodzi na gazie jak na benzynie a na benzynie jak złoto . Żadnych prychów, trzyma obroty, nie gaśnie, nie strzela. Jakby cud normalnie. I tak już odpukać 5kkm .
  
 
Jesli chodzi o wolowatosc to marcingodzikowski mial podobny problem ze swoja camry 3.0. Nie pamietam dokladnie ale chodzilo o to ze zalozyli inst. niby do 3.0 ale sie okazalo ze silnik w wersji amerykanskiej ma wieksza moc itp. i dopiero zalozyli inne wtryskiwacze (od BMW chyba) i jest ok.
Tylko nie wiem kiedy sie Marcin teraz pojawi na forum ...
  
 
Mózg siedzi i duma i ... brakuje mu szarych komórek, żeby zrozumieć jak może się stopić zbiorniczek płynu spryskiwacza ?
Mułowatość - pojęcie względne, a pierwsze co należy zrobić to wymienić świece i filtr powietrza. Niezależnie od tego, co zeznaje poprzedni właściciel. W Toykach to chyba normalne, że od 4000rpm mają "swój czas"
Skoro mówisz, że temperatura w normie to silnik raczej się nie przegrzewa ? Jakoś mi się to kupy nie trzyma... Żeby stopić pojemnik spryskiwacza trzeba by chyba ze 150-180 ^C ??
Ktoś może wie czy chłodzenie w Camry odpowietrza się ręcznie, czy same to robią ?
W temacie miksera: owszem, to może być źle dobrany mikser. Za wąska gardziel stłumi przelot powietrza, a komputer dobierając skład mieszanki na benzynie da jej automatycznie mniej. Z gazem to samo. Możesz mieć jeszcze klapomikser i zacinającą się klapkę.
Napisz coś więcej o tej instalacji. Firma, wiek ? I/II generacja ? (na rurze od gazu masz albo śrubę regulacyjną albo elektryczny silnik krokowy)
Na chwilę obecną tyle. Kwestię źle podpiętego ogrzewania reduktora pomijam. Nie powinien być powodem ewentualnego grzaniasię silnika.
Wymień świeczki i filtr powietrza i daj znać, co silnik na to.
Pozdro.
  
 
A moze w tym pojemniku jest jakis kwas ?
  
 
Perzan, a czy przypadkiem V6, bo o ile pamietam to wlasnie taki motor siedzi w Camry, nie "chodza z dolu " ?? bo wydaje mi sie ze V'ki wlasnie sa sprawniejsze z nizszych obrotow, za to nie kreca sie az tak wysoko ...

I jeszcze jedno pytanie? Jakie spalanie masz w tej Camry, bo jezeli male to poniekad wyjasnialoby sprawe ... moze byc faktycznie zle dobrany mikser, i jak mowi perzan ma za maloa dziure i nie daje tyle powietrza ile potrzeba ...
  
 
Jaro: nie mam bladego pojęcia, dlatego piszę "chyba" Jeszcze nie miałem okazji potestować żadnej V-ki Z tego co rozmawiam i czytam o Toyotach to jest te magiczne 4000
Szczerze mówiąc sprawa ciężka na zdiagnozowanie via net Mało danych, dużo możliwości...

Arthur! Opowiedz no jak te V6 się sprawują ? Zdaje się taki Ci siedzi pod maską ?

Pozdro.
  
 
Wiecie co... fajny ten wasz klubik )) Nie spodziewałem się że ktoś może mi pomóc, a tu taka niespodzianka . Odnośnie instalacji, spec powiedział mi, że nadaje się ona może do poloneza. Przelot w mikserze jest również za mały. Cóż... dzisiaj zdejmujemy mikser i zobaczymy czy na benzynce się poprawiło. Instalował to poprzedni właściciel i chyba dał ciała...
Poza tym pojechałem dziś rano na komputer i pokazał, że jest błąd czujnika spalania stukowego - ale podobno też może to wynikać z błędów w składzie mieszanki... sam nie wiem. Zaczynam od miksera, bo czujnik kosztuje 6 stówek...koszmar.
Jeszcze raz dziękuję za Wasze rady. Pozdr!
PS. może źle ująłem, że zbiorniczek się topi, ale w miejscu gdzie prawie dotyka maski plastik się nieco powyginał...
  
 
ehe, a mi było głupio że nie mogłem nic poradzić
a jeżeli chodzi o zbiorniczek, to czy on tak nie wgląda w każdym modelu?
ja mam '93, V6 Europejska wersja i ten zbiorniczek wygląda jakoś tak nie do końca foremnie....
  
 
acha - ważne!
Camry też dopiero od 4.000 obr dostaje prawdziwego KOPAAAAAAAAA. jak wsadzisz wkładkę K&N to jeszcze bardziej to odczujesz
pierwszą Toyką która ciągnie od 1.500 obr to jest obecny 4R, no ale to jest po łomerykańsku - niewysilony silnik i 300 Nm
  
 
Zdjęliśmy mikser Rakieta... niestety do momentu kiedy się zapali check... Czy ktoś wie gdzie można kupić używane części
(czujnik spalania stukowego - to chyba jego robota )?