Booster - regulator dawki wtrysku. Czy na pewno?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Temat tzw. boostera jest znany posiadaczom TD. Jego naprawa została świetnie opisana przez kolegę z Mondeo.
Jednak ja mam nieco inne objawy i co najważniejsze inny booster.
U wszystkich najważniejszym objawem było rozkręcanie sie silnika do kosmicznych pędkości obrotowych co skutkowało tzw. nisko latającymi tłokami.

U mnie obroty dochodzą tylko do 3500 - 4000 obr/min.
Dodatkowo czasami tętniące obroty biegu jałowego w zakresie 900 - 1100 obr/min. Ostatnio dwa razy kiwnął się do 500 obr/min.
Podejrzewam membranę boostera ale problem jest inny.

U mnie z boostera idzie przewód z turbo oraz wężyk do przewodu powrotu paliwa z pompy i wtrysków.
Może jest to zabezpieczenie przed tym rozkręcaniem się silnika, żeby przeciekające paliwo nie szło na sprężarkę?

Czy sam booster jest taki sam wewnątrz? Czy części i naprawa będzie wyglądała tak samo jak w tym opisywanym boosterze?
A może kazdy ma drugi przewód powrotny a ja tylko o tym nie wiedziałem.
Pomóżcie bo zaczęło się to od ok 2 tyg. a nie chcę żeby rozkręcił mi się na maksa.
  
 
Wszystkie mają ten przewód. Wkręcanie się na obroty to nie jedyny objaw jego awarii, tak na marginesie, często brak "kopa" to też booster.
  
 
Nie pomoge bo nie wiem,ale mozesz podac link do tego opisu naprawy??
  
 
Cytat:
2008-02-19 10:33:39, Seba pisze:
Nie pomoge bo nie wiem,ale mozesz podac link do tego opisu naprawy??



naprawa boostera
  
 
Nie będę zakładał nowego tematu więc tu piszę.
Pytanie do tych co sami naprawiliście boostera w Escorcie...
W jaki sposób odkręcacie boostera ?? Zdemontować zderzak i chłodnice ?? czy może zdemontować pompe całą ??
Kurcze bardzo ciasno tam że chyba nie dam rady odkrecać 38 mm ani na górze ani na dole pod kanałem.... Będę wdzięczny za każde odpowiedzi
  
 
Zwykle z góry się go odkręca, wystarczy go ruszyć, nie jest przykręcony wyjątkowo mocno, jest na oringach więc luzik. Jak zdejmiesz chłodnicę to już totalny luzik.
  
 
Też tak myslę że od góry odkręcić... Chłodnicy nie wiem jak opuścić ale narazie zostawie...
Dzisiaj byłem na giełdzie i tam znalazłem klucz 38 oczkowy (wielokątny), miał długość 16 cm, idealny by był do odkręcenia w ciasnej komorze silnika. Kosztuje 36 zł.... Chyba lepiej kupić... to za tydzień w niedziele
Obecnie wkręciłem o 2 obroty kluczem T25 że prawie nie czuć turbo, tak do czasu wymiany membrany i oringów oraz wężyka gdyż robi sie pod autem kałuża ropy koło 10 cm :-/ Ustały własnie denerwujące drgania między 1800-2000 obr/min bo miałem za wcześne załączane turbo. Auto wooolno przyśpiesza. Nie kopci wcale a spalanie napewno będzie mniejsze...
  
 
Kris75, o taki klucz z napisem KUŹNIA widziałem na giełdzie, taki spokojnie podejdzie ?? http://moto.allegro.pl/item593244999_klucz_oczkowy_udarowy_38_kuznia_okazja.html