[SieMA] RS2000 4x4 - turbo plan. stage 1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich

jestem nowy na tym form,ponieważ dość niedawno zakupiłem essiego... wcześniej miałem forda probe i aktywnie udzielałem się na tamtym forum... ale cóż.. zawsze jest czas na zmiany...

no ale na temat.. mam kilka pytań do osób które naprawdę znają się na rzeczy, otóż...

wtryski jak widzę są bosh`owskie, wpinane do listwy i czy istnieje możliwość podpasowania mocniejszych wtrysków, bez konieczności zmiany/przespawania listwy?? coś gdzieś czytałem że np. do silników zetec pasują od focusa st170...

p.s i żeby to były wtryski które jakkolwiek można dostać



[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 19:32:27 ]
  
 
hmm moze zacznijmy od tego czy bedzie to soft turbo czy konkret, dol z 2.3 kuty srodek i duza suszarka!!?? bo jezeli soft to seryjne dadza rade a jazeli cos wiecej to mozna dac z cossiego - na ebay dostepne i np wydajniejsza pompe valbro
  
 
widze, ze masz MK VII 4x4:} pochwalil bys sie chociarz jakimis zdjeciami i jak mogles zmienic probe na escorta...
  
 
to pewnie ten escort co byl na allegro za 8500
  
 
tak, to ten za 8500 już słyszalem opinię, że ktoś był, oglądał ale ja jestem bardzo zadowolony pod względem stanu technicznego auta.. skrzynia, silnik, dyfer most są w super stanie a blacharka to im "brzydsza" tym lepsza, bo celuję w jak najzwyklejszy wygląd i element zaskoczenia a pozatym, to zanim się nim nauczę jeździć to zapewne nie raz trzeba będzie ją robić, więc trochę jeszcze poczekam bo essi nie raz mnie już zaskoczył wyjeżdżając tyłem z ronda

kupuję właśnie stalowe felgi ze względu na bardzo niską masę, do tego nowe opony toyo, znaczek na klapie już jest 1.6 a pozatym to zostanie 100% seria...

o te:
tarcze

tarcze z tyłu nawiercane/nacinane, aktualnie rozglądam się nad zawieszeniem...

a co do turbo..
póki co będzie to podstawowa instalacja bez wysilania silnika.

1.zmiana uszczelki na odprężającą silnik (może uda się zrobić 8,5:1 albo 9:1), oczywiście stalowa

2.kolektor pod turbo będzie to nie baranek,ale normalny "szeregowy" że tak powiem..
.
3.pompa paliwa prawodopodobnie walbro + regulator cisnienia paliwa + smt6 i zmienione mapy

4.wydech 2.5"

5.prawdopodobnie postaram się zrobić wtryski paliwa do kolektora,instalacja nie droga a niejednkrotnie widziałem, że starcza przy mocy nie przekraczającej 250ps

6.blow off i możliwe, że zewnętrzny westgate

turbiny jeszcze nie dobrałem.. zastanawiam się nad garettem t3/t4 ale może być lekko za duży

7. a intercooler to się odpowiedni pospawa...


i chylę czoła przed wieloma projektami z tego forum, dlatego mam nadzieję, że nikt mnie nie "zjedzie" tylko pomoże

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-13 22:30:40 ]
  
 
nie jeden takze na tym forum mial plany na poczatku... nawet na turbo... i baaardzo czesto konczylo sie na planach....
  
 
Siema proponuje zebys poczytal jakies angielskie fora co i jak z uturbianiem RS, poniewaz angole uturbiaja wszystko co sie ford nazywa. Z tego co slyszalem i wiem RS oryginalnie nie jest podatny na uturbienie - znaczy sie wszystko sie da ale efekty nie sa zaskakujace ;(
  
 
tak właśnie też słyszałem takie opinie... ale cóż.. zobaczymy co da się z tym zrobić.. wiadomo rs ma seryjnie 150ps z 2.0 na N/A,więc to dość wyżyłowana jednostka...

mam już turbo ale niestety od focusa 2.0tdci i jak obliczałem to pod ten silnik nie bardzo ona będzie ze względu na dość niską sprawność przy tych obrotach... zobaczymy, jak coś to trzeba będzie zainwestować w inne turbo
  
 
Szczerze mówiąc to nie polecam turbiny do jednostki N7A.. Z tego faktu że efekt będzie nieopłacalny do kosztów.. Lepiej zamontuj RQB To bede mógł Ci udzielić pare rad co do turbienia
  
 
1.Angole nie za bardzo uturbiają rs ponieważ w serii jest duży stopień sprężania i trzeba zakuwać wszystko.
2. T3/t4 to raczej za duże turbo do softa
3. Wtryski pasują seryjne od sx s13.
  
 
dzięki bardzo za posty... co do wtrysków od jednostki CA18DET to przydatna informacja

t3/t4 to fakt... ciężko by było ją nawet fizycznie póki co upchać pod maskę wstawię tą od nieszczęsnego diesla i zobaczymy co się stanie

hmm a silnik.. jakbym już miał wstawiać coś innego to myślę,że byłby to silnik mazdy z forda probe 2.2 turbo.. znam go dobrze i ma duży potencjał ale póki co to postaram się coś zrobić z N7A.... no zobaczymy...

p.s a co do stopnia sprężania.. seryjne 10,3:1 właśnie da radę odprężyć za pomocą uszczelki i myślę, że wtedy by się dało coś z niego wykrzesać.. seryjne tłoki/korbowody raczej to wytrzymają ??...

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 00:17:30 ]
  
 
Właśnie że może być problem z tłokami i korbami w N7A... Szczerze mówiąc taniej Cię wyjdzie dół 2,3L + góra RS2000 i dobre strojenie = ok 170PS. A żywotności nie stracisz i koszty będą duuużo mniejsze. Takie moje zdanie Jak turbo to ZETEC Dla przykładu, jest RS z turbiną i ma tylko 190PS.. A porozmawiaj z kolegą Puma_RST z fiesta klub polska i streetracing.pl a powie Ci dlaczego się nie dmucha RS'a a zeteca
  
 
Cytat:
2008-03-14 00:43:38, yezXR3i pisze:
Właśnie że może być problem z tłokami i korbami w N7A... Szczerze mówiąc taniej Cię wyjdzie dół 2,3L + góra RS2000 i dobre strojenie = ok 170PS. A żywotności nie stracisz i koszty będą duuużo mniejsze. Takie moje zdanie Jak turbo to ZETEC Dla przykładu, jest RS z turbiną i ma tylko 190PS.. A porozmawiaj z kolegą Puma_RST z fiesta klub polska i streetracing.pl a powie Ci dlaczego się nie dmucha RS'a a zeteca


kazdy chwali i dmucha to co ma
mi na podtlenku korbowodow nie pourywało
SieMA_rs_4x4 - powodzenia w modach, pisz co dzialsz na biezaco


[ wiadomość edytowana przez: POMPA dnia 2008-03-14 03:14:53 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 00:13:28, SieMA_rs_4x4 pisze:
dzięki bardzo za posty... co do wtrysków od jednostki CA18DET to przydatna informacja t3/t4 to fakt... ciężko by było ją nawet fizycznie póki co upchać pod maskę wstawię tą od nieszczęsnego diesla i zobaczymy co się stanie hmm a silnik.. jakbym już miał wstawiać coś innego to myślę,że byłby to silnik mazdy z forda probe 2.2 turbo.. znam go dobrze i ma duży potencjał ale póki co to postaram się coś zrobić z N7A.... no zobaczymy... p.s a co do stopnia sprężania.. seryjne 10,3:1 właśnie da radę odprężyć za pomocą uszczelki i myślę, że wtedy by się dało coś z niego wykrzesać.. seryjne tłoki/korbowody raczej to wytrzymają ??... [ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 00:17:30 ]


Nie wiem czy samą uszczlką da rade tyle odprężyć, zawsze możesz spróbować z głowicą od 2.3 scorpio/galaxy, pasuje plug and play i ma mniejszy stopień sprężania.
  
 
SieMA_rs_4x4 a mógłbyś porobić fotki napędów bo nigdy nie miałem okazji oglądać escorta 4x4 od spodu
  
 
tutaj masz "schematyczny" rysunek techniczny zawieszenia i napędu

a zdjęcia może porobię jak wrócę do domu i wskoczę na kanał u siebie w warsztacie...


mam pytanie: nie orientuje się może ktoś "przypadkiem" jaka może być różnica w masie pojedyńczej felgi stalowej 15" i aluminiowej średniej klasy w tym samym rozmiarze?


[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 13:44:08 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 13:34:24, SieMA_rs_4x4 pisze:
tutaj masz "schematyczny" rysunek techniczny zawieszenia i napędu a zdjęcia może porobię jak wrócę do domu i wskoczę na kanał u siebie w warsztacie... mam pytanie: nie orientuje się może ktoś "przypadkiem" jaka może być różnica w masie pojedyńczej felgi stalowej 15" i aluminiowej średniej klasy w tym samym rozmiarze? [ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-14 13:44:08 ]



Troche felg mi sie przewinelo i Ci powiem,ze nie spotkalem lzejszej alu niz RS mk V i VI te seryjne,a zarazem sa bardzo mocne nie tak jak te wloskie ladnie wygladajace fele.
  
 
tak przeglądałem dziś allegro i natknąłem się na super magnetyzery

napisałem im maila:
witam...

czy jak zamontuję sobie 10 magnetyzerów to moc mojego auta wzrośnie o 100%?

jesli tak to po co wstawiać turbo, prawda?

a i spalanie spanie o 110%, więc auto przy dystrybutorze będzie mi zwracało 10% za zalane paliwo?

czekam na odpowiedź
Mateusz


hmm.. faktycznie.. po co wstawiać turbo?

  
 
Cytat:
2008-03-15 21:52:14, SieMA_rs_4x4 pisze:
tak przeglądałem dziś allegro i natknąłem się na super magnetyzery napisałem im maila: witam... czy jak zamontuję sobie 10 magnetyzerów to moc mojego auta wzrośnie o 100%? jesli tak to po co wstawiać turbo, prawda? a i spalanie spanie o 110%, więc auto przy dystrybutorze będzie mi zwracało 10% za zalane paliwo? czekam na odpowiedź Mateusz hmm.. faktycznie.. po co wstawiać turbo?





koniecznie wklej odpowiedz.. o ile bedzie
  
 
Cytat:
2008-03-14 00:43:38, yezXR3i pisze:
Dla przykładu, jest RS z turbiną i ma tylko 190PS..


no rzeczywiście tylko 40 koni więcej....
Widze że koledzy mają jakąś manię na temat turbin i uważają chyba że autko z silnikiem do dwóch litrów pojemności na turbinie wypluje najlepiej do 300 koni...
Bądźmy realistami. Ja wiem że pewne silniki już z założenia nadają się bardziej lub mniej do uturbiania ale bierzcie pod uwage koszty, zaawansowanie konstrukcji i dodatkowe komplikacje związane z założeniem zestawu doładowania.
Tak że wzrost w RSie o prawie 1/3 mocy początkowej to naprawdę dobry wynik.I należy pamiętać także że to auto ma jeszcze troche pojeździć. No chyba że ktoś chce wykręcić go tak żeby wypluło z siebie ponad 200 koni na hamowni a do domu wracało na lawecie.