[SieMA] RS2000 4x4 - turbo plan. stage 1 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Remarq nie mówię że 40PS to mały przyrost mocy, a nieadekwatny do włożonej pracy, wysiłku i trwałości tego silnika. Bo zetec zrobiony takimi kosztami będize tak samo trwały o ile nie lepiej a da ponad 200PS.. A moc 190PS w RS 2000 turbo jest prawie osiągalna w N/A.
  
 
to prawda co do silników i ich podatności np. na doładowanie...

dla przykładu silnik mazdy 2.2 w N/A ma jakoś 115ps, po założeniu seryjnego turbo na 0.4bar ma już 148ps, dmuchnąłem na seryjnej turbinie 1.2bar i zmieniłem ECU, hamownia pokazała prawie 200ps...
koledzy z forum robili z nim 250ps bez jakiś strasznych problemów.. ale fakt.. stopień sprężania to 8.5:1 i auto miało 12 zaworów (2 duże ssące i 1 wydechowy)... to nie to samo co jednostki 16 zaworowe..
  
 
wracajac do konkretow to montujac taka mala turbine do rs2000 narazasz go na jeszcze wieksze przeciazenia.
1. Mala turbina bedzie sie szybciej wkrecac,doladowanie pojawi sie wczesniej (podejrzewam ze kolo 2tys)i bedzie to katorga do i tak slabych tlokow i korbowodow.
2. Bedzie musiala sie szybciej zwijac zeby osiagnac dane doladowanie wiec temperatura gazow sprezanych bedzie sporo wyzsza niz w T3 i znowu to wplynie na szybcie splyniecie podzespolow
3. Takie male dziadostwo nie wydoli do konca skali obrotowej i pewnie sie skonczy przy 4,5-5tys

Idealem jest tu t3 a minimum t25 z np 200sx'a.
  
 
hmm co do turbo to tylko kwestia map turbiny.. nie raz rozmiar nie koniecznie ma znaczenie

a dzis zasłyszałem na małym spocie z sierrafun ze dobrze odprężają tłoki i korbowody od 2,3 ? prawda?



p.s czy chce ktoś się zamienić znaczkami ??

zamienię swój RS 2000 na 1.6 16V

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-17 00:13:47 ]
  
 
nie wiem czy to cos wnoiesie do watku ale moi znajomi maja focusa 1,6 benzynka on w serii ma cos 100 ps, dali go do uturbienia kolo warszawy, zaplacili za uturbienie kolo 7 tys zl a moc wzrosla na 150 pare kucy, jesli by ktos cchial to napiszcie co was interesuje to zapoytam sie ich i napisze
 
 
to za 7 koła to można kupić zeteca 2,0 albo 1,8 RQB i dmuchnąć na 250 PS
  
 
Cytat:
2008-03-17 00:57:58, yezXR3i pisze:
to za 7 koła to można kupić zeteca 2,0 albo 1,8 RQB i dmuchnąć na 250 PS



dokładnie.. po co kupować 1.6 z notabene duuuużo słabszym zawieszeniem, hamulcami i wygłupiać się pchając dmuchawkę?
samo zwiększenie mocy to pół biedy... drugie (gorsze pół) to coś wyhamować i utrzymać w miarę sensownie na drodze..

ehh chyba po to żeby było zabawnie

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-03-17 01:26:13 ]
  
 
panowie silnik silnikiem, bo tu mozńa wrzucić Zeteca 2.0 i heja!
ale ta skrzynia jest kichowa...
Coby nie być zbytnio gołosłownym...
Pzdr!

[ wiadomość edytowana przez: gRuHa dnia 2008-04-04 00:04:07 ]
  
 
Cytat:
2008-03-17 00:22:48, Adus20 pisze:
nie wiem czy to cos wnoiesie do watku ale moi znajomi maja focusa 1,6 benzynka on w serii ma cos 100 ps, dali go do uturbienia kolo warszawy, zaplacili za uturbienie kolo 7 tys zl a moc wzrosla na 150 pare kucy, jesli by ktos cchial to napiszcie co was interesuje to zapoytam sie ich i napisze


Zapewne Grabowski robił, bo koledze toyke 1.6 też uturbiał i wyszło 160km. Grabowski gwarantuje 100 koni z litra.
  
 
moze bys napisal cos nowego... np. ze sprzedasz escorta
  
 
150PS w 1.6 Focusa to głupi pomysł, bo ten silnik pada przy seryjnej mocy, ciekawe ile pojeździ ten turbiony, ale zapewne nie będą to duże przebiegi...
  
 
Cytat:
2008-04-04 16:12:07, marcinos_rs pisze:
moze bys napisal cos nowego... np. ze sprzedasz escorta



nie tam... nie przewiduję narazie sprzedaży póki co kupiłem alu 15" i nowy kompet toyo t1r.....

i upragniony znaczek TD na tylną klapę

jak tylko skończy się rok akademicki biorę się za wstawianie turbo, bo część gratów już czeka w domu i będę szukał zawieszenia....
  
 
Witam!!


Panowie potrzebuję pomocy... czytałem temat z warsztatami, doczytałem się gdzie można jechać itp. ale mam inną prośbę do was..

czy może ktoś z warszawy miałby możliwość udostępnić mi na chwilę kanał w jakiejkolwiek formie?? otóż prawdopodobnie przepalił mi się środkowy tłumik, auto na postoju chodzi jak amerykańskie v8 ale wolałbym to na 100% obejrzeć i podjąć jakieś decyzje, bo nie chce się wpędzać w niepotrzebne koszta, jak wiadomo pod turbo i tak wydech byłby zmodyfikowany...

i przepraszam modów, że śmiecę tematy z tym dziale,ale chyba często się tu zagląda

p.s a może ktoś ma odsprzedać jakiś uzywany tłumik ?
  
 
jak chcesz tylko zajzec to najedz jedna strona na cegłówki, deski, podnies na lewarku a zobaczysz na pewno co i gdzie sie stalo:]
  
 
Jadąc Wybrzeżem Gdańskim w stronę centrum, przez zjazdem na Al. Solidarności po prawej są parkingi (za parkingami jest Górka Śmieciowa). Za moich warszawskich czasów był tam taki najazd, chyba ogólnodostępny. Jak nic innego nie załatwisz to podjedź tam i zobacz.
  
 
Cytat:
2008-03-14 03:08:10, POMPA pisze:
kazdy chwali i dmucha to co ma mi na podtlenku korbowodow nie pourywało SieMA_rs_4x4 - powodzenia w modach, pisz co dzialsz na biezaco [ wiadomość edytowana przez: POMPA dnia 2008-03-14 03:14:53 ]



oj nie chwale lecz pluje na to g... strasznie a osobiście jestem fanem CVH-T choc neistey ale nie jest wstanie zaspokoić juz moich oczekiwań.

a wracając do wątku:

1) wtryski z Focusa ST nie bedą pasowac p&p.
2) co do wtrysków od nissana owszem ale nie z s13 tylko z s14 sr20det bo w s13 są top feed a listwa rs2k wymaga side feed-a.
3) turbina to minimum duże T25 ale T3 z ERST było by lepsze i tansze.

ja bym sie obawiałw takim projekcie 2 rzeczy:

1) naped, niestety ale wszytkie opinie mówia ze ten naped wzglednie znosi seryjna moc przy katowaniu a co dopiero jakieś 350-400Nm.
2) problem uturbienia rs2k leży nie w wytrzymałosci silnika bo zapewne jest tak samo udaro i idioto odporny jak CVH tylko w tym ze cholernik jest podatny na przgrzewanie a Turbina tylko pogorszy ten stan. I dlatego "pudingowcy" wolą uturbiac Zetec-i które przyjmują doładwoanie bez problemów a do tego jest sporo gratów do nich. choć widziałem rs2k Turbo z mocą około 300KM w UK ale co było w sammym silniku tego nie wiem.

Pozdrawiam
PumaRST

PS: czy ktoś zna wydajność wtysków od rs2000??



[ wiadomość edytowana przez: PumaRST dnia 2008-05-02 19:35:57 ]
  
 
serwus!!

nie odzywam się w temacie, bo póki co prócz znaczka TD na klapie nic się znacząco nie zmieniło, no i alu 15" z nowymi toyo t1r ... w środę dostanę zawieszenie przód Koni sport ze sprężynkami eibach....

a dalej to zasiągnęłem języka... kolega na forum streetracing buduje sierre turbo z naszym silnikiem i podzielił się obserwacjami:

problemem sa stalowe elementy tłoka.. wiadomo co sie będzie działo przy zwiększeniu mocy...

co do chłodzenia silnika to problem który dotyczy wielu aut... chociażby w 6-cio cylindrówkach bmw to istny kaszmar.. w essim koniecznie wstawienie najlepiej 2 mniejszych wentylatorów, dodatkowe wloty na masce...

wtryski od sr20det.... było by doprawdy pięknie a jaka jest wydajność naszych to nie mam pojęcia, ale napewno szału nie ma bo słyszałem, że kończą się około 170-180ps...

co do turbo, to liczyłem zapodtrzebowanie naszego silnika i dobierałem mapy turbin pod nasz silnik...
za punkt odniesienia brałem 0.6bar, max moc przy 6100rpm, ale jeszcze potrzebował bym wykresu silnika wolnossącego do dokładnych obliczeń, ponieważ wyszło mi że potrzeba do niego naprawdę dużego turbo, conajmniej T4

a napęd... to właśnie jest moja największa bolączka i narazie staram się skontaktować z ludźmi z UK którzy mają te essy i może coś pomogą....
ja chcę robić soft turbo pod 200ps i myślę, że tą wartość napęd wytrzyma, a co do NM to raczej 400NM jest nie możliwe

w przeliczeniu 200ps przy 6000rpm = 237Nm...

[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-05-05 22:56:52 ]
  
 
siema, pogadaj z gościem co sprzedaje uturbionego na allegro, czy to jest w ogóle opłacalne?? on żeby wycisnąć 200KM pozmieniał duuużo.. , a jak poszukasz w necie to kiedyś znalazłem dokładny opis jego modyfikacji. To jego kom:695-899-936 zapożyczony z allegro, pozdro
  
 
Cytat:
2008-05-05 22:44:38, SieMA_rs_4x4 pisze:
... a co do NM to raczej 400NM jest nie możliwe w przeliczeniu 200ps przy 6000rpm = 237Nm...



te 237 Nm to wieelka pomyłka jest, taka wartość przy doładowaniu silnika dwulitrowego to wprost niemożliwe jest, będzie duuużo więcej zamiast 2 powinna być 3 z przodu, a ja pokusiłbym się nawet o 4

SieMA_rs_4x4 buduj, uturbiaj, bo jesteś jednym z nielicznych co cokolwiek robią i wiele można się nauczyć, śledzę wątek z zapartym tchem, bo byłem po Twojego esa w Bydgoszczy i się nie zdecydowałem, odpaliłem go ze względu na wygląd, napędu i przeniesienia nie miałem możliwości przetestowania, ale widzę że sprawuje się nieźle.
Generalnie to śmiały projekt jest i szczerze powodzenia Ci życzę...
  
 
co do momentu, to macie rację, mea culpa ... powinniśmy liczyć ten moment x odpowiednie doładowanie... postaram się dowiedzieć jak to dokładnie przeliczać, a to co wcześniej podałem dotyczy głownie wolnossaków , no i trzeba liczyć do tego odprężenie silnika...

Suchii -> dzięki bardzo za miłe słowa nie chcę, żeby ktoś myślał, że założyłem wątek i nic nie robię... poprostu póki co zbieram informacje, i tak już dużo się dowiedziałem o samym aucie, silniku itp...

a jeśli chodzi o uturbienie, to wszystko da się uturbić i ja wierzę, że i ten silnik da rade dobrze zrobić.... może to kwestia odpowiedniego zestrojenia?..

hryniek -> dzięki za numer, właśnie widziałem tego essa z blokiem od 2.3 ... ja blok i głowicę zostawiam.. będę walczył na tym co mam i wierzę, że się uda... i chyba ze względu na te stalowe elementy tłoka, trzeba będzie zrobić jego lepsze chłodzenie, bo zajechać silnik to żadna sztuka, ale pocieszam się tym, że do tej jednostki części akurat nie są drogie....


p.s czy ktoś może zamieścić tu swój wykres od essa?? potrzebuję konkretnie wykres momentu obrotowego, przy jakiej dokładnie wartości osiąga max i przy odcince jaka jest jego wartość, bo wiem,że jest spora rozbieżność od danych producenta...


i szkoda ze nie wyszło z tymi magnetyzerami... ile by było mniej roboty... zawsze zostaje turbinka na dolot, albo chip za 50zł który daje jakies +20ps


[ wiadomość edytowana przez: SieMA_rs_4x4 dnia 2008-05-05 23:42:19 ]