Jak rozpoznać slinik 1.8 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcę zrobić swapa na 1.8 16V 130PS ale silnik 1.8 16V 105PS wydaje mi się być taki sam, jak rozpoznać przy zakupie?
  
 
Najprościej to zdjasc pokrywe zaworów i zobaczyc wałki
  
 
No ale wałki trzeba mierzyć zdajesie, chociaż to najpewniejsza metoda. Sprawdź na głowicy - z przodu poniżej dekla w okolicach półksiężyca jest wybite oznaczenie silnika - RDA dla 105PS, RQB dla 130PS. No i jeszcze oznaczenie kompa jest chyba inne.
  
 
To oznaczenia kompa
1.8 130 km 2FBC 92FB-12A650-BC
warto zmierzyć też przepustnicę
a tak powinny wygladać wałki

od góry ssacy
od doły wydech
  
 
w dowodzie rejestracyjnym powinno pisac
  
 
Cytat:
2008-05-20 16:13:57, escort1992r pisze:
w dowodzie rejestracyjnym powinno pisac



W dowodzie rejestracyjnym to już różne cuda się zdarzały,więc tym się nie należy kierować,po za tym skąd wziąć dowód jak silnik np leży u kogoś w garażu z poprzedniego auta??
  
 
vin ma tez chyba takie info zakodowane
  
 
Cytat:
2008-05-20 16:20:01, kroczak pisze:
W dowodzie rejestracyjnym to już różne cuda się zdarzały,więc tym się nie należy kierować,po za tym skąd wziąć dowód jak silnik np leży u kogoś w garażu z poprzedniego auta??



jak chcesz wymieniac sam silnik bez osprzetu to lepiej zebys nic nie robil
  
 
ok dzięki sprawdzę w takim razie wszytsko chyba mam na temat
  
 
Cytat:
2008-05-20 17:47:26, escort1992r pisze:
jak chcesz wymieniac sam silnik bez osprzetu to lepiej zebys nic nie robil


mam 1.6 16V cały osprzet jest chyba taki sam oprócz kompa, kolektora ssącego dolotu i przepływomierza?


[ wiadomość edytowana przez: doogi dnia 2008-05-21 01:39:47 ]
  
 
oj koniu z vinem tez nic niewiadomo. mój xr3i cabrio w programach do cześci wyskakuje jako "wersja RS" A na 1000000% nie miał nic modzone w tej kwestii.