Nabicie klimy propanem-butanem - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To jest dobre
Tylko ciekawe ile w klimatyzacji przelatuje środka chłodniczego bo w przypadku LPG to około 7-10l/100km.
No i z parownika nie można by zrezygnować chyba że w zimę nie będziemy jeździć.
  
 
No właśnie ,żaden "GAZOWNIK" nie sprecyzował czy w układzie zasilania mogą współdziałać dwa parowniki?Pytanie jest kluczowe,bo jeżeli tak to jeden odpowiadałby za schładzanie płynu chłodniczego krótkiego obiegu :parownik nr.1=>pompka=>nagrzewnica(w tym wypadku schładzacz)=>parownik nr.1 , adrugi w momencie zamarznięcia pierwszego podtrzymywałby dostarczanie LPG w stanie gazowym do silnika.
  
 
Cytat:
2008-06-14 22:01:56, wojak32 pisze:
To jest dobre Tylko ciekawe ile w klimatyzacji przelatuje środka chłodniczego bo w przypadku LPG to około 7-10l/100km. No i z parownika nie można by zrezygnować chyba że w zimę nie będziemy jeździć.

wW przypadku R 134a gęstość wynosi 1,212Kg/dm3 a LPG 0,58Kg/dm3 czyli ponad dwa razy mniej.To niestety w wyrażone w kilogramach,oraz mało znaczy w przypadku braku komresora klimy(zbyteczny w tym układzie)Bardziej przydałaby się moc chłodnicza zykłej klimy lub coś w podobie,ale skąd to wziąć?
  
 
Cytat:
2008-06-14 23:07:18, marast666 pisze:
wW przypadku R 134a gęstość wynosi 1,212Kg/dm3 a LPG 0,58Kg/dm3 czyli ponad dwa razy mniej.To niestety w wyrażone w kilogramach,oraz mało znaczy w przypadku braku komresora klimy(zbyteczny w tym układzie)Bardziej przydałaby się moc chłodnicza zykłej klimy lub coś w podobie,ale skąd to wziąć?



Czyli jeśli przyjmiemy że spalanie wynosi około 4kg/100km dla ciepła parowania 380kJ/kg to wyjdzie nam 1520kJ/100km dla średniej prędkości 50km/h, 100km przejedziemy w 2h to moc chłodzenia wyniesie około 200W troszkę mało

PS.
I cały plan w pizdu
  
 
odkopię trochę temat,
propan butan stosowany jest "powszechnie" min w meksyku, argentynie, brazylii, rosji, ukraninie,

po za tym:

Zgodnie z przepisami unijnymi, każdy nowy model homologowany od podstaw na terenie UE od 2012 r. musi mieć układ klimatyzacyjny napełniony nowym czynnikiem chłodzącym R1234yf, który jest znacząco droższy od obecnie stosowanego gazu, oznaczonego jako R134a. Co więcej, ta druga i tańsza substancja ma zostać całkowicie wycofana z rynku od 2017 r.

Plusy:
- substancja ekologiczna - niewielka emisja dwutlenku węgla związana z użyciem,
- może być stosowany we wszystkich układach klimatyzacji, także starszych.

Minusy:
- jest palny,
- wysoka cena (800 zł za 1 kg), niewielka liczba warsztatów obsługi.

w związku z tym wnioskuję że duże grono społeczeństwa, łącznie ze mną, będzie nielegalnie stosować propanbutan w układach klimatyzacji, bo zwyczajnie mnie nie stać żeby wywalić tysiaka na czynnik który może mi spierdzielić po paru godzinach od napełnienia układu

a jeśli chodzi o kupowanie pompy próżniowej, to znam faceta który chyba jeszcze za komuny robił tylko klimy w autach i do tej pory do robienia próżni używa kompresora z lodówki, używając manometrów i butli z czynnikiem stojącej z boku, nigdy nie miał maszyny


[ wiadomość edytowana przez: alk80 dnia 2013-04-24 09:10:30 ]
  
 
Nie wiem czy wolno tu odkopywać stare wątki ale rzeczywiście w niektórych krajach stosuje się propan butan w klimatyzacjach samochodowych. Wystarczy poczytać: http://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/poltrade-duracool-12a-zaprojektowany-do-zastapienia-r-134a-i-r-12. Duracool 12a to nic innego jak propan butan tylko w innych proporcjach niż nasze LPG. Jeżdżą na tym np. w Kanadzie.