[MKIV] RST - Oxygen sensor wg. Autodaty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeglądając dzisiaj autodate, w poszukiwaniu rozwiązania problemu ciężkiego odpalania napotkałem się na czujnik zaznaczony na ogólnym schemacie wtrysku i podłączeń do ECM, jako czujnik Oxygen sensor.
Wg schematu, czujnik ma być umiejscowiony w kolektorze wydechowym.
Przecież RST nie miały sondy lambda. Stąd pytanie, co to za czujnik, gdzie jest i do czego służy.
Chyba, że autodata ma jakiś błąd?


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-03 14:28:15 ]
  
 
zazwyczaj oxygen sensor to lambda - wiec mozliwy blad ,ale to RSTowcy niech sie wypowiedza
  
 
A to nie będzie potencjometr regulacji zawartości CO ? W CVH bez kata tak właśnie jest, ale to działa tylko na jałowym.
  
 
Surec, na 99% nie. Owy czujnik, a nie potencjometr ma się znajdować w kolektorze wydechowym, więc wszystko wskazuje na sonde lambda. Tyle tylko RST jej nie ma, więc skąd wzięła się na schemacie?
  
 
W pracy mamy taki program TecDoc i mnie też zaskakuje. Szukałem sobie świec do escorta mk5 1.4, a w zakładce UKŁAD ZAPŁONOWY jest zakładka ŚWIECE ŻAROWE ;D, a przecież nie ma takiego silnika w dieslu.

Wg TecDoc-a siłownik tylniej klapy to, uwaga: sprężyna gazowa.

Podejrzewam błąd programu.
  
 
Mogły przecież wychodzić z sondą i bez....
W latach 90 różne rzeczy dawali...
w niektórych mercedesach 124 też nie ma sondy...i nie zależy to od rocznika..

  
 
moim zdaniem błąd programu lub poprostu podają dane odrazu z efi bo przecież szly pod koniec seri w mkIV tyle że to były zwykłe a nie turbo więc być może to uogólnili... no chyba,że już całkiem połączyli wszystko i wstawili zdjęcie silnika z fiesty rst to tam bylo efi turbo z tym że z innym turbo niz w escorcie... Ciekawe Ty tez masz problem z paleniem?
djtados, w rst napewno nie montowali sond lambda.




[ wiadomość edytowana przez: jendger dnia 2009-12-04 22:10:11 ]
  
 
Cytat:
2009-12-04 22:00:46, jendger pisze:
moim zdaniem błąd programu lub poprostu podają dane odrazu z efi bo przecież szly pod koniec seri w mkIV tyle że to były zwykłe a nie turbo więc być może to uogólnili... no chyba,że już całkiem połączyli wszystko i wstawili zdjęcie silnika z fiesty rst to tam bylo efi turbo z tym że z innym turbo niz w escorcie... Ciekawe Ty tez masz problem z paleniem? djtados, w rst napewno nie montowali sond lambda. [ wiadomość edytowana przez: jendger dnia 2009-12-04 22:10:11 ]



Kolego a skąd ta pewność???
Jeżeli się kolego tak znasz to czemu mylisz efi z systemem który był montowany w rst czyli wtrysk mechaniczny k-jetronik
  
 
To jak już mamy się tak kłócić to niczego nie myle, ponieważ w fiescie rst montowany był silnik EFI, a w escorcie rst był MFI i nie k-jetronic tylko ke-jetronic bo ten pierwszy był w silnikach bez turbo. Ale to jeśli chodzi o to całe wymądrzanie... Bo niewiem czemu to ma służyc? Jest problem więc próbuję pomóc bo mam taki samochód i troche o nim wiem a tu zaraz piszesz ze się wymądrzam...

[ wiadomość edytowana przez: jendger dnia 2009-12-04 22:42:05 ]
  
 
Tadek, nie masz racji, cicho Ty tam mój guru sterowania KE-Jeta.

Jendger, tak mam problem z zapalaniem. Co najlepsze, problem występuje gdy silnik jest zimny i gdy jest ciepły.
Musi zrobić kilka obrotów żeby odpalił.

Jednak, wczoraj skończyłem odbudowe rajdówki po kapitulacji silnika, więc będę miał wiecej czasu dla RST i mam zamiar to ogarnąć.
Na pierwszy ogień idą wtryski, bo coś mnie one śmierdzą
Jak wtryski będą ok, to pomierze wszystkie czujniki...

Ty też masz taki problem? Masz ERST?
  
 
Cytat:
2009-12-04 22:24:57, jendger pisze:
To jak już mamy się tak kłócić to niczego nie myle, ponieważ w fiescie rst montowany był silnik EFI, a w escorcie rst był MFI i nie k-jetronic tylko ke-jetronic bo ten pierwszy był w silnikach bez turbo. Ale to jeśli chodzi o to całe wymądrzanie... Bo niewiem czemu to ma służyc? Jest problem więc próbuję pomóc bo mam taki samochód i troche o nim wiem a tu zaraz piszesz ze się wymądrzam... [ wiadomość edytowana przez: jendger dnia 2009-12-04 22:42:05 ]


Kolego dużej różnicy w K i KE nie ma...
Spoko sorry... poprostu na forum za dużo głupot wypisują ludzie wogóle się nie znający...
  
 
Tadek, trzeba przestać na to zwracać uwagę, bo potem się zgarnia opie... na forum i na priv... Ja sobie odpuściłe, bo nawet jak masz racje to nikt Ci nie podziękuje tylko... no własnie tylko...

Tadziu, a może Ty coś wymyślisz z tym odpalaniem? Pamiętasz, wtedy, go ustawiliśmy i odpalał ładnie. Teraz odpala cały czas tak samo, czyli do D.
  
 
Opcji jest kilka....
ale ciężko odpala na ciepłym czy zimnym?


do sprawdzenia:

1 czujnik temp
2. ciśnienie robocze
3. tps( miernikiem trza pomierzyć)
4. wtrysk rozruchowy( może leje)
5 wtryski robocze(może leją)
6 elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia
  
 
Wyżej napisałem, czy ciepły czy zimny prawie tak samo. Czasami jak ciepły to troszkę lepiej, czasami jak zimny to lepiej, cholera wie. Odpala jak mu się chce...
Dzisiaj sprawdze sobie wtryski robocze...
  
 
ja w moim mam to samo... w sumie to spradziłem juz większość i tak jak pisze djtados, żeby sprawdzić to co wymienił i jeszcze pasowałoby sprawdzić pompe paliwa bo są bardzo czułe i sie przycierają miejscowo i niby auto chodzi normalnie ale przy rozruchu może być problem... ja u siebie musze właśnie to sprawdzić jeszcze. Najlepiej sprawdzić ciśnienie w ukladzie paliwowym na biegu jałowym i przy obciążeniu i wtedy obserwować jak się zachowuje pompa i reszta...
A co do tych kłutni to właśnie lepiej odpuścić bo się robi tylko śmietnik z tych kłutni kto co wie, no chyba że ktoś faktycznie głupoty wypisuje.