Po wymianie termostatu cieknie plyn :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
sprawa wyglada nastepujaco.
Wymienilem termostat i uszczelke na org. Forda i od tamtej pory cieknie mi plyn. Prawdopodobnie wyglada na to ,ze spod czujnika pod termostatem (tego od wskaznika na deske rozdzielcza)Dodam,ze przy wymianie nic nie gdzebalem przy tym czujniku!
Wczoraj sciaglem weze i probowalem dokrecic czujnik,bo wyglada on tak jakby sie poluzowal (widac troche gwintu) ale krecac kluczem czujnika nie da sie dokrecic do takiego monentu az stanie w miejscu! Kreci sie jakby w miejscu :/
czy tak powinno byc??
Wyglada na to,ze dalej mi cieknie :/
Co robic??
Wymienic go na nowy,czy przyczyna moze byc co innego
Pozdro.
  
 
Spróbuj może wykręcić czujnik i "wymaż" go silikonem wkręć to może pomoże w uszczelnieniu
  
 
ukręcił się gwint w czujniku. Wymien na nowy
  
 
No ale najlepsze jest to,ze nic nie bylo przy tym czujniku grzebane przy wymianie termostatu. A mozliwe jest to,ze jakos zle wsadzilem termostat i cieknie mi z obudowy pod spodem ???
  
 
Gwint sie ukręcił ale raczej w obudowie termostatu. Gwint na czujniku jest stożkowy i powinien sie uszczelnić sam w miarę dokręcania go. Jeżeli sie kręci to znaczy że nie może sie uszczelnić. Coś z tym gwintem czujnika jest nie tak albo pekła Ci obudowa termostatu przy skręcaniu. Trzeba wykręcić obudowe i dobrze sie przyjżeć czy nie ma peknięć lub gwintu.
  
 
oki jutro sprobuje z siliconem ;] zobaczymy,czy uszczelni ten wyciek.
  
 
no a ten czujnik powinien byc dokrecony do konca?? bo u mnie widac troche gwintu!!
  
 
To, że wystaje trochę gwintu to dla Ciebie powinna być najmniej istotna sprawa. Jednak przy gwincie stożkowym to dobra oznaka, bo jako stożek ma sie jeszcze o co zaprzeć.
Powinien być dokręcony z odpowiednią siłą ale jak nie masz momentomierza to trzeba dokręcić tak jak zwykłą śrubę. Im mocniej dokręcisz, tym mocniej gwint sie uszczelnia.
Normalnie nie potrzeba żadnego silikonu. Jak cieknie to coś z gwintem musi być nie tak (zerwany) albo pęknięta obudowa (skoro jest luźny).
No chyba, że cieknie spod termostatu to trzeba dokładnie wyczyścić miejsce przylegania uszczelek i starannie je dopasować.
  
 
Dzisiaj wykrecilem czujnik i potraktowalem gwint silikonem o dziwo czujnik wkrecil sie tym razem prawie do konca i bylo czuc opor,ze dalej juz prawie nie idzie dokrecic!! jutro rano zobaczymy,czy to cos pomoglo
Pozdr.
  
 
Och jak ja nienawidzę silikonu!
Kojarzy mi się tylko z partactwem.
Nawet w cyckach źle sie prezentuje.

Ale to tylko moje zdanie.
  
 
jak to nie pomoze to czujniczek bedzie nowy zrobilem dzisiaj silikonem,bo plyn mi wszystki ucieknie zanim nowy czyjniczek,by dotarl. A samochod potrzebny do jazdy ;]
  
 
a wiec sprawa wyglada tak- po wykreceniu czujnika i uszczelnieniu narazie nie cieknie plyn i co dziwne czujnik zaczal poprawnie dzialac przedtem dochodzil ledwo do 1 literki na wskazniku a teraz idzie rowniutko do polowy wskaznika
pozdro.
  
 
Jeśli masz pękniętą obudowę termostatu / ukręcony gwint w niej, to może być kwestia czasu, aż zacznie lecieć znowu. Niestety. Silikon może długo nie wytrzymać, a jeśli jest pęknięte, rysa może się powiększyć.

W wolnej chwili rozkręć to całe ustrojstwo (godzinka, dwie roboty ze spuszczeniem/zalaniem płynu) i sprawdź, w czym rzecz.

Płyn możesz poddać recyklingowi (spuszczasz do michy, potem do kanisterka przez gazę, a potem powolutku do auta).

Obudowa termostatu do Zeteca kosztuje nowa cos 250PLN, jak nie wiecej.
  
 
Troszke odkopie ale problem mam ten sam wiec szkoda zasmiecac forum.

Termostat wymieniony rok temu. Jakis miesiac temu zaczal cieknac czujnik. Wymienilem czujnik na nowy i dalej przecieka. Niestety jak autko sie rozgrzeje nie ma mowy o znalezieniu miejsca wycieku. Wszystko pojawia sie dopiero jak samochod ostygnie. Zawsze jest woda (ciecz chlodzaca) u spodu "sruby" czujnika.

Tu pytanie do kolegow forumowiczow o sposób uszczelnienia:
Czy wystarczy wykrecic czujnik do polowy wymazac silikonem i zakrecic, czy lepiej wykrecic calosć wymazac również gwint obudowy termostatu (w który wkreca sie czujnik) i wkrecic od nowa?


Drugie pytanie czy po wykreceniu calkowitym czujnika na czas uszczelnienia plyn bedzie sie lal i lal czy troszke go poplynie i na tym koniec?



[ wiadomość edytowana przez: kormoran dnia 2008-06-27 18:53:41 ]