Akryl vs metallic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam lamerskie pytanie bo dreczą mnie lamerskie wątpliwości ponieważ nie znam się na temacie. Czy lakier akrylowy na samochodzie jest tak samo trwały jak lakier metallic?
O co chodzi, czy można śmiało kupić nowy samochód z salonu z lakierem akrylowym czarnym (bez dopłaty) czy wybrać lakier metallic w innym kolorze niż czarny za dopłatą 1500 PLN? Czy lakier akrylowy w kilkuletniej eksploatacji się sprawdzi? Czy jest trwały na zarysowania, na kamyki spod kół, czy nie matowieje, czy nie traci barwy pod wpływem UV? Czy się nie bawić w rozważania i od razu wybrać metallic za dopłatą aby nie żałować w przyszłości. Moje wątpliwości zasiał sprzedawca mówiąc, że teraz to są już trwalsze lakiery akrylowe niż dawniej - może miał na myśli, że lakiery metallic i tak są trwalsze w esploatacji.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Pzdr
  
 
Witaj ,, Caller5

A wie nie bede sie rozpisywał

Teraz juz wszystkie lakiery i metalic i acryl są w tej samej technologi czyli i jeden i drugi jest na końcu pokrywany lakierem bezbarwnym co zwieksza jego trwalosc

Wiec przy kupnie to jedynie twoja decyzja jaki kolorek wolisz i czy ma sie metalizowac czy nie

pozdr
  
 
THX za odpowiedź.
A więc tak, zgłębiłem temat (odwiedziłem kilku dilerów samochodowych, jedną lakiernię, rzuciłem pytanie wśród kolegów z pracy, zobaczyłem samochód malowany akrylem w wieku 16 lat) i odpowiedziałem sobie sam na postawione w temacie pytanie. Towar jest tyle wart ile kosztuje. Jeśli coś jest droższe o 1500 PLN tzn. że jest lepsze. Dostałem przeróżne odpowiedzi, a to, że lakiery akrylowe aktualnie są wodorozcieńczalne a tym samym ekologiczne, woda odparuje i lakier gotowy, że dawniej to były lakiery z utwardzaczem a więc trwalsze. Można było samochodem przez krzaki przejechać i nie było śladu. Ratunkiem dla lakierów ekologicznych być może jest ta warstwa lakieru bezbarwnego, aby go wzmocnić.