[Ogólne] Swap z 1,6 na 2,0 z mondeo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wydlubalem silnik juz i 2,0 czeka na zamontowanie
mam kilka pytan chce go wlozyc na gratach z 1,6,bedzie to chodzilo dobrze?silnik juz przezbroiłem pompa wody oleju i miska od 1,6 kolektor dolotowy od 1,6,nie wiem czy wydech tez zalozyc od 1,6 czy od mondeo,na oko sa takie same,komp tez od 1,6 zostaje,przeplywka od 2,0 jest zalozona
ile moze miec mocy na tym osprzecie?

[ wiadomość edytowana przez: karolomk7 dnia 2013-02-17 16:37:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2013-02-17 18:39:02 ]
  
 
No na kolektorze z 1,6 to szału nie będzie.

Ja bym polecał dolot plastikowy z RKC, wydechowy po przeróbkach z RS2k lub z baran z focusa. Jeszcze listwa wtryskowa koniecznie z 1,8 lub Mondeo. Żeby mieć przepływomierz z 2.0 to musisz elektronikę z Escorta przełożyć.
  
 
Cytat:
2013-02-17 16:14:50, karolomk7 pisze:
ile moze miec mocy na tym osprzecie?



Mało, bardzo. Pewnie seryjne RKC Cie objedzie i znowu zetec obrośnie w mit, że sie go nie opłaca swapować i lepiej kłaść N7A. Zatkasz go dolotem i wydechem, dasz za małe wtryski i wyjdzie jakaś lipa. Jak robisz to rób porządnie tym bardziej, że kolektory kosztują po 50zł, listwa z wtryskami 30, a cały rs'owy wydech ze 150-200.
  
 
Emtess dobrze gada kolektor ssacy od RKC bez EGRa widzialem na allegro za 80 zl no i wydech tez podstawa tylko od RSa nie widzialem nigdzie na allegro sam bym takie cos przygarnal
  
 
kolektor allegro
A czy sama zmiana flanszy by wystarczyła, żeby to założyć na silvertopa?
  
 
Niestety, z tym kolektorem rzeźby jest więcej.
  
 
gadałem z osobą, która kupiła ten zestaw i jakość adekwatna do ceny .
Rok, no może dwa lata pociągnie, lekkie to jest.

Tak sie zastanawiam nad tym z allegro czy ładować tego z rsa bo wpadł mi niedawno.Nie wiem, gdzie flansze dorobić pod kolektor z rsa do mojego rqb.
  
 
Obetnij flanszę ze swojego obecnego kolektora skoro i tak nie będzie potrzebna.
  
 
może ... Tylko wydech u mnie nie skończony, bo mam pierwszy tłumik z 1,6, jedna rura, generalnie blokuje mi moc auta, a tego z xr3i 2-1 nie mam jak zmienić teraz, bo mam przelot, pełen.
  
 
mam wtryski od mondeo,czyli zalozyc wtryski od mdo do mojej listwy tak?wiem ze dolot trzeba zmienic i wydech na razie chcialem przy najmniejszym koszcie to poskladac i za jakies 3miesiace zalozyc wydech jak sie nalezy i dolot,teraz pytanie jak poznac kolektor dolotowy ze jest od tego 130km?komp zostaje mój,mam kolesia który mi mape moze zrobic wiec czy jest sens na zakladanie od 2,0 czy mapowanie wystarczy?mialem przepustnice po przeróbce od 2,0 przy 1,6 czy to wystarczy czy calosc musi byc od 2,0 w orginale?
  
 
jak coś to niebawem, ja bd miał ze swego RQB (1,8 130 koni) kolektor ssący do sprzedania.
  
 
Cytat:
2013-02-19 19:49:14, karolomk7 pisze:
mam kolesia który mi mape moze zrobic wiec czy jest sens na zakladanie od 2,0 czy mapowanie wystarczy?



Albo Ty nie wiesz o czym piszesz albo ten koleś... Chyba musisz najpierw trochę poczytać o EECIV.

Kolektor lepiej kombinować plastikowy od RKC (1,8 115km). Aluminiowe (RQB) się solidnie grzeją i czujnik temperatury powietrza świruje. Zresztą sam dolot do kolektora poprowadzony jest trochę korzystniej.
  
 
ECCIV jest nie programowalne!
Jedyna opcja i to też z tym ciężko to wylutowanie pamięci eprom i wlutowanie nowej z nowym programem ECU.
Nie tylko mapa w nim siedzi ale cały program komputera.
Prościej, taniej, szybciej założyć "świnkę".
Puki co, polecam zakładać kompa od 2.0
  
 
przepraszam za głupie pytanie.
Co to ta świnka ?
  
 
Cytat:
2013-02-19 20:58:46, kiciek pisze:
przepraszam za głupie pytanie. Co to ta świnka ?



Piggyback - taki dodatkowy komputer dzięki, któremu możesz zwiększyć moc albo zestroić auto pod turbo itp. To tak w skrócie.
  
 
ok, piggyback i jestem w domu. Dzięki.
  
 
Cytat:
2013-02-19 20:49:11, Kakiel pisze:
ECCIV jest nie programowalne! Jedyna opcja i to też z tym ciężko to wylutowanie pamięci eprom i wlutowanie nowej z nowym programem ECU. Nie tylko mapa w nim siedzi ale cały program komputera. Prościej, taniej, szybciej założyć "świnkę". Puki co, polecam zakładać kompa od 2.0



Potwierdzam, tylko, że to mega z tyłka rozwiązanie. Nawet przyjmując, że wlutujemy podstawkę pod kość, żeby ją łatwiej wyciągać z kompa, strojenie będzie mega upierdliwe. Ja bym szału chyba dostał gdybym miał wyciągać kość za każdym razem, żeby mapę zmienić, a nie ma takiego magika na tym świecie, który by tak od razu z głowy za pierwszym razem faktycznie dobrze mape ustawił

Kolektor tak jak padła sugestia - lepiej wrzucać plastikowy od RKC.

Jak masz same wtryski luzem to przekładaj, jak są w listwie to listwę montuj w całości. Nakrętki mocujące przewody paliwowe do listwy mogą mieć inne średnice. Wtryski w listwie siedzą dosyć mocno, ale są tylko na oringach więc z wyczuciem trzeba je podważać, żeby nie popsuć.
  
 
podlacze sie tu....
kolektor z 115 koni dajemy, a czy jest potrzeba tej puszki nad przepustnica z mondeo ?
mam kombi i wlasnie koncze pozbywac sie budy z mondeo wiec za chwile swap... i co z wydechem ? baran z focusa a potem jak leciec ? auto ma nie doprowadzac mnie do szalu halasem po przejechaniu 1000 km w jeden dzien.

moze mi ktos powiedziec czy do puszki filtra z 1.8 D/B bedzie pasowala przeplywka z mdo 2.0 ? bo mam 1.6 i za mala jest...
  
 
przepływka do 1,6 z mdo 2,0 pasi, ale potrzebujesz redukcje 76/89 mm, mam taka nową, niepotrzebna mi jak coś.
  
 
co do kompa do znam kolesia co robil mape do passata b6 wiec stwierdzilem ze i do escorta da rade ale skoro sie nie da to trudno,nie gadalem z nim jeszcze na ten temat,mam same wtryski od mondeo tzn caly kolektor a w nim siedza wtryski,czyli kolektor od 1,8 115 km wtryski od mdo 2,0 przepustnica od mdo,ale orginal czy po przeróbce?mam taką i taką kolektor wydechowy od mdo czy od 1,6?niby takie same są,od foki nie chce zakladac bo jak znajde od rs to dopiero zaloze,czyli szukac kompa tak?
jeszcze tak sie zastanawiam czy kolektor ssacy plastikowy ma wiekszą srednice?czemu jest lepszy?czy to potwierdzone?

[ wiadomość edytowana przez: karolomk7 dnia 2013-02-19 22:36:15 ]