OLEJ W MTX75 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2008-07-15 16:00:16, RemikGT pisze:
takaoliwkepolecam do skrzyni biegów Image Hosted by ImageShack.us




ale taki polecasz bo taki sprzedajecie czy jest przewidziany przez literaturę?

bo ja widzę że z microcata wychodzi 75w90
który w oryginale jest o 10zł tańszy od tego esso
  
 
Cytat:
2008-07-16 10:35:18, slawas1 pisze:
ale taki polecasz bo taki sprzedajecie czy jest przewidziany przez literaturę? bo ja widzę że z microcata wychodzi 75w90 który w oryginale jest o 10zł tańszy od tego esso


taki polecam , nie dlatego ze spzredaje ale sprawdza się i m dobra opinię jest jeszcze w ofercie total o tych parametrach ale odczucia subiektywne skłaniaja się ku esso. od 4 lat go stosuje w skrzyniach w essim i nie moge narzekac. nie wiem co sugeruje literatura fachoiwa w przypadku mtxa
  
 
zmieniłem olej w skrzyni, na VAVOLINE.
spuściłem stary, bardzo go dużo było, ledwie zakrywało dno w kanistrze.
obecnie nalałem nowy i jest skrzynia jak nowa
  
 
Cytat:
2008-07-16 10:35:18, slawas1 pisze:
ale taki polecasz bo taki sprzedajecie czy jest przewidziany przez literaturę? bo ja widzę że z microcata wychodzi 75w90 który w oryginale jest o 10zł tańszy od tego esso



Mylisz sie, ale jest to ciekawostka i jednoczesnie roznica dla skrzyn MTX montowanych w RS2000 i w Dieslach, MTX z RS z uwagi na warunki pracy zalecany ma olej klasy "80W", podczas gdy skrzynia polaczona z motorem wysokopreznym powinna pracowac na oleju 75w-90

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-07-18 21:27:45, Quattro pisze:
Mylisz sie, ale jest to ciekawostka i jednoczesnie roznica dla skrzyn MTX montowanych w RS2000 i w Dieslach, MTX z RS z uwagi na warunki pracy zalecany ma olej klasy "80W", podczas gdy skrzynia polaczona z motorem wysokopreznym powinna pracowac na oleju 75w-90 Pozdrawiam



O ciekawostka, myślałem ze SAE 75w80 idzie standardowo do każdego MTX. Klasa lepkości jest okej, a co z rodajem?

syntetyk czy półsyntetyk? Nie sprawdzisz jaki był wcześniej i co zalać przy dużym przebiegu, czy wszystko jedno? Pytam bo będe zmieniać niedługo skrzynke i przy okazji zmienie olej na nowy i łożysko oporowe bo skwierczy wysprzęglone na luzie


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-07-18 21:38:37 ]
  
 
Jesli klasa lepkowsci i wspolczynnik termiczne jest ten sam to co za roznica czy syntetyk czy polsyntetyk... Powiedz mi jak jestes w stanie rozpoznac klase oleju spuszczonego wlasnie ze skrzyni?

Wazne jest jedno - Skrzynie biegow nalezy zalewac olejem zgodnym z zaleceniami producenta! Tutaj nie ma samowolki takiej jak z silnikiem, tutaj zalanie innego oleju moze sie zakonczyc smiercia skrzyni. Nie lepszy (bo "skrzynia jest w doskonalym stanie"), nie gorszy (bo "to juz zadna rewelacja panie...") tylko dokladnie taki jak zalecany.
  
 
Właśnie pisałem że niesprawdzi się jaki olej był wiec pytałem czy robi to różnice czy pełny czy pół syntetyk, zakłądając że klasa i lepkość sie zgadza! Ale dzięki za info, przynajmniej wiem o co loto.


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2008-07-18 21:50:18 ]
  
 
nie robi
  
 
a jaki jest zalecany przez producenta? Bo chce sobie wymienic i nie wiem na co sie zdecydowac. wolałbym 75w-80.
  
 


tez gdzies słyszałem ze do mtxa w rs/xr powinien byc 80w
a w dieslu 75w.
ja jezdze na mobil atf do wspomagania juz dosc długo i skrzynia działa bez zarzutu-troche tylko wybierak słychac.
i chyba teraz sprobuje wlac 80w.