2107 morphio - Strona 45

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzisiaj było pojeżdżone
i chyba ..... coś zaczynam łapać co tam trzeba zmieniać
  
 
takie coś w sobotę urzeźbiłem w końcu, jak Jolka spała



na razie tylko na zapłon mi czasu starczyło a nad mapą paliwową dopiero popracuję, może dziś wieczór
  
 
"na szybko" zrobiłem jeszcze jedną mapę zapłonową, każda modyfikacja da mi jakieś informacje co zmieniłem a co należy zmienić

  
 
Ćwicz, ćwicz, później mi będziesz tłumaczyć co i jak.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
tak naprawdę to dopiero jak podglądałem różne mapy na internecie i zaobserwowałem co się dzieje na wyświetlaczu podczas pracy silnika zrozumiałem że robię to trochę na odwrót
mianowicie, ustawiałem kąty zapłonu w miejscu gdzie silnik wcace nie pracował a tam gdzie się coś działo było bez zmian
to okienko, które jest podświetlone to aktualny status pracy silnika i trzeba zmieniać wartości tam gdzie jest największa aktywność
  
 
wczoraj w końcu miałem mój dzień
dzieci prawie zdrowe zostały odprowadzone do szkoły i żłobka, trochę sprawunków i wolne w końcu

więc tak
pojechałem na obwodnicę, a tam jest taki zjazd z ronda, który prowadzi w pole. ustawiam się tam i dłubię w komputerze wpisuję pierwszą mapę i w palnik na drogę, wracam, wpisuję drugą mapę i powtórka, wracam i ..... . po dwóch godzinach sprawdzania moich map (wypocin) zacząłem modyfikować to co napłodziłem i ............................... znalazłem

w końcu mam wyjściową mapę zapłonu i wtrysku.
wyjściową bo póki co na niej oprę swoje dalsze testowanie i modyfikowanie
oczywiście mapa zapłonu też jest do poprawek



tak to wygląda a efekt jest piorunujący, bynajmniej dla mnie i dla Piotrka - Rally77, który to mnie dzisiaj odwiedził i miał przyjemność przejechać się ze mną na obwodnicy

silnik nie pracuje jeszcze poprawnie na wolnych obrotach do momentu rozgrzania, trochę szarpie podczas normalnej jazdy ale podczas jazdy tzw. zero jedynkowej urywa dupę spytałem Piotra co o tym sądzi, jaka jest różnica między naszymi Ładami. Odparł że w porównaniu do mojej to jego wcale nie jedzie

oczywiście nie obyło się bez różnych przygód, np: na stacji jak zatankowałem to mi silnik zgasł i nie chciał odpalić, jak zapalił to od razu gasł - tak jakby paliwa nie dostawał. w końcu zabrakło prądu i zadzwoniłem do kumpla żeby mnie zapalił na kable. poczekałem 10 minut i zanim kumpel przyjechał to akumulator się trochę "uspokoił" i silnik zapalił od strzała albo podczas którejś z prób silnik zaczął kichać, prychać i warkotać a przyczyną był spadający wężyk od podciśnienia z kolektora ssącego - lewe powietrze.

jak się obrobię to postaram się jakiś filmik zmontować
  
 
No to panie, bardzo fajnie. Dobrze, że to w końcu zaczyna jechać i ładnie się odpychać. Dłub, dłub, bo ja jestem zielony w tym co robisz.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Czyta się to dobrze więc musi wyglądać i zapieprzać dobrze

czekam na filmik bo to bardzo ciekawy projekt
  
 
Bardzo interesujący projekt ! ile silnika zostało w oryginale ?
  
 
poza tłokami i zaworami, wszystkie części są oryginalne

inną sprawą jest jego osprzęt
  
 
Cytat:
2018-10-23 17:06:58, SzokoLada pisze: Dłub, dłub, bo ja jestem zielony w tym co robisz.

ja też
  
 
Kurcze, wydaje mi się że kręcę się w kółko a efektów jak nie było, tak nie ma. Wydaje mi się że jakiś uczniowski błąd zrobiłem i być może wiem nawet gdzie Wydaje mi się, że źle mam podłączone podciśnienie z kolektora do komputera. Mianowicie, ja mam rurki za przepustnicami w połowie rury kolektora ssącego a powinny być chyba przed przepustnicą, tak mi się wydaje .. ???

muszę to postudiować
  
 
Ma być za przepustnicą

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
chyba jednak nie, w gaźnikach 21051-1107010 oraz 21053-1107010 są przed przepustnicą



pozycja 37
  
 
Ale ty nie masz gaźnika, tylko wtrysk. A mapsensor mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym, a nie atmosferę

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
w gaźniku nie masz atmosfery na wyjście aparatu, tam jest podobnie jak w kolektorze ale wydaje mi się że jest mniejszy "cug" choć mylić się mogę . a przy wyrównaniu się obrotów ciśnienie się też wyrównuje i podciśnieniowe przyśpieszenie zapłonu zmniejsza się.
a generalnie chodzi mi o to że, na wykresie podciśnienie mam cały czas w maksymalnym zakresie, rzadko kiedy spada (pomijając hamowanie silnikiem) i silnik dostaje cały czas za dużo paliwa, albo mi się tak tylko wydaje.
  
 
Kiedy otwierasz przepustnice, to podciśnienie powinno spadać i być bliżej 0 a przy hamowaniu silnikiem być bliżej -1

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Morphio

Robiłeś może pomiary któregokolwiek twojego silnika na hamowni lub przyspieszenie auta ?
  
 
nie, nigdy nie byłem na hamowni ale poprzednie silniki rozpędzały się do 100wy w granicach 7/8 sekund.
mierzone stoperem przez pilota

ten silnik natomiast muszę zhamować, nie ma innej opcji ale na razie nie ma piniondza na to
  
 
jak to mówią - jak jest dobrze to jest dobrze, jak się sypie to po całości
polo umiera po całości, w touran'ie umarła skrzynia biegów więc ...
... Szogun wrócił do łask i wozi mnie do pracy dopiero wczoraj założyłem zimówki
no i obawiam się że to będzie najdroższe dojeżdżanie do pracy ale jest opcja że coś wyprodukuję w sofcie

może