Wkładka zamka - jak ją rozebrać :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy ktoś kiedyś rozbierał może taką wkładkę zamka
zdjęcie1

Tu wrzuciłem drugie zdjęcie
zdjęcie2

Widać na nim taką plastikową zębatkę. Czy ją należy wyją aby dostać się do zapadek Generalnie ten plastik wychodzi ciężko, boję się że przy wyjmowaniu go zniszczę.
Proszę o pomoc

pozdr
Piotrek





[ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-21 19:22:58 ]
  
 



Witam

Nie wiem czy to dobra metoda , ale u siebie wycinałem co drugi ząbek. Jeszcze tylko delikatnie podważyć (strzałki) i masz wyjęte.
Wszystko działa już prawie dwa lata.

P.S.
Jak ktoś zna jeszcze inną metodę, to zapraszam...
  
 
ja wszystkie ząbki po golei wyciagalem, bez wycinania
  
 
czyli naginać po kolei ząbki i wyjdzie
trudno jest zreanimować zapadki

Cytat:
2008-08-21 20:34:57, dyras pisze:
ja wszystkie ząbki po golei wyciagalem, bez wycinania

  
 
mnie zajęło około 15-20 minut ale delikatnie podważyłem wszystkie ząbki i elegancko rozłożyłem, robota w miare prosta tylko precyzyjna i trzeba troche cierpliwości,

co do reanimacji zapadek... to zależy co z nimi jest nie tak, u mnie wystarczyło podpiłować pół milimetra jedną zapadkę i chodzi teraz elegancko
  
 
Dzięki za podpowiedzi
Wkładka rozłożona
Dwa zęby urwane (te plastikowe)
Teraz zastanawiam się, które zapadki źle działają.
Jak przekręcam kluczyk, żeby zamknąć zamek to na początku poruszają się tylko dwie zapadki. Czy powinny poruszać się trzy


Piotrek
  
 
powinny poruszać się wszystkie przy zamykaniu.
  
 
czyli prawie wszystkie do podpiłowania

Cytat:
2008-08-22 14:00:15, surec pisze:
powinny poruszać się wszystkie przy zamykaniu.



[ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-22 14:08:11 ]
  
 
Jakby jeszcze mi mógł ktoś podpowiedzieć na co zwrócić uwagę jak będę piłował te zapadki
Dzięki wielkie z góry

Piotrek
  
 
  
 

Zawsze możesz jeszcze przełożyć ( zapadki ) z klapy bagażnika.

  
 
No jest to jakieś wyjście ale chciałbym powalczyć jeszcze z ta wkładką, może sie uda.

Cytat:
2008-08-22 21:00:16, Roland77 pisze:
Zawsze możesz jeszcze przełożyć ( zapadki ) z klapy bagażnika.

  
 
No chyba się poddam
Może ktoś wie, jak zreanimować te zapadki. Od której strony należy podpiłować ząbki - od zewnątrz czy od wewnątrz zapadki?
Czy jakąś rolę odgrywa ułożenie zakładek w tej prowadnicy? Z boku jest otwór na bolec, jak on ma wchodzić w wycięcia w zapadkach?

Piotrek


[ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-23 16:53:35 ]
  
 
  
 
Regenerowałem wkładkę zamka w swoim essim jakiś czas temu (ze dwa lata będzie) i z tego co sobie przypominam to w pierścieniach (zapadkach) po zewnętrznej stronie znajduje się wycięcie. W tym wycięciu ułożony jest wałek blokujący (drucik ok 0,5 mm średnicy). W trakcie obracania kluczyka w zamku wszystkie pierścienie powinny się poruszać równo ze sobą a wtedy wałek pozostaje w wycięciu i cały bembenek się obraca. Zużycie wewnętrznego zęba w dowolnym pierścieniu powoduje wysunięcie wałka z nacięcia w pierścieniach i uniemożliwia obrót wkładki. Sprawdzenie pierścieni można zrobić w prosty sposób: nałożyć kolejno pierścienie na kluczyk, włożyć w nacięcie wałek i delikatnie obracać kluczykiem. Pierścień uszkodzony to ten który "nie ciągnie" równo z pozostałymi i wypycha wałek do góry.

Naprawiać to można na conajmniej 2 sposoby

Podjechać do serwisu forda i zapytać o pierścienie do wkładki zamka o konkretnym numerze (każda ma numer wybity z boku). W niektórych serwisach sprzedają pierścienie na sztuki i nie trzeba kupować całego zestawu.

Spiłować po zewnętrznej stronie uszkodzony pierścień, tak żeby przestał wypychać do góry wałek blokujący.
(można spiłować wszystkie pierścienie ale wtedy zamek otworzysz śrubokrętem albo długopisem )
Zazwyczaj uszkadzają sie pierwsze pierścienie najbliższe blachy drzwi ( u mnie w 10 letnim essim padły 2 pierwsze)

Tips&tricks

Kolejność ułożenia pierścieni w zamku jest opisana na dodawanej zwykle do kluczyka "matki" (czerwonego), czarnej tasiemce z wybitym numerem.
Plastikowe zęby blokujące dostęp do wkładki odchylałem kolejno małym śrubokrętem i wsuwałem pod odchylone kawałek sztywniejszej plastikowej taśmy ( wyciętej np z okładki na dokumenty albo wkładki usztywniającej kołnierz w zapakowanej firmowo koszuli ) i tak do skutku - odgięcia wszystkich zębów.

Powodzenia i cierpliwości życze
  
 
kolega dobrze pisze ale moze troche proscie,po pierwsze to kazdym kluczykiem z forda idzie zamknac auto otworzyc juz nie, jak sie nie da naprawic kup gdzies na szrocie stary zamek, rozbierz go i przeloz jeden pierscien, a sprawdzic mozesz prosto, naloz na kluczyk wszystkie podkladki tak jak sa w zamku, chwyc mocno kciukiem i palcem wskazujacym, przekrec kluczyk tak jak bys chcial otworzyc zamek, pozniej popatrz na gore, tam powinien byc prostu rowek, jesli nie jest zobacz ktora podkladka nie doszla i ja wymien a jesli nie chcesz to rozpiluj na gorze ten rowek na gorze

[ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2008-08-26 14:46:13 ]
 
 
Dziękuję kolegom bardzo za wyczerpujące informacje.
W takim razie jeszcze powalczę z tą wkładką.
Podejrzewam też że kluczyk co mam nie pasuje do tego zamka, ponieważ jak kupowałem Essa to już wkładka nie działała.
Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi

pozdr
Piotrek
  
 


[ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-08-27 16:37:12 ]
  
 
A ja ma takie pytanie ile może kosztować nowy komplet zamow i jego wymiana ??
  
 
Jeśli chodzi o wkładki to zerknij tutaj: wkładki
Wymienisz sam, nie jest to trudne.

[ wiadomość edytowana przez: PiotrekA dnia 2008-09-27 18:41:49 ]