Czujnik temperatury chłodziwa ale gdzie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zczytałem kody błędów z mojego escorta (1.6 16V Zetec) i wyskoczyły mi dwa numery 13 i 33. Oba dotyczą czujnika temperatury chłodziwa. i tu pojawia się problem, ponieważ nie mam zielonego pojęcia gdzie on jest:/ ktos moze mi pomóc;>?
Pozdro) ( zaznaczam że to mój pierwszy post)
  
 
w obudowie termostatu
  
 
czy to jest to zaznaczone górna niebieską kreską;>?
  
 
tak, to jest czujnik, kory idzie do kompa
pod spodem tej obudowy , pod skosem jest drugi czujnik, ktory daje info na deske
i mozesz miec jeszcze czujnik na tej grubej gumowej rurze zaznaczonej strzalka na niebiesko od wlaczania wentylatora (jesli nie masz na niej czujnika to wlaczanie wentylatora masz z tego samego czujnika, co jest na gorze obudwy termostatu)
  
 
to ja jeszcze mam jedno pytanie:p
na wolnych obrotach i przy dojeżdzaniu do krzyżówek gaśnie mi i myślałem że to wina krokowca ale po wymianie to samo sie robi:/
odłączyłem przepływomierz powietrza i autko chodzi dobrze ale chyba ma za wysokie obroty na jałowym i pali jak smok:/ jakieś propozycje?
  
 
po wymianie krokowca robiles restet kompa??
musisz sprawdzic caly uklad dolotowy, czy nie ma nieszczelnosci (wszystie rurki wychodzace z kolektora ssacego)
a potem czujniki mozesz posprawdzac miernikiem: sonda, czujnik temp., TPS, IAT ...
mozesz przeczyscic przeplywomierz, bo pewnie jest zasyfiony
  
 
Cytat:
2008-09-18 09:23:57, radekbox pisze:
po wymianie krokowca robiles restet kompa?? musisz sprawdzic caly uklad dolotowy, czy nie ma nieszczelnosci (wszystie rurki wychodzace z kolektora ssacego) a potem czujniki mozesz posprawdzac miernikiem: sonda, czujnik temp., TPS, IAT ... mozesz przeczyscic przeplywomierz, bo pewnie jest zasyfiony


i jeszcze potencjometr przepustnicy i filtr powietrza.
Ale rest kompa konieczny.
  
 
TPS to czujnik przepustnicy
  
 
Cytat:
2008-09-18 10:05:35, radekbox pisze:
TPS to czujnik przepustnicy


  
 
przepływomierz przeczyściłem zgrubsza
reset kompa też był (odłączyłem aku - to chyba wystarczy;>?)
no i co to jest IAT?
Jak będę miernikiem sprawdzał to mam patrzeć czy ma przejscie tak?
Aha filtr powietrza był wymieniany 3 miechy temu i już jest cały zaolejony:/ odłączyłem tą rurke co idzie z głowicy do filtra bo nie mam zamiaru kupować filtru co kwartał:p czy ta rurka to coś ważnego?:p pytam bo nie wiem


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2008-09-18 11:25:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2008-09-18 11:28:01 ]
  
 
jak masz zaolejony filtr, to spradz odpowietrzenie skrzyni korbowej
IAT to czujnik temeratury powietrza (w przypadku czujnikow temperatury sprawdza sie je mierzac rezystencje, jesli przy zmianie temeratury jest taka sama lub jest bardzo mocno odbiegajaca od normy to czujnik do wymiany)
  
 
czytałem o odpowietrzeniu w innych postach ale tam mówili coś o zaworku jakimś:/
ja mam filtr powietrza połączony z głowicą (niedaleko wlewu oleju - z tyłu tak) i tam jest tylko wężyk bez żadnego zaworka:/ nie wiem czy mówimy o tym samym:p wiem tylko że przez ten wężyk dostawał mi się olej do filtra:/
  
 
pod obudowa termostatu idzie wezyk gumowy od kolektora ssacego i na koncu tego ukladu wchodzi on do takiego zaworka, ktory znajduje sie blisko kolektora wydechowego
  
 
Niezdążyłem sprawdzic wszystkich czujników bo sytuacja sie poprawiła> esik przestał gasnąć wiec nie grzebałem więcej Niestety było robione nadkole i blacharz odłączył aku i h*j bombki strzelił:/
auto faluje nie umie sie zaadoptować:/ mechanik powiedział ze mam pojeździć to komp go ustawi ale jeżdżę już tydzień i nic:/ gaśnie przy zmianie biegów i dojeżdżaniu do krzyżówek:/
nieszło jeździć więc odwaliłem pewną fuszerkę:p wykręciłem krokowca (nie całego ale tylko silniczek) i wkręciłem kawałek blaszki i autko chodzi równomiernie utrzymuje obroty i nie gaśnie ale to jest rozwiązanie raczej na krótką metę:p zaznaczam że silnik krokowy jest ok. Sprawdzać te czujniki omomierzem?


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2008-11-01 13:30:04 ]